Jump to content

Photo

Motorsågsmassakern

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 03 November 2005 - 18:08

köpte motorsågsmassakern på cdon.com för en vecka sen. man fick den nämligen för 49 istället för typ 199 om man köpte den med danskt omslag :D

så såg vi den för några dagar sen hos en kompis. jag tror aldrig jag blivit så skrämd av en film! jag menar evil dead, night of the living dead etc. skräms jag inte av, men de är ju också övernaturliga, vilket den här inte var (inte så mycket iaf :P ). vi satt alla livrädda i soffan och kommenterade vad hemskt det var och vad vi själva skulle göra etc. när vi var klara gick jag på toa, och när jag kom ut från badrummet trodde dom att jag redan gått ut och var påväg att låsa dörren. kunde ju inte motså att smyga fram och sen hoppa fram bakom dörren *vrooom vrooom*! :P
så på vägen hem är det en backe upp till gatan jag bor på. backen går först parallellt med vägen upp ca 50 m och vänder sedan i en U-sväng och fortsätter sedan 50 m till. precis vid u-svängen är det ett gammalt hus med någon bod som såg precis ut som huset i filmen! och det stog läskiga gubbar bakom varenda träd! skyndar på stegen rejält, och kommer tillslut hem.
så när jag lagt mig kommer jag på att jag ska hämta ipod-sladden så att jag kan lyssna i laptopen (obekvämt med hörlurar i sängen), men råkar stänga dörren till mitt rum så att det blir helt mörkt. visst gömmer han sig i dator-rummet någonstans... jag lyckas ta mig tillbaka och bestämmer mig efter ett tag att sova.
på morgonen vaknar jag av att någon sågar utomhus... *eeeiirr* :ph34r:

det var helt klart den läskigaste film jag sett, men den var också enormt bra. någon annan som har varit med om något liknande? :P eller kanske någon som har svenskt eller engelskt omslag till dvd'n och kan scanna och skicka? ;) (tycker nämligen det ser rätt fult ut med "motorsavs massakren" i hyllan - no offence fx ;) )

Edited by Thrai, 03 November 2005 - 18:10.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#2 Way of the Dragon

Way of the Dragon

Lieutenant

• Members
  • 84 posts

Posted 28 November 2005 - 00:16

Har ikke sett den , det ble jo hysteri da den kom på VHS i 1980 i Norge på grunn av vold lol

#3 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 07 February 2006 - 17:59

Har också nyligen sett originalet. Och mkt lätt överglänser den nyinspelningen och många andra skräckfilmer. Känns som en riktig stilbildare, vilket den också blivit. Helt ok film.

Edited by Ned Flandiddelianders, 07 February 2006 - 18:03.

I love the smell of napalm in the morning

#4 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 07 February 2006 - 22:59

Hahahaha. Jag såg den första gången för över 20 år sedan. Fruktansvärt bra film. Stämningen i den är fruktansvärt skrämmande. Jag och några kompisar såg om den för ett år sedan och jag kan ju berätta att tjejen som var med oss hade väldigt svårt för filmen.
"There once was a man from Nantucket..."

#5 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 08 February 2006 - 17:40

Har ikke sett den , det ble jo hysteri da den kom på VHS i 1980 i Norge på grunn av vold lol

Och vad tror du det blev i Sverige då? Snacka om posterchild för videovåld! Siewert Öholm som moralens väktare innan han hoppade över till allvarligare ämnen som subliminala satanistiska budskap på hårdrocks-skivor. :blink:

Ahh, those were the days. :D
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#6 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 February 2006 - 10:34

det dröjde tio år innan den alls kom till sverige och då blev den förbjuden. tio år senare tilläts den med femton års åldersgräns :P

ett annat exempel är ju evil dead 2 som dröjde två år innan den kom till sverige och då hade tretton minuter klippts bort av filmen!
The sky's the limit.

Jon var namnet: