Jump to content

Photo

Guns N' Roses

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 27 June 2006 - 11:04

Var det någon mer än jag som åkte och såg GNR i Globen?

En pojkdröm sedan 12 års ålder har äntligen slagit igenom, jag fick se mina allra största idoler live!!!! Visserligen utan resten av de gamla medlemmarna, men GNR är Axl´s sång och texter. Blev närapå rörd till tårar när han levererade sina största musikaliska stunder som tex November Rain. Någon mer som var där på plats?
I love the smell of napalm in the morning

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 June 2006 - 12:14

hmm tror inte det ;)

Men kul att du hade kul :)
Var det fullsatt? ja det var det väl antar jag.

Läste häromdagen att han var tvungen att ta paus mellan låtarna för att andas extra syre ur tub?

Sen åkte han visst dit i morse för förstörelse och våld mot tjänsteman
http://www.expressen...ex.jsp?a=620347
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 27 June 2006 - 13:02

He he, ja den Axl, han fortsatte röjandet på hotellet, biter en vakt i benet....

Jo, det var utsålt och sånär fullsatt, dock var det några svartabörshajar utanför som försökte kränga sina överblivna biljetter för några hundringar, rätt åt dem att de inte fått sålt alla, sånt där borde bannas!

Och jag tror nog att han inhalerade syrgas även här mellan låtarna, han var ute bakom scen efter varje låt i princip, nästa wackojacko?

Men rösten höll oerhört bra, det var lika mkt krut i den som 1987, och han verkade bra pigg och på gott humör, vilket bidrog till en jäkla bra konsert!

Edited by Ned Flandiddelianders, 27 June 2006 - 13:03.

#4 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 June 2006 - 13:37

Jag hade jättegärna velat se konserten. Men aja ska se Depeche Mode på Stadion den 7:e.

Och det är tydligen den Axl Rose man nästan känner bäst som var i Sverige (är han här fortfarande :S)

Minns du något av låtlistan Ned?
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#5 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 June 2006 - 14:45

En god vän till mig var och såg dem i Globen igår och han ringde under Knocking on Heavens Door :) . Han tyckte också att det var en bra show.

Det att Axl biter en vakt i benet är rätt typiskt för honom :D

Skulle också gärna ha sett dem,men blev bara inte av,mest på grund av min seghet.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 27 June 2006 - 15:19

Jag hade jättegärna velat se konserten. Men aja ska se Depeche Mode på Stadion den 7:e.

Och det är tydligen den Axl Rose man nästan känner bäst som var i Sverige (är han här fortfarande :S)

Minns du något av låtlistan Ned?

Ohja, jag minns allt, en sån här konsert vill jag inte sitta full och titta på, jag vill vara skärpt för att beröras och minnas ALLT! ;)
Snor låtlistan direkt från Aftonbladet: (blir lättare så...)

1. Welcome to the jungle
2. It"s so easy
3. Mr. Brownstone
4. Live and let die
5. Better
6. Sweet child O" mine
7. Knockin" on
heaven"s door
8. The blues
9. You could be mine
10. Out ta get me
11. November rain
12. My Michelle
13. Madagascar
14. Nightrain

Extranummer
15. Chinese
democracy
16. IRS
17. Patience
18. Paradise city

Tyckte själv att November Rain utgjorde toppen av konserten, både musikaliskt och stämningsmässigt, ALLA verkade vara med på noterna i just denna låt!

Det enda jag saknade var nog "Estranged", som jag håller som deras bästa låt, men det hade å andra sidan inte passat med två st mäktiga 10-mins ballader under samma spelning...

Ja, för närvaranade sitter Axl i fyllecell och inväntar dome från morgonens escapader, och både Oslo- och Roskilde-spelningen är hotat...rock n´roll...

Edited by Ned Flandiddelianders, 27 June 2006 - 15:21.

#7 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 June 2006 - 16:12

Okej, riktigt bra låtlista. Fast om jag hade varit där så hade jag nog saknat Rocket Queen (favoritlåten på Appetite) och Civil War.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#8 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 27 June 2006 - 16:20

Okej, riktigt bra låtlista. Fast om jag hade varit där så hade jag nog saknat Rocket Queen (favoritlåten på Appetite) och Civil War.

Ja fasen, de två hade jag också gärna haft med... fast då e väl konserten snart uppe i tre timmar! ;)

#9 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 June 2006 - 16:39

fast då e väl konserten snart uppe i tre timmar!

:lol:
Speciellt om han måste ta en andningspaus mellan varje låt ;)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#10 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 27 June 2006 - 20:22

Jag såg Guns N Roses när dom var här senast. Då gick jag på mellanstadiet och dyrkade nästan gruppen. Nu är det ju bara Axl Rose kvar och ett par hyrda musiker som kör coverlåtar. Knappast värdiga att kalla sig Guns N Roses. Jag tänkte köpa en biljett ändå men eftersom Axl avbokat sina konserter så många gånger tidigare sket jag i det den här gången. Bra låtar verkar dom i varje fall ha kört, hälften från Appetite for destruction, mitt favorit album.
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#11 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 27 June 2006 - 20:57

Glöm inte bort att keyboardisten Dizzy Reed faktiskt var med redan på Use Your Illusion plattorna så honom kan man knappast kalla för inhyrd coverartist.

#12 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 27 June 2006 - 22:07

Sant, Dizzy är en trogen angängare till Rose. Men utan Slash, Duff, Izzy eller Matt är det helt enkelt inte Guns N Roses. Verkligen inte utan Slash. Det är ju som Mick Jagger utan Keith Richards. Eller Robert Plant utan Jimmy Page.

Edited by Nille, 27 June 2006 - 22:11.

#13 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 27 June 2006 - 22:14

Visst fasen hade jag velat sett hela gamla konstellationen, men i nuläget ser det ut att förbli en omöjlighet. Om nu inte pengarna börjar tryta för gamle Saul Hudson å de övriga....Axl nya platta verkar ju kostat mer pengar än valfri månlandning, är snart uppe i 100 miljoner nu. Så det e kanske därför han e ute på turné....?

Nya plattan ska ju tydligen (efter ett dussin brutna löften) komma ut i höst, och saker verkar ju faktiskt röra på sig, bara en sån sak att jag såg dem live igår säger en del.

#14 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 27 June 2006 - 22:52

Jag hoppas verkligen att du har rätt. Jag väntade på den skivan i flera år. Sen orkade jag inte vänta längre. Skulle vara grymt om den nu kommer ut i höst, men jag vågar inte hoppas på för mycket.

#15 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 28 June 2006 - 01:17

Såg inte konserten, gillar inte Guns n Roses, mest pga Axl Rose och när det bara är han kvar så... Var annan snubbe i stan hade dock Guns n Roses-tröja på sig idag, dagen efter konserten... :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#16 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 30 October 2006 - 10:39

Anser inte att nya GNR är GNR längre utan resten av bandet. Nu är det ju bara ett coverband som råkar ha Axl som sångare.

För övrigt anser jag att det riktiga GNR är ett av de bästa rockband som funnits.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#17 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 November 2008 - 15:54

Verkar mer och mer som att skivan kommer släppas 23/11.

Såg att en påstådd "retail rip" cirkulerade runt om på nätet tidigare i veckan och nu kommer mera som backar upp det hela.

Youtube.Com - GunsNRosesOfficial

Text.Nu - Världspremiär på Guns N´Roses nya album Chinese Democracy

20 november 2008

Då så. Vi är - om Axl Roses bästis inte ljuger för sin svenska älskarinna - först i världen med den här nyheten.

Om ett par minuter släpps den största förhandslyssningen i MySpace:s historia:

Guns N´ fuckin´ Roses!

Guns N’ Roses har sålt 90 miljoner album världen över. Arbetet med senaste plattan ”Chinese Democracy” påbörjades 1994. Klockan 06:00 svensk tid, torsdag morgon, (any second now) är det världspremiär för hela plattan på MySpace.

Missa inte, det är här du ska klicka om du vill vara en del av förhandslyssningen: Länk

Har inget konto på MySpace, är det någon som har det och kan kolla upp om förhandslyssningen finns där?

EDIT: Hela skivan finns upplagd där.

Tracklist:

1) Chinese Democracy
2) Shackler's Revenge
3) Better
4) Street of Dreams
5) If The World
6) There Was A Time
7) Catcher In The Rye
8) Scraped
9) Sorry
10) Riad N' The Bedouins
11) IRS
12) Madagascar
13) This I Love
14) Prostitute

Edited by Cartman, 20 November 2008 - 16:04.

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 November 2008 - 19:02

Har lyssnat igenom den två gånger nu och tycker det är fullt acceptabelt. Flera av låtarna är riktigt bra och övriga är helt okej. Inget som inte fungerar för mig just nu iaf. :D

Recensioner: Rolling Stones, Variety, Svenska Dagbladet.

Edited by Cartman, 21 November 2008 - 13:07.

#19 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 November 2008 - 19:16

Då passar ju dom här rubrikerna in här, nu när ett ämne har startats om ovanstående grupp.

