Lost Säsong 3
Posted 25 October 2006 - 20:52
Posted 25 October 2006 - 21:07
Första avsnittet var spännande, nu infinner sig den där Lost-känslan igen. Ett samhälle med hus och grejor på ön? Jack, Kate och Sawyer fick alla varsin behandling som kanske speglar deras personligheter? Vart tog Hurley vägen? Har jag glömt något från avslutet av säsong 2? (såg det i våras) Tyvärr fick vi inte se något från de andra på ön. Först trodde jag att radiogrejen på väggen var Sayid eller nån helt annan som höll på med nån walkie talkie, men det verkade ju bara vara halluciationer. Och vem var han killen vars bur Kate fick "ärva"? Kan man lita på honom, eller fejkade de hela rymningsförsöket?
Edited by Thrai, 25 October 2006 - 21:08.
Jon var namnet:
Posted 25 October 2006 - 22:34
Posted 25 October 2006 - 22:50
Säsongspremiären:
Henry/Ben är så creeepy!
Avdelning gäsp: Flashbacks med Jack som ger absolut ingenting till bilden av honom, hans far, Sarah eller någonting annat. Snälla, säg att de slutar med flashbacks snart!
Posted 26 October 2006 - 14:29
Sawyer i buren var rätt kul, speciellt som han verkade trivas, eller åtminstone hörde hemma där inne. Han tänkte tydligen mer på att få mat genom den där luckan än det faktum att The Others lekte med honom.
Avdelning gäsp: Flashbacks med Jack som ger absolut ingenting till bilden av honom, hans far, Sarah eller någonting annat.
Det tycker jag inte är helt sant. Vi fick veta att Jacks far hade lyckats hålla sig nykter ett tag innan han tydligen fick en relapse som ledde till att han fick sparken. Innan dess trodde jag att han bara gått från att bilda ett alkoholberoende till att ha ihjäl nån på operationsbordet, men riktigt så enkelt var det ju inte. Och så trodde jag aldrig att Jack skulle vara så oprofessionell att han skulle lämna sjukhuset i arbetskläder för att spöa sin farsa mitt i ett AA-möte. För att inte nämna att han förföljde sitt ex som nån annan stalker. Allt detta gör att jag nu uppfattar honom som betydligt mer tragisk än jag gjorde förut.
Ed: Men å andra sidan, så förstår jag vad du menar. Att ha med flashbacks, i alla fall från tiden innan flygplanskraschen, ända in i säsong 3 känns nog lite onödigt.
Vart tog Hurley vägen? Har jag glömt något från avslutet av säsong 2?
The Others skickade tillbaka honom för att berätta för sina kompisar vad som hänt med Sawyer, Kate och Jack.
Edited by SwedishSuperhero, 26 October 2006 - 14:39.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 26 October 2006 - 17:56
Jon var namnet:
Posted 26 October 2006 - 18:15
Alltså, jag såg ingenting i den flashbacken som jag inte redan visste och kände till om Jack. Allt var ganska klart och tydligt sedan tidigare. Så jag håller med Marie, helt meningslös.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 October 2006 - 18:58
Sawyer i buren uppfattade jag helt enkelt som hungrig, hans min när grynen (eller vad det var) rann ut!
Jag undrar istället vem killen vid burarna var? Är jag väldigt inobservant eller har vi inte sett honom förut och är han också bara en plantering från The Others? Och vad i himmelens namn är det för en grupp med människor som lever ett vanligt amerikanskt förortsliv i den här miljön? Jag fick intrycket igår att det här gänget inte är de ursprungliga Dharma Initiative och Hanso Foundation crew. Och Danielle borde ju rimligtvis känna till dem (om inte hon är en av dem och kamouflerat sig ännu bättre), så varför har hon inget sagt?
Posted 26 October 2006 - 19:37
Det där har jag också tänkt på. Det som händer i början av säsong 3 får ju en att verkligen ifrågasätta hela den karaktären.Och Danielle borde ju rimligtvis känna till dem (om inte hon är en av dem och kamouflerat sig ännu bättre), så varför har hon inget sagt?
Och flashbacks sekvenserna är beyond meningslösa. Dom slutade fylla sitt syfte redan efter man fått se en flashback per person. I förra säsongen var det totalt fem bra/meningsfulla flashbacks. Claires, som berättade vad hon varit med om när hon blev kidnappad av Ethan. Michael när han blivit fångad av The Others. Ekos och Ana-Lucias första flashbacks samt Desmonds. Desmond är egentligen den enda på ön som jag vill se mer flashbacks av.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 27 October 2006 - 12:09
Och vad i himmelens namn är det för en grupp med människor som lever ett vanligt amerikanskt förortsliv i den här miljön?
Har ni sett fimen The Beach? Kan vara lite av den grejen...inte riktigt samma det förstår jag men ändå...
I övrigt undrar jag vad som hände med det koreanska paret och Sayied på segelbåten, jag missade ett halvt avsnitt och helt plötsligt är de borta? Fick man någonsin se vad som hände med dem?
Eller är det ännu en av de avklippta trådarna som väntar på att plockas upp senare i serien?
Och lag syd? Är de helt ointressanta nu när vi fått inblick i lag nord?
Posted 27 October 2006 - 12:40
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
NOT !
jag er också urtråkat på flashbacks , fast jag väntar på att der måste komme nåt som har betydning.
Gillar hur Jazzdevil sägar det, Lag Syd vs Lag Nord
Vad vill dessa others med just Jack , Kate och Sawyer ???? varför inte Sayid eller Charlie eller Locke eller Mr Eko ???
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 27 October 2006 - 16:02
Hehe, nä jag undrar också faktiskt. Skulle vara lite udda om de valde ut några (för tittarna) helt okända personer
Jon var namnet:
Posted 27 October 2006 - 16:26
För att de är huvudpersonerna i serien
![]()
Hehe, nä jag undrar också faktiskt. Skulle vara lite udda om de valde ut några (för tittarna) helt okända personer
Har också undrat över det. Ger några förslag på teorier.
1. Lag Nord har under sina spionuppdrag förstått att trion utgör den inofficiella Ledartrion, utan dem faller Lag Syd samman i de kommande prövningar som utlovats.
2. Lag Nord har något bissart experiment på gång som involverar "kärlekstriangeln"; Jacke, Kate & Sawyer.
3. Författarna/produktionsbolaget valde helt enkelt ut de mest populära karaktärerna för denna del av serien.
Posted 27 October 2006 - 17:26
The Others har ju barn fixeringar - de stal ju sådana - och verkar det inte logiskt då om man vill försöka odla fram sådana? Resonemanget osm jag förstod det härstammade från frågan Kate ställde: "Var är SAWYER och Jack?", vilket skulle betyda att det inte var en slump att hon och Sawyer hamnade på samma ställe. Hade hon satt "Var är JACK och Sawyer?" så hade de två haft varandras platser.
Vet inte om jag köper det, men roande teori.
(Punkt 2 i Kapten Haddocks teorier ser jag nu (man skall inte låta browserfönstrena stå öppna länge innan man svarar
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 November 2006 - 12:40
Posted 09 November 2006 - 13:11
Och isbjörnar på en tropisk ö - lägg av. De hade dött av värmeslag direkt. Det hade varit vettigare med vanliga brunbjörnar, även om de inte är "björnsläktets Einstein".
Posted 09 November 2006 - 14:09
Hände det något intressant egentligen förutom trist Locke-flashback+Mr Echos återkomst? Vem bryr sig om dom när supetrion Jack, Kate och allas vår antihjälte Sawyer är i Lag Nords slavläger.
Ja, jag bryr mig. Till skillnad från förra året har man nu fått en bra rytm i växlandet mellan de olika platserna (något som man gjorde under förra säsongen). I år sköts det mycket bättre och avsnittet är rätt intressant att se just Lockes ansvar, Echos öde och framför allt Desmond. Det sista vi vill ha är fiaskot där man fokuserar på ett par personer och glömmer bort de andra i början. Mycket bättre planerat nu.
Däremot så håller jag med rörande flashbacksen. Det tillförde inte alls mycket.
Posted 09 November 2006 - 14:26
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 09 November 2006 - 15:19
Posted 09 November 2006 - 15:59
Posted 09 November 2006 - 17:54
Det har du rätt i
Posted 10 November 2006 - 00:30