Jump to content

Photo

Vilse i glasögonen..

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Dotra

Dotra

Cadet Fourth Year

• Members
  • 24 posts
  • Interests:Nordisk mytologi och brödrostar

Posted 13 January 2007 - 10:12

Ursäkta, men jag hittar inget bra ställe att fråga min fråga, så jag ställer den i en ny tråd:

Jag har just kommit hem från ett land som bekläds av seriebutiker och där utbudet var enormt precis jämt.
Men nu är jag tillbaka i Norrlandsskogarna och jag undrar, var får ni tag i era serietidningar?
finns det en bra sida eller "plats" på internet att ladda ner nya nummer från usa?

och.. är det någon fler som tycker att the ultimates skulle bli en väldigt bra film? ja, förutsatt att det kommer en avslutning.

#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 January 2007 - 14:11

Förutsatt att du menar var man kan handla serier på nätet, så brukar jag göra det på AdLibris och Science-Fiction Bokhandeln, samt en gång på Staffars Serier. Annars brukar jag köpa dem på ett antikvariat i min hemstad och på marknader.

By the way, välkommen hit till forumet, Dotra. :) Hoppas du trivs här.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 January 2007 - 14:36

Det finns många här på forumet som laddar ner serietidningar i mängder, och har drösvis med nya grejer liggandes på datorn. Men det är inte OK att snacka om det öppet på forumet, så skicka ett PM eller mail till nån så kanske någon vänlig person kan hjälpa dig :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 Dotra

Dotra

Cadet Fourth Year

• Members
  • 24 posts
  • Interests:Nordisk mytologi och brödrostar

Posted 17 January 2007 - 23:51

Förutsatt att du menar var man kan handla serier på nätet, så brukar jag göra det på AdLibris och Science-Fiction Bokhandeln, samt en gång på Staffars Serier. Annars brukar jag köpa dem på ett antikvariat i min hemstad och på marknader.

By the way, välkommen hit till forumet, Dotra. :) Hoppas du trivs här.

Hey och tack så mycket! :)
Jag trivs ypperligt. Jag har ju hittat ett forum som snackar om marvel helt seriöst och alla är inte min 10-åriga snorkusin.

jag kollade upp adlibris och staffars..
låt mig bara säga att jag är väldigt sotis på ditt antikvariat. de som bor här i umeå och säljer serietidningar.. ja, för det första finns det kanske två-tre nummer direkt importerade, från guld åldern, som ingen orkar köpa för de är så risiga. två år, och de är fortfarande kvar på hyllan liksom.
resten är på svenska och från 80 talet.
äckligt dåligt utbud.

Det finns många här på forumet som laddar ner serietidningar i mängder, och har drösvis med nya grejer liggandes på datorn. Men det är inte OK att snacka om det öppet på forumet, så skicka ett PM eller mail till nån så kanske någon vänlig person kan hjälpa dig :)

aha... låter lite skumt...
men å andra sidan får det en att känna som att man gör något olagligt och spännande.. så.. ;)
tack för hjälpen, jag får väl testa mig fram.