Läser ni nåt utanför Marvel eller DC?
Posted 30 March 2006 - 09:34
Jag är lite smådålig på sånt egentligen.
Men Lite Wildstorm som Stormwatch eller The Authority är inte fel (de serier som startade den nya trenden med realistiska superhjälteteam).
Speciellt Stormwatch med Ellis då (de andra före är skitdåliga) är världsklass.
Sen läser jag Invincible om nån grabb som växer upp och blir superhjälte, rätt inspirerat av Spider-man men är ändå bra, tror det är Image först och sen Icon som är utgivare.
Jag är väl inte målgrupen för denna serie men den är väldigt underhållande ändå.
Jag har börjat på Bendis Powers som är en historia ur det populära sättet att berätta om superhjältar utifrån de vanliga människornas synvinkle, i detta fallet främst en kriminalpolis som undersöker ett superhjältemord.
Mycket mycket konversation att läsa, nästan för mycket på sinna ställen.
Det är tecknat på ett väldigt animerat sätt så det är lite ovant i början.
Ska ge mig på Astro City senare med.
Posted 30 March 2006 - 11:37
Eliis Stormwatch och början på The Authority är kanonbra. (Sen tyckte jag att Mark Millar sjabblade bort Authority när han tog över) Astro City är också fruktansvärt bra. Sen tycker jag Alan Moores ABC titlar är en smula ojämna. LoEG och Top Ten är riktigt bra. Tom Strong är också bra men inte alls i samma klass. Tomorrow stories hade jag väldigt svårt för och lika så Promethea.
Som sagt Bendis Powers är också väldigt bra. Sen har jag bara läst lite grann av Warren Ellis Strange... titlar som är otroligt bizarra men jag ska införskaffa dom.
Ju mer jag tittar på min samling inser jag ändå att det mesta är Vertigo eller Wildstorm. Det är visserligen (oftast) utanför DCU men ändå...
En hel del Dark Horse har man förstås. Lone Wolf & Cub, Sin City, Give me Liberty. Gaiman's Harlequin.
Jag har börjat komma igång med att läsa Battle Angel Alita nu. I övrigt är jag rätt dålig på att läsa manga.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 30 March 2006 - 11:46
Sin city förstås.
Jag har dock de första 50 nummerna av Marvels Star Wars serie från slutet av 70-talet som Dark Horse ger ut i tjocka trades.
Försökte mig på The Planetary med, men den jag läste som var om hur teamet undersökte nåt i Gotham och stötte på Batman var faktiskt mest konstig och roade mig inte nåt speciellt, men det kanske bara var en svacka, folk tjoar ju om hur bra den serien är.
Edited by Agentum, 30 March 2006 - 11:47.
Posted 30 March 2006 - 13:33
Utanför de DC och Marvel ägda tidningarna sä läser jag inte speciellt mycket. Kollar upp saker då och då, t ex Avatar Press titlar. Dark Horse har publicerat mycket bra grejer, givetvis då Sin City men också en av mina Byrne favoriter "John Byrnes Next Men"
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 30 March 2006 - 15:21
Jag tyckte att det var en rätt underhållande crossover men den är knappast representerande för serien som är riktigt bra. Prova läsa den från början istället.Försökte mig på The Planetary med, men den jag läste som var om hur teamet undersökte nåt i Gotham och stötte på Batman var faktiskt mest konstig och roade mig inte nåt speciellt, men det kanske bara var en svacka, folk tjoar ju om hur bra den serien är.
-Gangstagrass
Posted 30 March 2006 - 15:31
Edit: Jag kom på att Bone är färdigutgiven...så jag har snarare läst den än läser den nu
Edited by Spidde, 30 March 2006 - 15:37.
last.fm Filmtipset
Posted 30 March 2006 - 15:51
Posted 30 March 2006 - 15:55
ok, jo sorry, självklart läser jag ju europeiska serier, jag borde väl lagt till vad det var för serier jag menade.Sin City, Give me Liberty, Ronin, 300, Spawn å Usagi Yojimbo har jag ju läst i mina dagar. Och om jag fattar det rätt så handlar det om superhjälteserier eller sci-fi? annars finns det ju mer att välja på.
Posted 30 March 2006 - 20:48
Kul att någon nämner John Byrnes Next Men. Den tillhör ju hans bästa!
Posted 31 March 2006 - 06:00
Posted 01 April 2006 - 21:14
Den samlar nämligen ALLA hennes äventyr från 163 och fram tills nu.
Med tre historier i varje album så kommer det bli ganska många album....ser fint ut i hyllan
Jag har alla Dark Horse Comics album (manga pocket) med Lone Wolf & Cub (28 st). En av de bästa serierna någonsin, och dessutom original berättelserna bakom MÅNGA amerikanska/italienska western filmer.
Jag har de samlade albumen med Eclipse Comics version av Miracleman (Alan Moore). Den ABSOLUT bästa superhjälte historien någonsin.
