Den serie som jag vill börja med för att få ett häng på skapandet är Thrash Metal Avenger.
En rätt enkel, semi-ytlig serie som består av övervåld, humor och generaliserande.
Det handlar helt enkelt om en specifik hårdrockares dagliga bestyr som då är aningen överdrivna och allt genomsyras av satir som Loboläsare lär känna igen. Manuset i sig har fått lovord av de här som vet något om serier så det är inte dåligt.
Manuset till ett avsnitt är helt klart men den designerade tecknaren får såklart input.
Tecknarstuket får gärna vara originellt, dock till en viss gräns. Jag värderar anatomi över allt och detaljer är viktiga i vissa bilder. Jag har som märks en del visioner om hur det ska se ut.
De som vill ha manuset kan be om det här. Jag tänker inte ladda upp det då det är lite hemlisar ifall att det skulle släppas som en tidning någon gång. ^^
Denna kommer att göra crossover med en annan väldigt häftig karaktär jag kommit på men även han är halvt hemlig för utomstående än så länge.
Jag ser fram emot era svar. Om en duktig tecknare tycker att min idé verkar tråk så kan han gärna be om manuset. Det är relativt kort men innehållsrikt.
mvh/Mika