Jump to content

Photo

Resident Evil: Extinction

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 March 2007 - 04:50

Trailer

Handling:

Resident Evil: Extinction is set in between 3 - 5 years after the events of Apocalypse. The Umbrella Corporation has failed to control a series of T-Virus outbreaks and the world's population has been almost wiped out. With very little humanity left, a handful of survivors are travelling around the remnants of the world in heavily armored convoys that go to the least populated parts of the world.

Skådespelare:
Milla Jovovich - Alice
Oded Fehr - Carlos Olivera
Ali Larter ("Heroes") - Claire Redfield
Mike Epps - L.J.
Iain Glen - Dr. Sam Isaacs
Spencer Locke - K-Mart
Jason O'Mara ("The Agency") - Albert Wesker
Ashanti (MTV) - Nurse Betty
Matthew Marsden (Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid) - Captain Alexander Slater

Som ni märker så är varken Jill Valentine eller Angie Ashford.
Sienna Guillory kunde inte vara med som Jill pga inspelningen av Eragon. (Hur de kommer förklara det här i filmen vet jag inte)
Angie Ashford kommer iallafall redan vara död när filmen börjar.

Det var mycket snack om att det skulle komma en 4:e film också och att de redan arbetade på ett manus till den. Men plötsligt så dök det upp ett medelande från Sony att detta är den 3:e och sista filmen i triologin. Det har ryktats om att Sony är intreserad av att starta om serien igen och göra nya filmer baserade på spelen som inte är kopplade till Paul W Andersons filmer.
Iallafall så är nyheten om att det inte blir en 4:e film lite oroande för det kan betyda att de snabbt knytit ihop slutet för att göra en avslutning när det igentligen var meningen att komma en film till.

Iallafall, jag ser mycket fram mot den nya filmen. :)

Edited by Georgia, 05 October 2007 - 15:57.
Ändrat rubriken

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 March 2007 - 22:47

Iallafall, jag ser mycket fram mot den nya filmen. :)

Jag med!

Jag menar, snygga tjejer, vapen och zombies är ju en vinnande kombination! B)

Winter is Coming

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 August 2007 - 15:35

Ny trailer Lite orolig för hur de ska göra min favoritkaraktär, Claire Redfield, i filmen... att hon ska bli en sådan när bitching tjej som alla tjejerna verkar vara i RE filmerna. Men hitils så ser det bra ut. :)
Bra trailer som ger en överblick av handlingen i den nya filmen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 August 2007 - 15:46

Har sett de båda tidigare - och den här verkar riktigt lovande. :) Inget jag kommer springa till bion och boka biljetter för, men jag köper den nog på DVDn (som jag gjort med de övriga 2).

Edit: Att man inte kan kolla stavningen innan man postar. :rolleyes: (Ett ord... ett sabla ord!)

Edited by XC, 04 August 2007 - 15:47.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 04 August 2007 - 18:43

2007 verkar vara ett bra år för zombie relaterat: 28 Weeks Later visade sig vara ett smärre mästerverk, Romero är på gång med Diary of the Dead, Black Sheep alldeles runt hörnet...

Synd att de valde bort Sienna Guillory, men jag tror ändå stenhårt på Extinction. Bara att lämna hjärnan hemma och fylla tomrummet med popcorn.
Climbing to the Moon...

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 August 2007 - 01:39

Hon valdes inte bort, utan det handlade tydligen om att hon var uppbunden till skitfilmen Eragon... :angry:

I de första rapporterna var hon delaktiga i projektet, men sedan sköts inspelningen fram och då krockade det med Eragon, ergo ingen Jill. Vilket är vad osm svider mest, eftersom det är MIN favoritkaraktär och Jill spelade den väldigt bra. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 August 2007 - 02:58

Ja, Jill fick en egen story som tyvärr inte är med i filmen. Men den är därimot med i boken. Flickan därimot valde de bort för de tyckte att det fanns ingen plats för henne i den nya filmen som ska vara mycket tuffare än de andra. Rykten säger att hon förvandlades till en Zombie precis innan filmen börjar pga antiviruset tog slut.

Jag tycker Eragon var rätt OK. Bara lite dåligt genomförd. Sienna Guillory spelar bättre i den än RE:A men visst är det sugit att inte Jill är med. Och om jag ska vara ärlig så tycker jag de kunde ha fört in fler karaktärer från spelen i den här sista filmen än bara Claire och Wesker, även om nu Claire är min favorit i RE. Men vi får iallafall en Tyrant vilket är på tiden IMO.
-Sora, Kingdom Hearts

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 August 2007 - 11:56

När jag säger att Eragon är en skitfilm menar jag ingenting om dess kvalitét(jag har inte sett filmen). Detä r en skitfilm för den pajade någonting mycket, mycket viktigare.

