Jump to content

Photo

Mordet i Bunkern söker tecknare

5 replies to this topic

#1 SuperJelcander

SuperJelcander

Lieutenant Commander

• Members
  • 142 posts

Posted 08 November 2006 - 20:58

Mordet i Bunkern är en berättelse om förlust och hämnd.
Vår huvudperson är Jakob Altman. I sin ungdoms dagar var han mer känd som Innovatören - mannen som kunde uppfinna allt. Han var en av de första i Sverige som fick rätt att genom Hjälte-Licens maskerad få utöva viliganteverksamhet. Men det var förr - Nu är Jakob en nedsupen föredetting som gått ner sig i träsket totalt efter det att hans älskade hustru dött i en attack av en superskurk. Sakta dricker han sig till döds. Han ser sitt liv som meningslöst fram tills han får reda på att skurken som mördade hans fru är fängslad och befinner sig i förvar i min motsvarighet till Arkham Asylum, Bunkern. Jakob tar sig ur vintöcknet och börjar planera sin hämnd...

Det handlar om att teckna en serie i Sv/v på 26 sidor. Manus finns färdigt. Jag söker nu en duktig tecknare som kan klara av att göra detta på 6 månader. Jag kan lägga till textningen så det är inget du behöver tänka på. Du får ingen ersättning i förskott, men om jag får den publicerad av ett förlag som ger ekonomisk ersättning får jag 50% och de medverkande tecknarna 50% att dela på.

Edited by SuperJelcander, 30 November 2006 - 20:07.

#2 SuperJelcander

SuperJelcander

Lieutenant Commander

• Members
  • 142 posts

Posted 30 November 2006 - 20:10

Vill bara aktualisera tråden och påminna om att manus redan finns klart och att det är riktigt bra. Det är svårt att få fram riktigt vad serien handlar om på så här liten plats. Varför inte bara maila för att få testa teckna efter seriemanus. Inga problem för mig att skicka till alla nyfikna.

Edited by SuperJelcander, 30 November 2006 - 20:10.

#3 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 30 November 2006 - 22:14

Skicka gärna manuset till mig! Du har ju redan min email adress så det är bara att köra hårt. Sen får jag se om jag kan göra nåt av det!

#4 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 December 2006 - 13:43

Det verkar nästan som om du är inspirerad av Iron Man lite grann? :) Hur kommer tonen på denna serie att vara? Verkar bli oerhört mörk, som tex batman asylum, eller kommer du hålla dig på en mellannivå, som tex Brubaker Daredevil?

#5 SuperJelcander

SuperJelcander

Lieutenant Commander

• Members
  • 142 posts

Posted 05 December 2006 - 19:08

Det verkar nästan som om du är inspirerad av Iron Man lite grann? :) Hur kommer tonen på denna serie att vara? Verkar bli oerhört mörk, som tex batman asylum, eller kommer du hålla dig på en mellannivå, som tex Brubaker Daredevil?

Roligt att du nämner två inspirationskällor, även om jag föredrar Bendis Daredevil framför Brubakers.
Men, nej, den kommer inte att bli lika "hemsk" som Arkham asylum, och framförallt kommer den inte att bli lika våldsam. Den är mer sorglig och dyster, lite mer lågmäld. Men ändå med tempo och en mängd färgstarka karaktärer. Egentligen är det mest en sorglig kärlekshistoria.

#6 SuperJelcander

SuperJelcander

Lieutenant Commander

• Members
  • 142 posts

Posted 07 January 2007 - 10:42

Vill bara aktualisera den här tråden och påminna om att ett hett manus bara ligger och väntar. Det förpliktigar inte att be att få titta på det om ni är nyfikna och kanske lite intresserade.

Jag hade ett samarbete med en väldigt duktig och begåvad tecknare som heter Yanella, men tyvärr insåg hon och jag att tiden inte räckte till för att vi båda skulle bli nöjda.

Jag förstår att tiden kan vara ett problem och att det tar tid att teckna ett 26-sidigt manus. Jag har tidigare sagt att jag helst vill ha den klar inom ett halvår, men nu är jag nöjd om den blir helt klar under 2007.

Jag bifogar en bild som Yanella gjorde som en skiss till sid 2. Mest för skojs skull och för att någon mer än jag ska få se den.

Posted Image

Reply to this topic