CoomingSoon.net har också skrivit om filmen.Peter Jackson vill göra drakfilm
Peter Jackson har inte tröttnat på fantasy efter "Sagan om ringen" och "King Kong". Nu vill han göra film av fantasytrilogin "Temeraire".
Böckerna, som är skrivna av Naomi Novik, utspelar sig under Napoleonkrigen. Men med i kampen mellan britter och fransmän finns också en skvadron av drakar.
Hjälten är den brittiske sjökaptenen Will Laurence som besegrar besättningen på ett franskt skepp och hittar ett drakägg ombord. När ägget kläcks blir han drakryttare i stället för kapten.
- "Temeraire" är en fantastisk blandning av två genrer som jag är särskilt förälskad i - fantasy och historisk berättelse. Jag kan inte bärga mig innan jag får se napoleonska slagfält med en skvadron av drakar inblandade i striderna. Det är sådant jag går på bio för, säger den nyzeeländske regissören till Variety.
Jackson har köpt rättigheterna till böckerna, men inget beslut har tagits om att börja filminspelningen. Han funderar också på att göra tv-spel av "Temeraire", men har ännu inte bestämt sig för vad som ska komma först.
För närvarande arbetar Jackson med manuset till en eventuell filmatisering av Alice Sebolds roman "Flickan från ovan".
Naomi Novik skriver just nu på den fjärde delen i "Temeraire"-serien.
Peter Jackson vill göra drakfilm
Posted 12 September 2006 - 10:39

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 September 2006 - 10:55
Det har jag aldrig hört eller läst om förrut.. hittar ett drakägg ...
Böckerna verkar intressanta.
*skriver upp på boklistan för ev. köp*
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 12 September 2006 - 11:01
Låter faktiskt inte helt dumt och Jackson har bevisat att han kan göra (utförandet) snygga filmer.Hjälten är den brittiske sjökaptenen Will Laurence som besegrar besättningen på ett franskt skepp och hittar ett drakägg ombord. När ägget kläcks blir han drakryttare i stället för kapten.
Posted 12 September 2006 - 11:06
Jag kan inte bärga mig innan jag får se napoleonska slagfält med en skvadron av drakar inblandade i striderna
Jag tyckte avgjort att det lät intressant (duh. annars hade jag väl inte postat om saken här
Edited by XC, 12 September 2006 - 11:06.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 September 2006 - 12:51
http://www.temeraire.org/
Blir lite förvirrad för just boken Temeraire finns inte på hennes hemsida, men den går att köpa.
Temeraire
&
1. His Majesty's Dragon
2. Throne of Jade
3. Black Powder War
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 September 2006 - 13:55
Edit: Nu fattar jag vad du menar.
Nu klarnar det:
KällaBibliography:
His Majesty's Dragon (March 2006, ISBN 0-345-48128-3)
Published in the UK as Temeraire (January 2006, ISBN 0-00-721909-1)
Throne of Jade (April 2006, ISBN 0-345-48129-1)
Published in the UK as Temeraire: Throne of Jade (August 2006, ISBN 0-00-721912-1)
Black Powder War (May 2006, ISBN 0-345-48130-5)
Published in the UK as Temeraire: Black Powder War (January 2007, ISBN 0-00-721915-6)
Edited by XC, 14 September 2006 - 13:56.

Posted 14 September 2006 - 14:09
Där kan man bli lurad.His Majesty's Dragon (March 2006, ISBN 0-345-48128-3)
Published in the UK as Temeraire (January 2006, ISBN 0-00-721909-1)
Jag satt och kollade på Bokus och där stod inget om ändrad titel för första boken.
Men nu klarnade det
Edited by Georgia, 14 September 2006 - 14:09.
Posted 14 September 2006 - 14:17