Jump to content

Photo

Star Trek: Of Gods and Men

• Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 January 2007 - 03:23

"Legends come together...to destroy each other"

Första delen av Star Trek: Of Gods and Men skulle ha funnits att ladda ner under Julen 2006, men eftersom de andra 2 delarna inte är klara så har det beslutats att släppet skjuts upp till våren 2007. Orsaken för det är här att man inte ska behöva vänta i flera månader på att få ladda ner alla delarna utan kunna ladda ner dem rätt nära varandra.
Som det ser ut nu så blir det:
Del 1: 15 April
Del 2: 13 Maj
Del 3: 17 Juni

Star Trek: Of Gods and Men är en Independent webfilm som ska gå att ladda ner gratis. Filmen gjordes för att fira 40 års jubleumet av Star Trek och sponsras av bla CBS (Som ska släppa DVDn) samt Retro Film Studios (Studion bakom fan-webserien Star Trek: New Voyages).
Handlingen är ännu okänd mer än att den kommer utspela sig ombord Enterprise B med Captain John Harriman, Chekov och Uhura. Det ryktades om att delar av filmen utspelar sig i Mirror Universe men manusförfattaren Ethan H. Calk har på IMDb förklarat att så är inte fallet.
Filmen sägs av producenterna vara ett test för CBS om hurvidar intressset finns för en ny Star Trek serie, men det betyder inte att den kommande serie skulle basera sig på den här filmen.

För regi står Tim Russ, känd som Tuvok i Star Trek: Voyager.
Manuset är skrivet av Ethan H. Calk, som varit inblamdad i Star Trek: Deep Space Nine, och Sky Douglas Conway.

Skådespelare:
Walter Koenig - Chekov (Star Trek: The Original Series, Star Trek I-VII)
Alan Ruck - Captain John Harriman (Star Trek: Generations)
Nichelle Nichols - Uhura (Star Trek: The Original Series, Star Trek I-VI)
Tim Russ - Tuvok (Star Trek: Voyage)
Gary Graham (Soval i Enterprise)
Garrett Wang (Harry Kim i Star Trek: Voyager)
Cirroc Lofton (Jake Sisko i Star Trek: Deep Space Nine)
Grace Lee Whitney - Janice Rand (Star Trek: The Original Series (Som annan karaktär), Star Trek I, III-IV, VI, Star Trek: Voyager)
J.G. Hertzler (Martok i Star Trek: Deep Space Nine)
Chase Masterson (Leeta i Star Trek: Deep Space Nine)

Trailer!

Official ST:OG&M Site

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Väldigt cool trailer och jag ser väldigt mycket fram mot den här filmen. Synd att man får vänta till våren men hellre det än att ladda ner första delen och sedan behöva vänta.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 January 2007 - 17:30

Såg ju inte alltför dassigt ut det där!

Känns ju nästan som en riktig Star Trek produktion :thumbsup:
Ska givetvis se det.

Winter is Coming

#3 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 11 January 2007 - 19:52

Nu för tiden är man ju inte direkt bortskämd på nya star trek serier/filmer så den här kommer jag absolut att kolla på när den släpps...

Hoppas bara den är bra! :D

#4 zwell

zwell

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts

Posted 04 February 2007 - 21:13

kan bli en trevlig film, verkar som tim russ (tuvok i voyager) står för regin

trailer:http://www.startrekofgodsandmen.com/

verkar vara uppdelat i tre delar

den första sänds lr går tanka?
den 15 april sänds första delen

#5 Jonte

Jonte

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts
  • Interests:scifi va annars? hehe

Posted 17 February 2007 - 13:44

kan bli en trevlig film, verkar som tim russ (tuvok i voyager) står för regin

trailer:http://www.startrekofgodsandmen.com/

verkar vara uppdelat i tre delar

den första sänds lr går tanka?
den 15 april sänds första delen

ja det verkar vara intressant! längtar redan tlls man kan se det, star trek nörd som man är*ler* men det verkar som dom har använt gammal rekvista ifrån star trek lite b kanske men en sevärd film helt klart!

#6 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 February 2007 - 16:20

Finns redan en tråd om filmen i Film: Spoilers forumet med dessutom mer info. Länk

Verkar klart sevärd. Rekvistan är från fanserien "Star trek: New Voyages" som är kopier av de som användes i originalserien.
Filmen är inte riktigt ett fan projekt eftersom nästan alla inblandade är Star Trek folk och alla skådespelasrna är från Star Trek serier och filmer.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#7 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 February 2007 - 16:28

Jag slog ihop trådarna. //moderator
Support your local search and rescue unit - get lost.

#8 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 21 April 2007 - 16:45

Kollade in sidan idag och första avsnittet har blivit försenat...
Men dom har släppt någon ny trailer som ska innehålla dom första 3minuterna av första avsnittet för dem som inte kan vänta...
Själv väntar jag nog. ;)

#9 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 April 2007 - 17:31

Jag funderar på om jag orkar vänta med att se det tills alla 3 delarna släppts. :D Men att se första delen och sedan få vänta 1 månad på nästa är ju värre på ett sätt. :P

De har föresten uppdaterat sidan ordentligt. Nu finns där ett forum för att diskutera filmen, Special Features där man kan ladda ner extramatrial (T ex bakom kuliserna, intervjuer mm.) samt den ovan nämnda 3 minuters preview.

Hmm, nån annan som har problem att ladda sidan och subsidorna?

Edited by Crusader, 21 April 2007 - 17:55.

-Sora, Kingdom Hearts

#10 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 November 2007 - 02:17

Nu har det äntligen börjat hända lite. Del 1 kommer släppas December 22, 2007! Men när del 2-3 kommer släppas är ännu oklart doch har de lovat ett pressentera släppet av del 2 innan del 1 släpps och likadant med del 2. Orsaken är att Producenterna just nu förhandlar med CBS om att släppa filmen på DVD. Om det händer så kommer de 2 sista delarna troligen inte att släppas gratis på nätet utan man kommer få köpa den på DVD istället. Dock har förhandlingarna pågåt länge eftersom ett släpp på DVD även tar steget från Indipendent film till officiellt göra OGaM till canon.

Personligen så hoppas jag på ett DVD släpp. Just nu är det lite oklart över just hur officiell filmen är och göra den officiellt till canon hade varit riktigt coolt. :thumbsup:

Källa
-Sora, Kingdom Hearts

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 November 2007 - 15:58

Hoppas dom lyckas göra den till en officiell produkt och släppa den på DVD.

Tror den kommer bli riktigt bra och jag har börjat att räkna ner till releasen nu. Hoppas bara att det verkligten blir av denna gång och att dom inte skjuter ytterliggare på releasen.

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 November 2007 - 16:03

Ser faktiskt fram emot detta mer än Star Trek XI.

Winter is Coming

#13 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 November 2007 - 15:29

Jag ser coskå fram mot det här! :thumbsup: Mäst nyfiken är jag på det faktum att det ser ut som ett Mirror Universe historia men inte ska vara det.

Och de där 3 minuterna i början man fick se gjorde mig nyfiken på vem den där mystiska gråhåriga karaktären med nick-krafterna är. Han borde ju vara någon från orginalserien.
-Sora, Kingdom Hearts

#14 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 18 November 2007 - 00:41

Ja hoppas den släpps på DVD det vore riktigt tufft!

#15 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 21 November 2007 - 14:09

Har inte haft så stor koll på detta den senaste tiden på grund av alla dessa förseningar som filmen dragits med. Kul att läsa att det nu verkar som att releasen närmar sig på allvar.

Editering

Jag gillar den beskrivning av handlingen som man kan läsa via denna sida.

Edited by Corto Maltese, 21 November 2007 - 14:55.

#16 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 21 November 2007 - 17:40

Och de där 3 minuterna i början man fick se

Var kan jag se dom?

Länk? :)

#17 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 November 2007 - 21:57

Officiella hemsidan. Länk finns i första inlägget. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#18 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 22 November 2007 - 14:48

Tack. Det såg väldigt bra ut måste jag säga. :wub:

#19 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 December 2007 - 12:57

Nu har del ett släppts, har dom inte haft tid att se den än men hoppas göra det snart. Är det någon annan som har hunnit att se första delen och var den bra? :)

#20 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 December 2007 - 14:01

Nix. Väntar tills alla 3 delarna har släppts. :)
Synd att info-delen på sidan nu är borta. jag skulle vilja veta om det blir någon DVD eller inte. :(
-Sora, Kingdom Hearts

#21 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 December 2007 - 14:15

Äntligen! Nu är det bara att skaffa sig tid att se den också eller så väntar jag tills alla delar har släppts.

Winter is Coming

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 December 2007 - 14:43

Jag vill inte chansa på att vänta tills alla delarna finns ute. Med tanke på hur lång tid det tagit att få ut den första delen så finns det ju egentligen ingenting som säger att väntetiden kan bli lång infö resterande delarna. Har dock inte haft tid att se första delen ännu.

#23 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 January 2008 - 15:43

Sådär, nu har jag sett den första delen av Star Trek: Of Gods and Men. Jag tycker att det var en bra första del som gav mersmak. Nivån är väldigt ambitiös och överlag tycker jag att dom lyckats med det mesta. Allt från effekter, miljöer till karaktärer, skådespelarval och dialog.

Den bästa delen är ju utan tvekan den med Tuvok och Uhura på Vulcan. Det ser bra ut med fina miljöer, intressant dialog och handling.

Tycker även det är kul att dom fått med så många skådespelare som man känner igen tidigare från Star Trek. Om det blir en release av detta på DVD så kan jag mycket väl tänka mig att köpa Star Trek: Of Gods and Men.

#24 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 13 January 2008 - 22:06

Själv har jag det första avsnittet hemma och jag går och funderar på att se det även om jag helst vill se alla efter varandra...

Men, men, vi får se hur jag gör, jag återkommer när jag sett första avsnittet/alla avsnitt. ;)

#25 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 February 2008 - 14:54

Releasedatum för del 2

Mark your calendars!

The Producers of Star Trek: Of Gods and Men are proud to announce that Part II will be released on

Saturday, March 15th at 1701 EST (5:01 pm EST)

We are in the process of finalizing the sound mix and color timing. The effects look great, the acting is really top-notch, and many of the questions you had about Part I will be answered (but not all of them, of course )!

Stay tuned for more information and a few preview pictures coming soon!