Vilken är din favorit av Kings miniserier?
Posted 10 November 2006 - 13:49
Vilken är din favorit och varför?
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 November 2006 - 15:34
Edited by rino, 10 November 2006 - 15:34.
Okänd?
Posted 10 November 2006 - 16:34
Lånade filmen av en klasskamrat när jag gick i 5an, och tja, jag mådde ju inte så psykist bra efter att ha sett den
Mysko clownmonster + gigantisk spindel = Rädd miniHofling.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 10 November 2006 - 17:48
Winter is Coming
Posted 10 November 2006 - 19:43
Men Langoljärerna, Rose Red och Salem's Lot är också bra.
Har för mig att Storm of the Century var bra den också.
DET blev jag besviken på
säger väl alltMysko clownmonster + gigantisk spindel
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 November 2006 - 20:22
Den lämnade mig andlös, med hjärtat dunkande. Stort plus för mig
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 November 2006 - 20:32
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 November 2006 - 20:56
Posted 10 November 2006 - 20:57
Langoljärerna röstar jag på - visst IT skrämde skiten ur mig, och Pestens Tid var mer spännande än skrämmande. Men Langoljärerna...
Den lämnade mig andlös, med hjärtat dunkande. Stort plus för mig
Det var samma för mig när jag hyrde den på video för tiotalet år sedan. Av någon anledning tror jag dock inte att jag skulel tycka likadant idag. (en märklig detalj var att langoljärerna var väldigt lika de i min fantasi när jag läste novellen.)
Men den enda riktigt bra mini-serien av de du listat är The Shining. Äntligen förstod man att King ville berätta om alkoholism (i mångt och mycket hans egen) och inte bara ren skräck som i Kubricks version.
Alla de andra serierna är antingen medelmåttiga eller rent usla!
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 10 November 2006 - 21:24
Har inte sett The Shining som miniserie så jag kan inte säga någonting om den.
Roligt att Langoljärerna var lika de som du hade i huvudet - sällan sådant sker. Jag minns att jag var lite besviken på dem, men inte alls så som jag var på monstret i DET.
Posted 10 November 2006 - 21:55
Nej jag blev helt klart mer besviken på langoljärerna - Så otroligt dåligt gjort! Men spindeln i Det var riktigt usel också.Roligt att Langoljärerna var lika de som du hade i huvudet - sällan sådant sker. Jag minns att jag var lite besviken på dem, men inte alls så som jag var på monstret i DET.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 November 2006 - 22:16
Roligt att Langoljärerna var lika de som du hade i huvudet - sällan sådant sker. Jag minns att jag var lite besviken på dem, men inte alls så som jag var på monstret i DET.
Det är nog enda gången det hänt!
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 10 November 2006 - 22:41
Nej jag blev helt klart mer besviken på langoljärerna - Så otroligt dåligt gjort! Men spindeln i Det var riktigt usel också.
Som jag skriver nedan, konceptmässigt köper jag dem rätt av. Då störde jag mig mer på monstret i Det. Inte nog med att det såg fult ut, it didn't make sense. Köpte inte det som låg bakom ondskan helt enkelt.
Det är nog enda gången det hänt!
Jo, det är sällan det sker.
Jag tycker utseendet är helt rätt och passande, det är bara att effekterna inte var riktigt där ännu...
Posted 10 November 2006 - 23:40
Massa annat jag skulle villja se. Rose Red var rent skräp.
Edit: Stavningsfel.
Edited by Aztecface, 11 November 2006 - 06:05.
Posted 12 December 2006 - 23:55
Hade först tänkt rösta på Storm of the Century men när jag tänkte efter så ändrade jag mig.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts