Jump to content

Photo

Charlie Jade

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 September 2005 - 17:27

Skulle bara vilja puffa lite för den här serien om ni inte upptäckt den än. Kanadensisk SF-serie som utspelar sig i 3 dimensioner samtidigt (kan bli rätt förvirrande ibland alltså).

mer info:

http://www.tv.com/ch...&full_summary=1

Tar några avsnitt innan den sätter sig ordentligt, men när den väl gör det.. :P

Charlie Jade is a rogue private detective in a world dominated by greedy multinational corporations. While on an investigation Charlie explores a secret desert facility. A masive explosion propels him into a parallel universe. Soon Charlie is drawn into a conflict that not only involves his own universe but two others as well.
Jeffrey Pierce (Astronauts, Jackie Bouvier Kennedy Onassis) plays the title role in, Charlie Jade, a new futuristic series, produced in association with CHUM Television, set in three parallel universes. Charlie Jade is a rogue detective in one universe (Alphaverse) who, while on the hunt for the killer of a missing woman, gets caught in an explosion from a covert desert operation, propelling him into a strange parallel universe (Betaverse). As he searches for the truth about the explosion in the parallel universe, he is drawn into a conflict that not only involves his home universe and the one he now inhabits, but another pacifist universe (Gammaverse) with unsuspected terror at its heart. The series also stars Michele Burgers and Danny Keogh, and Canadian actors Michael Filipowich, Patricia McKenzie and Tyrone Benskin. Shot on location in Cape Town, South Africa, Charlie Jade is a co-production between South Africa and Canada.

Edited by Georgia, 10 October 2009 - 20:46.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#2 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 07 September 2005 - 18:36

Och på vilken kanal visas den ? :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#3 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 September 2005 - 19:00

Internetkanalen.. :P

//Peak

sixty six."

#4 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 September 2005 - 19:06

Måste jag kolla upp :)
Internetkanalen är den bästa TV-kanalen som finns :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#5 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 September 2005 - 19:08

Japp. Hela säsong 1 har sänts nu (den sändes över sommaren), så det finns en del avsnitt. Förstår inte att jag missat den tills nu, fast namnet kan ju ha en del med detta att göra. Det säger ju inte så mycket...

//Peak

sixty six."

#6 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 07 September 2005 - 19:17

Skal snart kålla avsnitt 1 :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#7 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 September 2005 - 21:54

Måste jag kolla upp  :)
Internetkanalen är den bästa TV-kanalen som finns  :P

<{POST_SNAPBACK}>

samma här.
helt klart bäst. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 September 2005 - 15:04

Har sett de 2 första avsnittena nu. :thumbsup:
De var riktigt bra, hoppas resterande avsnitt håller samma kvalitet.

Intressant att det växlar mellan Alpha-, Beta- & Gamma- Verse hela tiden.

Namnet på serien har misslett mig totalt, har sett den på Internetkanalen ett bra tag, men inte brytt mig *fy på mig* från och med nu ska jag kolla upp alla nya serier jag ser på TV.com för att inte missa något.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#9 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 September 2005 - 17:28

Har bara lyckats få tag i avsnitt 1 än. Kollade nyss, den verkar väldigt intressant.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#10 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 May 2008 - 02:14

Charlie Jade kommer äntligen visas på amerikansk TV vilket får mig att naivt börja hoppas på en andra säsong igen om jänkarna får upp ögonen för den. Realistikt sett bör bör det iaf släppas en R1 utgåva av första säsongen som förhoppningsvis har mer extramaterial och inte är uppdelad som R2 utgåvan.

Charlie Jade Heads to SCI FI
SCI FI Channel has acquired the U.S. broadcast rights to the science-fiction series “Charlie Jade” from Park Entertainment.

The series follows Charlie Jade, a rogue private detective in a world dominated by greedy multi-national corporations. When Charlie sees the corpse of a beautiful young woman, he realizes that she has no identity, something inconceivable in Charlie’s world. While investigating the case he is led to a parallel universe and is drawn into a conflict with far-ranging, multi-dimensional effects.

Created by Chris Roland and Robert Wertheimer, the series is written by Guy Mullally, David Cole and Stephen Zoller. It is executive produced by Robert Wertheimer, Chris Roland, Izidore Codron, Robin Spry and Jacques Pettigrew.

“Charlie Jade” has already aired in France, Italy, the U.K., Japan, Korea, Southeast Asia, Eastern Europe, Canada and South Africa. Post-production and CGI for the series was handled by CinéGroupe in Montréal, who over the last year have produced two series, “Galidor: Defenders of the Outer Dimension” and “Tripping The Rift,” for the U.S. networks.

“I am delighted that SCI FI has agreed to acquire ‘Charlie Jade’,” said Jim Howell, the CEO of Park Entertainment.

“Since the show was made, the Internet has been abuzz with enquires about when the series will be shown on television in the U.S. and available on DVD and to download. I am pleased to say that sci-fi fans will not have to wait much longer!,” echoed Robert Wertheimer.

“Charlie Jade” Update
Posted on Thursday, 3 Apr 2008

Robert Wertheimer, executive producer and co-creator of “Charlie Jade” sent us this update about the show appearing this spring on the SCI FI Channel.

“Charlie Jade” is currently slated to premiere on SCI FI primetime on May 30th, the Friday after Memorial Day, as part of our original Friday summer lineup. It’s possible that this date could change, but that’s the current plan.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#11 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 03 May 2008 - 13:41

Ja, internet-kanalen är verkligen bäst, dom är alltid först med dom nya coola serierna, och dom senaste nyheterna. :D

Till och med DVD-seten kan man importera först från dom. ;)

#12 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 June 2008 - 21:31

SCI FI Channel Moves “Charlie Jade” - Slice of SciFi

After only two episodes aired the SCI FI Channel pulls a Fox by moving the innovative South African series ““Charlie Jade”” from its debut, primetime Friday night timeslot to 3 a.m. ET Monday.

With hardly any advance warning and little to no advertising fans of the show may not realize it is still running on the channel. Hopefully most have their DVRs and TiVos set to find it wherever and whenever it airs.

#13 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 June 2008 - 23:25

*Suck* :(

-Gangstagrass

#14 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 23 June 2008 - 16:05

I och med USA-premiären så har det iaf sparkats igång en podcast med kommentarer och sånt:

http://www.charliejade.net/

//Peak

sixty six."

#15 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 November 2008 - 22:19

Jag ser i kalendern (som FX håller uppdaterad :) ) att Charlie Jade har börjat visas på TV4 Sci-Fi.

Sydafrikansk science fiction-serie från 2007. Charlie Jade är privatdetektiv i en värld som domineras av mäktiga multinationella företag. Under ett uppdrag upptäcker han en hemlig anläggning i öknen. En enorm explosion kastar honom ur sin vanliga verklighet Alphaverse till en parallell tillvaro i Betaverse. Snart är detektiv Jade indragen i en maktkamp mellan de två universumen där även det tillsynes fredliga Gammaverse också spelar en stor roll.

Första avsnittet gick ? men det verkar vara repris i morgon natt.
Charlie Jade tablå på DagensTv.com

Ni som har tillgång till den kanalen borde definitivt se den här serien.
Lite mysko och ibland lite förvirrande (innan man lär sig skillnaderna på världarna) men det är en väldigt bra serie.

Edit: Kanske den här tråden kan flyttas till huvudforumet istället för att det skapas en ny? Står ju inga spoilers här precis :lol:

Edited by Georgia, 10 November 2008 - 22:22.

#16 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 November 2008 - 11:43

Om du har abonnemang på tv4 anytime kan man se Charlie Jade där.

#17 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 13 December 2010 - 22:18

Den här serien visas igen på Tv4 Sci-Fi. Avsnitt 2 sänds just nu, jag har ingen aning om när avsnitt 1 sändes.

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 December 2010 - 22:27

Äsch och så missade jag det :(
*kollar tablån*
Går visst varje kväll med repris söndag natt :) MEN DÅ! avsnitt 1 måste ha börjat förra veckan med repris i natt som var, för på söndag natt är det avsn. 2-6

#19 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 13 December 2010 - 22:37

Ok. Jag har sett avsnitt 1 men det var så länge sedan så jag har glömt bort hur det avsnittet var. :( Jag har iaf satt serien på inspelning, så jag får se när jag har lust att kolla på det. (kan ju hända att det finns kvar på hårddisken i något år som fallet var med Star Trek: Enterprise. :P)

#20 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 December 2010 - 01:09

Börjar vara dags att köpa DVD boxen till den här utmärkta serien.

-Gangstagrass

#21 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 December 2010 - 06:57

Tur i oturen: hade på den kanalen för att jag kikat på Star Trek innan och blev lite nyfiken på Charlie Jade när den började. Men trist att jag missat första avsnittet för nu förstår jag varför det kändes lite märkligt med storyn... Trodde ju det var första avsnittet. <_<

Ingen som har lust att återge vad som hände i första avsnittet?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#22 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 14 December 2010 - 14:20

Kanadensisk SF-serie som utspelar sig i 3 dimensioner samtidigt

Ja, det där med tre dimensioner verkar ju vara populärt nu för tiden :)