Posted 01 April 2006 - 21:21
Vågar ni på er nåt utanför de 2 storas världar?
Men Lite Wildstorm som Stormwatch eller The Authority är inte fel (de serier som startade den nya trenden med realistiska superhjälteteam).
Sen läser jag Invincible om nån grabb som växer upp och blir superhjälte, rätt inspirerat av Spider-man men är ändå bra, tror det är Image först och sen Icon som är utgivare.
Jag är väl inte målgrupen för denna serie men den är väldigt underhållande ändå.
Jag har börjat på Bendis Powers som är en historia ur det populära sättet att berätta om superhjältar utifrån de vanliga människornas synvinkle, i detta fallet främst en kriminalpolis som undersöker ett superhjältemord.
En hel del. Det senaste jag fick hem inom supergenren var Images City of Heroes. Tänkte att titeln kunde ge en teaser åt MMORPG:t med samma namn. Jag blev inte besviken; beställde genast en prenumeration och bestämde mig för att börja spela videospelsförlagan, eller möjligtvis uppföljaren City of Villains. Coolast med titeln är den bilagade fiktiva Paragon City-nyhetstidningen, Paragon Tattler, bestående av fan-fi, fan art från City of Heroes-spelare.
Posted 01 April 2006 - 23:04
last.fm Filmtipset
Posted 02 April 2006 - 00:51
Håller med. Riktigt grym serie. Den drar ut lite väl mycket på slutet men det är egentligen inget som drar ner på helheten.Lone Wolf & Cub är en grym serie! Har tyvärr inte läst så mycket av denna serie...
-Gangstagrass
Posted 02 April 2006 - 10:27
En hel del. Det senaste jag fick hem inom supergenren var Images City of Heroes. Tänkte att titeln kunde ge en teaser åt MMORPG:t med samma namn. Jag blev inte besviken; beställde genast en prenumeration och bestämde mig för att börja spela videospelsförlagan, eller möjligtvis uppföljaren City of Villains. Coolast med titeln är den bilagade fiktiva Paragon City-nyhetstidningen, Paragon Tattler, bestående av fan-fi, fan art från City of Heroes-spelare.
Jag har spelat city of heroes ända sen första betan, mina gubbar på Victory servern är; Rist, Toy Robot, Kapten Midnatt, Cosm, Lady Kali, Omnibus, Impossible Kid...så om du behöver någon hjälp eller bara spela för skojs skull tveka inte att ropa
Edited by T5 2.0, 02 April 2006 - 10:50.
Posted 05 April 2006 - 00:53
Vågar ni på er nåt utanför de 2 storas världar?
Ha ha! Läser exakt samma saker som du Agentum!
Stormwatch, Authority, Invincible och Powers är riktigt bra tycker jag.
Planetary är för övrigt också en favorit.
Jag kan rekommendera två andra Image-titlar som jag också läser:
Fell av Warren Ellis / Ben Templesmith (Ellis!)
Walking Dead av Robert Kirkman (zombies!)
Från Dark Horse plockar jag på mig B.P.R.D och Hellboy.
Håller med om att det vore roligt att hitta några guldkorn från fler mindre bolag....
Kirkmans Image-titlar; Invincible och Walking Dead, har för övrigt gjort honom till ett riktigt stjärnskott hos Marvel nu verkar det som. Skriver en väldig massa nya titlar åt dem nu.
tex: Marvel Zombies, Ant-Man, Marvel Team-Up osv..
www.fraktastic.blogspot.com
Posted 05 April 2006 - 15:56
Det är en variant på Authority temat (fast den gjordes innan).
Posted 05 April 2006 - 21:52
Jag har spelat city of heroes ända sen första betan, mina gubbar på Victory servern är; Rist, Toy Robot, Kapten Midnatt, Cosm, Lady Kali, Omnibus, Impossible Kid...så om du behöver någon hjälp eller bara spela för skojs skull tveka inte att ropa![]()
Edited by Nicce Lemonsson, 05 April 2006 - 21:52.
Posted 07 April 2006 - 13:19
CoH kan man annars ladda hem från deras hem sida.
Jag är på den amerikanska version av spelet då EU versionen är mer begränsad och dyrare.
Posted 07 April 2006 - 16:13
Y- the last man var bra i början men jag tokledsnade fort på serien mitt i, iget av vikt hände och huvudpersonen gör allt för att förbli ointressant och omöjlig att gilla.
City of Heroes är inte det en serie med?
Tar de fortfarande massa betalt per månad för det där spelet föresten?
Att betala månadsvis käns tungt så mycket tid att spela skulle jag aldrig ha.
Edited by Agentum, 07 April 2006 - 16:17.
Posted 07 April 2006 - 22:36
Fables tycker jag däremot fortfarande är bra.
-Gangstagrass
Posted 09 April 2006 - 22:14