100 Bästa Filmkaraktärerna
Posted 12 January 2006 - 09:35
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Posted 12 January 2006 - 09:50
last.fm Filmtipset
Posted 12 January 2006 - 11:03
Posted 12 January 2006 - 11:29
Undrar vad de haft för kriterier i sin urvalsprocess?
Edited by Sötnosen, 12 January 2006 - 11:49.

Posted 12 January 2006 - 11:32
Posted 12 January 2006 - 13:28
Ja precis, kul läsning, men min lista hade sett annorlunda ut. Vart var Han Solo, Dr. Evil, Jeffrey Lebowski, Basil Fawlty (om nu serier räknades) eller Jack från Sideways, Dr. Gonzo från Fear and Loathing in Las Vegas... ja det finns ju hur många som helst jag hellre hade stoppat in i min lista.
Han Solo, Dr. Evil och Lebowski borde ha varit med. Karaktärer från TV-serier räknade de nog inte. Aztecface har förresten rätt vad gäller en sak: Listan har gjorts av enbart två personer. Tror att det står i början.
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Posted 12 January 2006 - 14:43
Posted 12 January 2006 - 16:22
i alla fall enligt dom själva
ja speciellt objektiv var den inte...manga kändes väldigt överrepresenterad.
Don Corleone, Dirty Harry, Luke Skywalker, Darth Vader, Gandalf, Rick Blaine (från casablanca), Ripley, Döden (från sjunde inseglet), The Terminator, The Samurai, John Merrick, Judah Ben-Hur osv är några som jag rent spontant tycker borde placerats bättre/eller som borde varit med...(pallade bara kolla de fyrtio första...)
Posted 12 January 2006 - 18:23
Eller skummade jag för snabbt?
(Såg just att det var fler som saknade Ripley
Edited by Kizmiaz, 12 January 2006 - 18:26.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 15 March 2006 - 23:44
Sen är ja väl inte direkt fövånad över att ja knappt kände igen namnet på en enda film som nån av de på topp 30 kom ifrån
Posted 16 March 2006 - 15:36
Winter is Coming
Posted 17 July 2006 - 00:49
Plats 66: T-Rex från Jurassic Park
Den var klart bäst
haha, ja verkligen!
Förvånar mig dock att Captain Jack bara kom på plats 73... hmm....åsså har de den förbannade teddybjörnen som jag är livrädd för på plats 29... *shudders* (hatar dockor och leksaker som lever... Toy Story var ren skräck för mig). Förvånas även över Amelie's plats på nr 4....
men fan va skoj att de har några tecknade karaktärer som 6 och 32.
Nummer 99 visar att listan egentligen är complete crap, och de saknar dessutom karaktärer som är viktiga för folk. (ever heard of Star Wars, people?!?!)
Edited by Psylocke, 17 July 2006 - 00:51.
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter