X-MEN:
HOMECOMING
Issue #1
Del 1:
Den som vandrar i skuggan…
Vem är jag? Varför finns jag? Det är frågor som folk ofta ställer till sig själva. Den stora frågan är egentligen: varför ställer jag dessa frågor? Dessa frågor har blivit ställda väldigt mycket på senaste tiden. Det är oftast folk utav samma slag som mig som ställer dessa frågor nuförtiden. Mutanter är det som ställer den frågan. Mutanter, som också i dagens samhälle kallas för, missfoster, mutisar, puckon, äckel, avskum eller också den genetiska betäckningen Homo Sapiens Superior. Mutanter som är människans ultimata och sista steget i utvecklingen är blivit trackade, mobbade och dödade i åratal nu. Det började redan när de först uppkom ordentligt vilket var någon gång under åttiotalet. De har blivit trackade och mobbade som samma sätt som missbildade, homosexuella, personer med psykiska fel blev långt innan. Jag kommer ihåg första gången när jag upptäckte mina förmågor. Jag var tolv år gammal, min bästa vän blev överkörd av en bil, jag kände hennes sinne dö. Jag kände det i mitt eget sinne. Detta startade en kedjereaktion i min hjärna där jag hörde röster dygnet runt, jag trodde jag hade schizofreni. Läkarna sade att det var omöjligt av hur detta hänt. Jag trodde jag skulle bli galen. Men då kom Professor Xavier in i bilden. Min mentor, vän och andra far. Han räddade mig från att bli helt galen. Det var åratal sen. Nu har utvecklingen för mig gått till sista steget. Jag har blivit mer än en människa, mer än en mutant. Jag har blivit en gud, en kosmisk gudakraft med en sån stor makt att självaste Dr. Strange skulle bli mörkrädd. Jag var rädd för mig själv när dessa krafter visade sig. Den kosmiska gud är känd i Shi’Ar som ’Phoenix – förintelsens gudinna’. Jag kommer fortfarande ihåg den dagen uppe ovanför Jorden när den kosmiska radioaktiviteten gick in i min kropp och brände sönder den. Denna kosmiska gud mötte upp mitt sinne, den placerade mig i en slags kokong, ett ägg för att hela mig. Sedan stal den mina minnen, mitt sinne och skapade en kopia av min kropp. När jag senare vaknade upp i Reed Richards laboratorium så kände jag smärta och ensamhet. Detta har lätt upp till den där dagen då New York låg i ruiner. Alla andra av stadens beskyddare hade letts iväg till olika platser i USA utav en man som kallade sig Magneto. Han såg precis ut som honom och hade enorma krafter. Större en den riktiga Magnus Lehnsherr. Han tog tag om min arm och sände in all sin kraft i min mänskliga hjärna och gav den en riktig omgång. Jag kände hur Phoenix guden lämnade min kropp tillsammans med mitt liv. Jag dog. Men blev någonting större istället. Jag hamnade på en plats som kallades Det Vita och Heta Rummet. Jag var den vita Phoenix. Den kraftfullaste styrkan i universum. Min själ hade besmyckats med Phoenix gudens energi och höll den på plats. Jag var kraftfullare än guden själv. Men den lyckades fly och väcka upp min döda och ruttna kropp. Jag skulle återfödas, det är förutspått men inte under den tidpunkten. Den väckte upp min själ och splittrade den. Phoenix guden blev galen igen och splittrade min själ. Men mina vänner lyckades få ett stopp på det. Jag skickades tillbaka till Det Vita och Heta Rummet för att hitta mina brustna bitar av min själ. För att sedan gå i vila tills det var dags för mig att rättmätigt återfödas. Jag har kontroll över Phoenix nu. Det är inte den som har kontroll över mig. Jag känner hur mina lämmar börjar röra på sig igen. Det är snart dags. Tiden är snart inne. Jag är föreberedd men jag hoppas att mina vänner i X-Men är det. Men nu när jag känner att jag svävar i tomheten känner jag att någonting har hänt. Någonting väldigt fel. Mitt namn är Jean Grey och just nu är jag orolig att jag gjort ett stort misstag…
Perus djungler
Den urgamla aztekpyramiden stod still vilket det hade gjort i tusentals år tidigare. Mycket hade hänt de senaste åren på just detta ställe. En stor arkeologisk expedition hade startat runt 1998 och runt 2002 hade man hittat två stora och välbevarade mumier. De som hade hittat mumierna hade dock avlidit av mystiska stjäl vilket är okänt efter dessa tre år som gått. Expeditionsledare var amerikanen Dr. Judas Blazer och hans älskarinna Fredericka Georgia. Blazer var god vän med presidenten och hade studerat på samma skola som dennes fru. Blazer var också öppen mutanthatare, folk trodde att han ibland gled in på gatorna i den del av New York City som kallades för Mutant Town och hotade invånarna där. Blazer hade också problem med sprit, hans fru hade lämnat honom på grund av spriten. Fyndet av denna aztekpyramid hade varit ett otroligt fynd och det blev en stor uppståndelse i tidningarna. Men just denna dag skulle det säkert bli mycket större uppståndelse. För plötsligt började marken skaka, marken öppnades och folk föll omkull. Det uppstod en enorm uppståndelse. Och så plötsligt så sprängdes spetsen på pyramiden i småbitar. En enorm ljusstråle sköts rakt upp i himlen, allt blev stilla. Himlen förvandlades röd och plötsligt tänkte Blazer vad som nyss hänt. Sedan förvandlades allt till normalt igen. Blazer kollade runt och såg att alla såg så gott som lamslagna ut.
”Vad i helvete var det?” Frågade arkeologen Sandor. Blazer skakade på huvudet och tittade upp på pyramiden som nu saknade en topp.
”Jag har inte en blekaste aning. Vi drar in i pyramiden,” muttrade Blazer. En utav grävarna föll på knä framför Blazer.
”Nej! Ni får inte, förbannelsen!” Sade grävaren. Blazer blev rasande och slog till grävaren i ansiktet.
”Nu ska du lyssna på mig Paulus, vi ska in i den där pyramiden, och du ska banne mig med. Annars ska jag personligen halshugga dig,” vrålade Blazer. Det blev alldeles tyst i området.
”Judas har rätt. Vi måste in och se vad fan det var som hände,” yttrade Sandor.
”Kom igen då,” sade Fredericka. De satte ihop en grupp på sju personer som skulle vandra in i pyramiden. Blazer tog täten tillsammans med Sandor. När de kom in i pyramiden möttes de av en dunken stank. Det var otroligt varmt inuti pyramiden. Svettpärlorna rann nedför pannorna på männen och de två kvinnorna som följde med. De kom längre in i pyramiden och ju längre in de kom, desto varmare blev det. Tillslut så var det så varmt att det kändes som att deras ansikten skulle brännas av. Men då kom de in i en kammare, en rätt stor kammare som tydligen inte hade skändats. Väggarna var täckta med någonting speciellt. Egyptiska hieroglyfer. Blazer blev chockad utav synen.
”Detta ska föreställa vara en aztekisk pyramid va?” frågade Blazer.
”Det stämmer” svarade Sandor.
”Varför är det egyptiska hieroglyfer på väggarna då?”
”Väldigt bra fråga. Se det är samma hieroglyfer hela tiden. Vad betyder de?” Fredericka som var expert på egyptiska hieroglyfer lyfta armen och muttrade:
”Jag kan ta hand om det,” Blazer och Sandor gick fram till mitten av rummet. Det var iskallt. Deras andedräkter ångades.
”Vad tusan är det här. Det är svinkallt här,” sade Sandor chockat. I mitten av rummet stod någonting som såg ut som en sarkofag, fast fylld med stelnad cement. Nu var det en slags grop som var formad som att en människa hade legat där i.
”Vad i helvete är detta,” muttrade Blazer. Fredericka vände sig om och muttrade högt:
”Hieroglyferna betyder simpelt: Varning,”
”Vad menar du med d…” plötsligt började pyramiden skaka. Taket började sänkas mot dem. Sedan lystes sarkofagen upp av rött ljus. Sedan exploderade allting i ett enormt moln av eld.
Xavier Institute for Higher Learning, Salem Center
Scott Summers satt uppe på den stora kullen utanför skolan som var täckt med skog. Om man satt på toppen så kunde man se skolan helt. Han var iklädd i civila kläder för en gångs skull. Blåa jeans, vit Bomullskjorta och en blå munkjacka. Glasögonen av rubinkvarts var perfekt placerade ovanför hans ögon. Om inte skulle en röd energistråle skjutas ut ur ögonen och genomborra allt som kommer i vägen. Han tänkte stilla på sitt händelserika liv som mutant, X-Men ledare och rektor på institutet. Han tänkte på sitt förhållande med Emma Frost som också var rektor på institutet. Ibland undrade han hur han hamnade ihop med henne. Kvinnan som försökt döda honom och hans vänner en gång. På något vis så hade han förlåtit Emmas gamla synder. Han hade själv syndat. Otrohet och fräckhet mot sin fru innan hon dog. Scott fattade inte hur han kunnat göra något sådant mot kvinnan han en gång älskade mer än någonting annat. I ena stunden så grät han över sin älskades bortgång och i andra stund stod och kysstes med Emma Frost mitt framför sin frus grav. Det var den där manipulativa jäkeln Apocalypses fel. Han ändrade Scotts sinne, känslor. Scott fick cellskräck av sin egen kropp. Han själ kändes svart. Han ville inte prata med Jean. Jean Grey, det fanns ingen annan som henne. Scott kände tårarna falla, det hade gått ett år sedan kampen på isen i Antarktis. Phoenix hade sjungit sin sista sång. Emma Frost hade ändrats drastiskt efter att känt Phoenix kraften inuti sin egen själ. Istället för att vara otroligt hänsynslös om någon käftade emot henne på lektionerna, svarat med en känslolös stämma ifall någon i X-Men gav henne en ironisk kommentar. Innan händelsen i Antarktis så var Emma Frost inte någon omtyckt person. Det kanske inte hon var fortfarande men Scott tyckte att hon hade blivit en bättre person än innan. Scott lade sig ned på ryggen och tittade upp mot den enorma månen som sken högt däruppe. Han vågade inte prata med Jean om sina känslor efter att ha spenderat sex månader tillsammans med Apocalypse. Scott kände sig feg. Hade han bara vågat så hade säkert Jean och hans förhållande sett bättre ut och hon kanske inte ens hade varit död. Istället spenderade han mer tid med Emma, hade hemliga psykiska möten med henne. Praktiskt taget så var Scott otrogen efter den psykiska romansen hade börjat. Natten började rinna mot sitt slut och dagen började gry. Scott visste att han var tvungen att gå tillbaka till skolan snart. De första lektionerna skulle börja inom bara några timmar. Scott reste sig upp, torkade tårarna och gav sig iväg ned mot skolan. Det tog inte lång tid att komma ned till baksidan utav skolan. För att komma upp till kullen på lättaste sätt var man tvungen att korsa kyrkogården. Han kom ihåg när han var liten och skulle gå över kyrkogården en natt, han mindes rädslan men också lugnet. Då trodde han fortfarande att hans far, som numera var känd som Corsair, och mor var döda i flygkraschen uppe i Alaska. Han kom in på kyrkogården och tittade på gravarna. När han såg den största gravstenen så föll han ihop framför den. Scott tittade upp mot namnet:
Jean Grey Summers
Phoenix
Älskad mor, hustru och vän
”Hon kommer resa sig åter”
”Jag älskade dig, Jean,” muttrade Scott och tittade ned i marken.
Laboratoriet
Dr. Henry ”Hank” McCoy som var mer känd som Beast på skolan satt och stirrade på den stora dataskärmen. Den visade en bild på en förstorad blodcell. En blodcell från en Homo Sapiens, en vanlig människa. Beast jobbade fortfarande med att försöka skapa ett motmedel mot E-genen som kommer att brytas loss inom fem generationer och då kommer sakta att förinta rasen Homo Sapiens. Beast hade fått bekräftelse från presidenten att hitta ett botemedel och han var väldigt nära nu. Plötsligt kom en nyvaken Kitty Pryde inspringandes i laboratoriet, klädd i bara en morgonrock. Kitty som var mer känd som Shadowcat såg väldigt stressad ut.
”Kom med, Hank. Du måste bara se det här!” De båda X-Men medlemmarna sprang in i Krisrummet. Inuti stod skolans vicerektor Emma Frost alias White Queen, Rachel Grey alias Marvel Girl, Peter Rasputin alias Colossus, Kurt Wagner alias Nightcrawler, Ororo Munroe alias Storm, Robert Drake alias Iceman och Havok alias Alexander Summers. Alla såg nyvakna ut. Bilderna på tv-skärmarna var chockerande, när Beast kom in så tappade han hakan. Det såg ut som ett kärnvapen hade slagit ned. Beasts hjärta tog ett skutt när han hörde att det var Trish Tilby som läste upp nyheterna:
”En enorm summa hektar har mystiskt brunnit upp i Perus djungler, strax efter ett märkligt ljussken som registrerades av en Amerikansk satellit ovanför Sydamerika. Man tror att denna mystiska brand kan ha gått över den platsen eller rent av börjat där Dr. Judas Blazer och hans team hade en arkeologisk undersökning av den mystiska aztekiska pyramiden som hittades för 1998. Kontakten med detta team bröts också runt den tidpunkten ljusskenet registrerades. Pentagon har ännu inte gått ut med något men har nämnt att de kommer att göra det. Trish Tilby för CBS News”
”Vad i helvete kan det där vara?” Frågade Iceman högt. ”Det verkar inte bra för fem öre.”
”Säger du det va, Bobby? Har Cerebra några filer på det området?” muttrade Rachel från hörnet där hon stod.
”Nej, inte vad jag vet i alla fall. Jag kan försöka kontakta Charles om detta,” sade Emma.
”Gör det! Vi borde samla ihop ett team X-Men och åka ned dit. Vilka är det som är närvarande i New York, förutom oss?” Muttrade Beast.
”Inte många. Bishop leder ett X.S.E team bestående av Wolverine, Psylocke, Cannonball och Juggernaut. De är assisterade av Avengers…” förklarade Storm. Havok avbröt henne.
”… Och Gambit, Rouge och Polaris är i Japan tillsammans med Sage och Hellfire Club. Yakuza tjafs,”
”Danielle och Wolfsbane är ju kvar här också. Jag fick ett telefonsamtal från Husk och Archangel igår. De var på väg hemåt,” fyllde Beast i. ”Var är Scott förresten?”
”Bakom dig,” Beast vände sig om och där stod Scott Summers alias Cyclops. Han klev in i rummet och tittade på bilderna från tv-sändningen. Scott gick sedan fram till Emma och gav henne en snabb puss på kinden. Kitty vände sig bort i avsky. Colossus lade armen runt om Kitty.
”Så vad är det som händer?” frågade Scott.
”En liten situation i Peru,” muttrade Storm. Scott stod stilla och kollade ett tag på teven.
”Vad tänker vi göra. Cerebra har väl inga filer på detta ställe?” frågade Scott.
”Nej, fast jag är inte helt säker. Endast tre personer har varit djupast i Cerebra: Tessa, Charles och Jean Grey,” sade Emma. Scott stelnade till lite när Emma nämnde Jean. ”Jag tänker kontakt Charles på Genosha.”
”Bra, gör det. Jag vill att Storm väljer ett team av de X-Men som är kvar och åker ned till Peru. Jag vill ha information så fort som möjligt. Det är en timme till de första lektionerna börjar. Du har Danger Room klassen i dag, Peter. Du borde göra dig redo,”
”Da. Jag instämmer,” sade Colossus och började stappla mot dörren. Kitty tog Colossus i armen och sade:
”Jag följer med dig,”
Danger Room
Colossus stod mitt ute i en snöig skog. Inte ett ljud hördes. Snön som han stod gjorde honom ingen skada eftersom han befann sig i sin metalliska form. Snölandskapet fick honom att tänka på den ljusa tunneln han gick igenom när han dog. När Legacy virusets botemedel spred sig i hans blodomlopp och hur hans ögonlock sakta blev tyngre. Hur Cecilia Reyes röst blev svagare för varje ögonblick hur han fördes bort från sin kropp och in i dödens rike. Han såg sina föräldrar, han såg Illyana, vackra och söta Illyana. Hans älskade syster. Men så plötsligt vaknade han upp igen, bara för att bli kidnappad av den underlige varelsen Ord. Colossus blev lycklig igen när han träffade Kitty som månader senare, tillsammans med andra X-Men, hittade honom. Colossus vaknade upp igen och kom plötsligt ihåg eleverna som stod framför honom. Angel Salvatore, Joshua Guthrie, Dust, Cessily Kincaid och de tre eleverna som kallades Stepford Cuckoos vid namn Phoebe, Mindee och Celeste. Colossus harklade sig och sade:
”Ni sju som kommit hit idag är här eftersom era mentorer vill att ni ska ha större stridsvetenskap. Jag tar hand om den lektionen idag. Jag ska berätta för er vad denna simulation går ut på. Ni kommer befinna er i detta vinterlandskap och möte fiender som liknar de fiender vi i X-Men har mött igenom åren,”
”Så vi får slåss samtidigt som vi får en historielektion, underbart,” sade Angel.
”Haha, du är grym Salvatore!” muttrade Kincaid.
”Håll käften,” röt Angel.
”Lugna ned er. Jag ska vaka över er i kontrollrummet. Är allt uppfattat och klart?”
”Glasklart,” sade Joshua Guthrie och lät sina blodröda vingar sträckas ut.
”550 elever på denna skola och vi är de enda som ska ha stridsträning. Jag tycker jag, Phoebe och Mindee fick nog med träning under Kid Omegas upplopp,” muttrade Celeste surt.
”Klaga hos er mentor. Sju andra elever ska ha träning i morron med. Nu sätter vi igång,” sade Colossus och gick iväg till snabbhissen för att åka up till kontrollrummet. Han satte igång simulationen och kände sig lite utskämd. Ur vinterdimman trädde Mr. Sinister, Magneto, Toad och Mystique fram. Angel flög fram mot Toad och spydde på honom. Hon skrattade och slog till roboten som föreställde den gamle X-Men motståndaren.
”Jag tror vi har träffats, gamle vän,” Josh Guthrie begav sig också upp i luften. Han slog till Mr. Sinister samtidigt som Dust skapade en sandstorm som slog Sinister omkull.
”Har någon misstagit dig för grabb nån gång, Angel?” frågade Josh uppe i luften. Angel skrattade hånfullt och svarade:
”Nej, men jag misstog dig för grabb,” Josh stannade snopet upp i luften.
Uppe i kontrollrummet satt Colossus tyst och tänkte. Kitty phasade in i rummet och ställde sig bakom honom. Hon lade armarna om honom och frågade:
”Hur är det fatt,”
”Ingenting. Eller, jag vet inte. Det känns inte så bra det här. Jag vet inte om jag passar som lärare,” sade Colossus.
”Klart du gör,”
”Jag vet inte. Jag längtar tillbaks hur det var förr när Charlie fortfarande hade hand om X-Men. När Xavier Institute inte var någon skola utan bara vårt hem,”
”Du behöver inte vara lärare, Peter. Skyll på Logan när han kommer hem, han är både X.S.E officer, lärare och med Havoks team. Dessutom så höll han på och strulade med SHIELD för inte så länge sen,” sade Kitty.
”Jag vet men…”
”Peter, efter den här lektionen snackar vi med Scott. Jag har känt honom sen jag var tretton, han borde låta över lärandet till Emma och de andra som verkligen är med i lärarteamet,”
”Jaja, vi får väl se,” sade Colossus.
Lärarnas omklädningsrum (männens)
Scott var uppklädd i sin dräkt. Fort tog han av sig solglasögonen av rubinkvarts och satte på sig visiret och huvan. Iceman stod i duschen. Havok var på väg att dra på sig sin dräkt när han såg att det var något fel med Scott.
”Vad är det för fel, brorsan,”
”Inget. Jag var uppe på kullen förut, jag tänkte på Jean,” förklarade Scott.
”Det är svårt att komma över det där, eller hur,”
”Har din fru dött fler än en gång?”
”Nej, men nu är ju jag inte gift,” sade Havok.
”Nej för du lämnade Lorna vid altaret,” muttrade Scott.
”Vad fan säger du. En sak ska du ha klart för dig, du var otrogen med,”
”Håll käften, din idiot,” sade Scott. Havok knuffade till Scott.
”Pucko!”
”Till skillnad från dig så hände det ingenting mellan Emma och mig,”
”Nu ska du passa dig väldigt noga,”
”Ge mig ett skäl,” Havok blev vansinnig och sköt en energistråle mot Scott. Scott svarade med sin blodröda energistråle och träffade Havok i bröstkorgen. Han flög baklänges och slog i skåpen bakom sig. Han blev inte skadad eftersom Scott och Havoks krafter inte påverkade varann. Iceman kom inspringandes och såg de två bröderna mitt uppe i fajten. Sakta så satte han handen på golvet och förvandlade det sakta till is. När Scott skulle ta ett steg mot Havok som låg ned så ramlade han omkull. Iceman skrattade från stället där han stod. Scott och Havok glodde på Iceman och blev förbannade.
”Nej nu jäklar!” skrek Havok. Iceman började skratta och springa.
Tio minuter senare
Scott stod i krisrummet tillsammans med de uppklädda och klara X-Männen: Rachel, Iceman, Storm, Nightcrawler och Havok. De andra medlemmarna var med också.
”Jag, Rachel, Iceman, Storm, Nightcrawler och Havok tar Blackbird ned till Peru. Ni andra håller ställningarna. Danielle, Kitty, Karma och Wolfsbane har hand om resten av lektionerna idag som ni förhoppningsvis vet. Hank och Peter, ni hjälper Emma med Cerebra och vakar över oss, all right?” De andra X-Men instämde.
”Då kör vi,”
”Rock and Roll!” vrålade Iceman när de vandrade mot hangaren där Blackbird stod och väntade. Scott och Storm satte sig vid styrspakarna med de andra efter sig. Nightcrawler och Rachel satt sida vid sida.
”Plötsligt så slår det mig att jag aldrig vart i Peru,” muttrade Rachel.
”Det är inget trevligt ställe. Djungler, azteker och kannibaler,” muttrade Iceman.
”Mein Gott, inte visste jag att du hade fördomar, Ice boy,” sade Nightcrawler.
”Vadå fördomar,” snäste Iceman.
”Skärp er där bak,” sade Scott och startade motorerna. Sakta började Blackbird lyfta från marken. En lucka öppnades framför dom och de flög ut.
”Jag drar på hyperdriften. Då är vi i Peru om två timmar,” sade Storm.
”Uppfattat,” svarade Scott. Blackbird gjorde en u-sväng över vattnet så det sprutade upp av lufttrycket. De korsade Salem Center och Westchester. Snart var de över Manhattan. Empire State Building, Chrysler Building, Central Park de såg varenda byggnad medan de passerade över New York. Plötsligt sköt det till från radarn på Blackbird. Scott tittade ned mot den:
”Vad i helvete. Något jäkligt stort har bara dykt upp på radarn. Hör du mig, Emma?”
Cerebra
”Ja jag ser det. Jag scannar området efter psykisk aktivitet… åh herregud. Scott!” Emma Frost satt i stolen i mitten utav Cerebra maskinen. Hon hade hjälmen över huvudet och inombords fick hon en enorm känsla. En känsla som hon aldrig känt förut. Det kändes som hon exploderade i tusen bitar av passion och hat. Ett lila ljus började stråla up från henne huvud.
”SCOTT!” vrålade Emma och kände hur hennes hjärna började brinna. Hon skrek av smärta. Det kändes som att hon skulle förvandlas till ynka luftpartiklar. Beast blev chockad och rusade fram till Cerebra och drog ut Emma därifrån. Emma, som börjat tugga fradga gurglade något om världens undergång och Phoenix återkomst. Colossus stod bredvid. Beast ruskade om Emma, men hon fortsatte prata om världens undergång.
”Till sjukstugan. Fort!” sade Beast. Colossus lyfte upp Emma och sprang mot sjukrummet.
Blackbird
”Emma! Emma!” vrålade Scott. Han fick inget svar. Storm tittade chockat på honom.
”Vad är det som händer?” frågade hon.
”Jag vet inte, men vad det än är så är det inte bra,” De korsade Manhattan och låg jämsides med New Jersey. Då, helt oväntat öppnades marken vid Bayonne i Jersey. Bilar flög ner i den bildande kratern. Explosioner och rök sökte sig upp mot himlen. En enorm, apokalyptisk skepnad sökte sig uppåt ur kratern, minst 35 meter hög.
”Var har jag sett det där?” frågade Iceman chockat.
”Nån Spielberg film kanske, koncentration X-Men!” beordrade Scott. Skepnaden var stor och bar något som såg ut som en slags medeltida stridsrustning av rubin. Huvudet var mänskligt men ändå inte. Det var runt och själva huvudet var platt. Skepnadens röda ögon bländade till och med Scott som dolde sina ögon bakom visiret med rubinkvarts. Skepnaden reste på den ena armen. Handen var siktad mot Blackbird.
”Inte för att klaga eller nåt men det verkar som den där killen siktar på oss,” muttrade Iceman från sitt hörn.
”Vik undan, trettio grader,” vrålade Storm. Skepnaden muttrade för sig själv:
”Varning, X-Men,” En lila ljusstråle sköts ut ur hans handflata, rakt mot Blackbird. Innan Scott eller någon annan av X-Men hann reagera så träffade strålen Blackbirds undersida och sprängde upp golvet. Eldslågor flammade upp mot sätena.
”Jag svor för mig själv att jag inte skulle dö på det här sketna planet,” vrålade Havok. Blackbird började störta ned mot marken där panik var i full gång. Människor sprang i panik till höger och vänster.
”Oroa dig inte, Alex,” sade Rachel.
”Oroa dig inte! Ska du säga som har en morsa som kommer tillbaka var och vartannat år eller så,” Rachel stängde sina ögon och började koncentrera sig på Blackbird. Hon försökte stanna upp planet med sin telekeni. Men plötsligt kändes det som att hon skulle explodera av kraftfullhet. Det kändes som att hennes skinn bubblade. Hon skrek och tuppade av. Nightcrawler och Havok stirrade på Rachel.
”Mein Gott! Rachel tuppade av!” skrek Nightcrawler.
”Spänn fast er, vi kraschar!” skrek Storm. Blackbird stötte till asfalten nere vid marken vilket fick den att nästan studsa. Sedan gled den på vägen och flög in i ett bostadshus och demolerade det totalt. Scott blundade och tänkte en tanke: Jean.
Fortsättning följer…
Edited by Robban, 07 October 2005 - 17:01.