Resumé: Fri läsk till alla amerikaner
I mars lovade läskedryckstilverkaren Dr Pepper, i vad som då såg ut som ett billigt marknadsföringsjippo, fri läsk till alla amerikaner om Guns N’ Roses album Chinese Democracy skulle komma ut under 2008.
Nu ser det ut som om skivan kommer ut före nyår. Och Dr Pepper står fast vid sitt löfte.
/.../

di.se - De ordnar gratis läsk till alla amerikaner
Om Guns N´Roses kommer ut med sitt album ”Chinese Democracy” under år 2008 ska alla amerikaner få varsin burk läsk gratis lovade läskedrycksföretaget Dr Pepper. Nu verkar det som om albumet kommer innan årsskiftet
/.../

Läskfrossa för Guns N' Roses - Klacksparkar - E24.se

Dr Pepper håller Guns N'Roses-löfte - DN - Kultur&Nöje

Blir visst en dyr affär för Dr. Pepper.

#20 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 November 2008 - 19:17

Läste det där om Dr. Pepper. :lol:

Har bara skummat igenom några av låtarna, men det verkar helt OK tycker jag.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 November 2008 - 19:23

Verkar som att Ginza och CDON redan har börjat sälja skivan. Iaf Ginza, CDON har skickat den av vad jag har hört från en arbetskamrat (som var mäkta avundsjuk på att jag satt och lyssnade på skivan när jag ringde henne B) ). Så släpps den bara som det ska i USA så lär det bli en dyr historia för Dr. Pepper. :lol:

En låt som verkligen har satt sig är näst sista; This I Love. Får även samma vibbar av låten Madagascar. Men övriga låtar är bra dom med som sagt.

#22 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2008 - 09:46

Dr Pepper to deliver on its free-soda promise - Yahoo! News

LOS ANGELES – Dr Pepper is making good on its promise of free soda now that the release of Guns N' Roses' "Chinese Democracy" is a reality. The soft-drink maker said in March that it would give a free soda to everyone in America if the album dropped in 2008. "Chinese Democracy," infamously delayed since recording began in 1994, goes on sale Sunday.

"We never thought this day would come," Tony Jacobs, Dr Pepper's vice president of marketing, said in a statement. "But now that it's here, all we can say is: The Dr Pepper's on us."

Beginning Sunday at 12:01 a.m., coupons for a free 20-ounce soda will be available for 24 hours on Dr Pepper's Web site. They'll be honored until Feb. 28.

Dr Pepper is owned by Dr Pepper Snapple Group, Inc.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#23 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 November 2008 - 16:43

Jag anser också att albumets klass är acceptabelt. Tittelspåret är rätt schysst och "Better" låter som catchy radiovänlig låt,samtidigt som man blir lite "jävlar det är ju Axl Rose som sjunger!" efter solot där. Första intrycket är bra.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 November 2008 - 17:13

Just att jag inte hade några som helst förväntningar på att albumet verkligen skulle släppas eller på hur det skulle vara gav mig en riktigt positiv upplevelse. Ju mer jag lyssnar på det, desto bättre framstår det i sin helhet. I vissa låtar (t.ex. I.R.S, Catcher In The Rye och This I Love) kan man känna igen det som gjorde GNR så bra då dom var på toppen, men albumet erbjuder även nytt sound i (t.ex. Madagascar, If The World, Sorry) och det känns väldigt friskt att det inte rakt av låter som dåtidens GNR utan att det märks att tiden haft sin gång. Kanske 2008 års mest trevligaste överraskning när det kommer till musik.

Edited by Cartman, 24 November 2008 - 17:13.

#25 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 November 2008 - 14:05

Guns N' Roses i bråk med Dr Pepper | Kulturnyheter | SvD
Guns N' Roses juridiska dokument fyller flera hyllmeter i Los Angeles domstol, och det verkar som om Axl Rose har bestämt sig för att fortsätta bygga på pappershögarna. Nu hotar bandet läsktillverkaren Dr Pepper med stämning eftersom företaget har "förstört för Guns N' Roses fans den dag då 'Chinese democracy' släpptes", skriver Rock & Roll Daily.

Dr Pepper lovade gratis läsk till hela USA om Guns N' Roses skulle lyckas leverera sitt svårt försenade album innan årets slut. Efterfrågan på de kuponger företaget delade ut via sin hemsida blev så stor att deras datorsystem kraschade. Ett missöde som får Axl Rose att å sina fans vägnar känna sig dödligt sårad.

:rolleyes: