Jump to content

Photo

Thailand

• This topic is locked This topic is locked
13 replies to this topic

Poll: Ska jag åka till Thailand? (11 member(s) have cast votes)

Ska jag åka till Thailand?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#1 diesel77

diesel77

Cadet Fourth Year

• Members
  • 26 posts

Posted 02 January 2005 - 14:16

Har biljetter till Bangkok den 4:e jan.

Tänker förståss inte åka till de drabbade områdena.

Har svår beslutsångest!

Mvh Diesel

Edited by diesel77, 02 January 2005 - 14:17.

#2 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 02 January 2005 - 14:26

Uha , det er inte lätt för dig Diesel det förstår jag.

Min uppfattning er delad.De behöver turistarnes pengar , men samtidigt behöver de lugn för att kunna bygga upp landet igen.

Det beror ju också vart du tänkt dig åka ? ( jag ser ju du inte tänker åka till de drabbade områden )

Är det i de områder vart ingen har hänt er det ju likebra att åka och slänga ind lite turist pengar i landet , men er det där saker har hänt tyckar jag personligen man skal låta bli , för man er bara i vägen för räddnings arbejdet och störande för invånarne tror jag.

jag röstade nej , men egentligen menar jag kanske .

Edited by Forever Xena, 02 January 2005 - 14:27.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#3 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 January 2005 - 14:28

Vad för slags biljett har du?
Bara flygstol, för att resa runt på egen hand eller ska du bo på hotell?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#4 diesel77

diesel77

Cadet Fourth Year

• Members
  • 26 posts

Posted 02 January 2005 - 14:33

Jag har bara flygstol.

Planen var att rea runt i Thailand samt malaysia.

Nu vet jag inte,,,,,

Diesel

#5 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 January 2005 - 14:46

Jag kan förstå att du har beslutångest.
Men ska du inte vara i närheten av de drabbade områdena samt resa till andra länder också (som inte har drabbats) , kan du väl åka.
Precis som FX säger, de behöver fortfarande turisterna i de delar av landet som inte har drabbats.

Så jag röstar Ja, livet måste gå vidare, även för dom.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#6 Tiberius77

Tiberius77

Ensign

• Members
  • 40 posts
  • Interests:Träna, vara med vänner och familj, gå på trav, köra hästen min, Star Trek m.m

Posted 02 January 2005 - 14:50

Om det skulle ha varit mitt beslut, så skulle jag åka!
Thailändarna är supertrevliga, en kompis har ett hus i Phuket, på berget!
Ni kommer att bli överraskad över hur fort det kommer att få det snyggt i phuket och dom drabbade platserna..
Så mitt tips.. Åk!
Men åk inte till de drabbade platserna, er ej att rekommendera på ett tag!

:D
Live Long And Prosper!

#7 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 January 2005 - 15:33

Jag röstar också för att åka. Det finns ju massor av platser att åka till som inte alls är drabbade och som andra redan sagt - de behöver våra pengar i fortsättningen också. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#8 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 03 January 2005 - 07:45

det är väl inget snack om att du ska åka...så länge du själv inte är drabbad för då kan man u förstå att det skulle kännas olustigt att åka dit så snart efter en släktings bortgång. Thailand liksom flera av de inkringliggande länderna är underbara länder så åk så fort som möjligt nu när du har chansen. De drabbade områdena är ändå överskattade hoppa över dom. Livet måste gå vidare. I afrika svälter över 10 000 människor ihjäl varje dag men det är väl ingen som tvekar över att åka dit? Thailands östkust har mycket att erbjuda även den! Bangkok är en underbar stad liksom Chang Mai i norra Thailand. Många resenärer kommer säkert vara nedstämda och katastrofen kommer ständigt göra sig påmind men ändå livet måste gå vidare, ingen av de döda eller deras anhöriga mår bättre av att du stannar hemma...

#9 daniel234

daniel234

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 03 January 2005 - 10:37

Jag hade också åkt.....det går ju inte att gräva ner sig bara för att en sådan här katastrof händer....livet måste fortsätta.
Och som det sagts innan de behöver våra turisters pengar.

/Daniel

#10 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 03 January 2005 - 11:00

Jag hade garanterat inte åkt. Hade inte kunnat turista i ett land i sorg. :(
*Hockey och superhjältar*

#11 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 03 January 2005 - 12:01

Klart att du kan åka, livet går ju som sagt vidare och Thailand kommer ju inte att hållas stängt under 2005 med respekt för de drabbade, tvärtom så kommer de att så snabbt som möjligt bygga upp sin turismindustri igen

#12 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 03 January 2005 - 12:07

Från Bangkok går det billiga flygresor till andra asiatiska länder. Buss är ännu billigare. Från Bangkok till Phnom Penh, Vientianne eller Singapore (Icke drabbade länder) Turista där först och avsluta med Thailand när sorgen lagt sig...

...måste en semester vara så rolig? Den kan väl vara intressant, eller? Själv hade jag gärna besökt katastrofområdet, tror det skulle vara väldigt lärorikt. Sedan kanske det är olämpligt att spela beachtennis på stranden i patong...

...ground zero, viet cong tunnlarna, pompeij, platsen där lady di krockade mm är alla välbesökta turistattraktioner, morbidt? kanske men helt klart förståligt.

Ett land i sorg? Mer thailändare dör i trafik olyckor på en vecka än vad som dog i tsunamin... Värre är ju indonesien och sri lanka där hade nog även jag haft vissa tvivel innan jag åkt speciellt om det hade gällt charter...

#13 diesel77

diesel77

Cadet Fourth Year

• Members
  • 26 posts

Posted 04 January 2005 - 21:28

Bokade av den biljetten och åker på lördag istället.

Diesel

#14 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 January 2005 - 21:54

Var på vår lokala thairestaurang idag och en av ägarna berättade att hennes hemby var bortspolad och att minst 50 bybor saknades. Hennes familj hade klarat sig förhållandevis bra, men de var nu ändå hemlösa, utan ägodelar och hade ingen möjlighet att försörja sig.
Support your local search and rescue unit - get lost.