Vilken bok? *nyfiken*

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 05 August 2007 - 13:23

Hon valdes inte bort, utan det handlade tydligen om att hon var uppbunden till skitfilmen Eragon... :angry:

I de första rapporterna var hon delaktiga i projektet, men sedan sköts inspelningen fram och då krockade det med Eragon, ergo ingen Jill. Vilket är vad osm svider mest, eftersom det är MIN favoritkaraktär och Jill spelade den väldigt bra. :)

Ah, ok - Extinction måste ha varit en lång, seg produktion med andra ord. Eragon filmades väl för över två år sedan?

Det gick helt enkelt lite för bra för fantasy-genren där ett tag - ett utmärkt läge att ta ett steg tillbaka och vara lite mer selektiv. Marknaden finns fortfarande där, än är det inte kört. Förhoppningsvis har dom lärt sig nu att de inte kan kränga vilken kalkon som helst.

Räknar med storverk från Stardust om några månader...
Climbing to the Moon...

#10 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 August 2007 - 14:12

Det finns en bra sida om filmen via Bloody Disgusting där man återfinner posters, bildarkiv från inspelningen samt en hel del intressanta nyheter. Nu senaste en Set Report.

#11 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 August 2007 - 20:05

Vilken bok? *nyfiken*

Bokversionen av filmen.
-Sora, Kingdom Hearts

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 August 2007 - 20:12

Ute redan eller...?

#13 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 August 2007 - 21:28

Ja. Sedan 31 Juli.
-Sora, Kingdom Hearts

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 August 2007 - 22:26

Ska bli intressant detta, har aldrig spelat nån av spelen men jag gillar filmerna väldigt mycket!

Winter is Coming

#15 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 August 2007 - 08:32

[img]http://imgred.com/tn/http://www.canmag.com/images/front/movies2007/evilposter2.jpg[/img] [img]http://imgred.com/tn/http://www.canmag.com/images/front/lap2007/residentevilposter.jpg[/img]

CanMag- Posters- International Resident Evil: Extinction Poster
CanMag- Posters- Milla's Packing in the International Resident Evil: Extinction Poster

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#16 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 August 2007 - 10:05

Postern till höger ser lite bättre ut, men ingen ser bra ut. RE: A är den jag föredrog mest.

Ah, ok - Extinction måste ha varit en lång, seg produktion med andra ord. Eragon filmades väl för över två år sedan?

Rörande det kan du kolla in den officiella SFN-tråden Resident Evil. Crusader och jag berörde det där.

#17 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 August 2007 - 11:08

Den till höger är nysläppt. (Den vänstra är den "internationella" trailern, postade den också eftersom den inte hade postats tidigare). Håller med om att den högra var snyggare - känns mer arbetad. :)

fqq5BYam.jpg

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 August 2007 - 12:36

Mm... Men båda är riktigt fula... :(

#19 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 13 August 2007 - 08:57

Rörande det kan du kolla in den officiella SFN-tråden Resident Evil. Crusader och jag berörde det där.

Var väl mer att du var allmänt förbannad och uppmanade till bojkott. :D Och då gick det ju också inte så bra för den på dvd då heller. En klen tröst men då försvann alla planer på en uppföljare åtminstone.

Jag är väl en av de få som inte hatade Eragon. Får ta det för vad det är: berättarglädje på samma nivå som veckans kriminalfall i Hemmets veckotidning.
Climbing to the Moon...

#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 13 August 2007 - 11:31

Var väl mer att du var allmänt förbannad och uppmanade till bojkott. :D

Sant - och jag gjorde så också. :P

Jag är väl en av de få som inte hatade Eragon. Får ta det för vad det är: berättarglädje på samma nivå som veckans kriminalfall i Hemmets veckotidning.

Jag säger inget om Eragon i sig - jag har inte sett den nämligen.

#21 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 13 August 2007 - 13:16

Jag säger inget om Eragon i sig - jag har inte sett den nämligen.

Ingen större fara, kan lika gärna satsa på en Hemmets då istället. 20 kr, veckans kriminalfall och recept på 10 olika sorters äppelmuffins - timmar av non-stop action. :P
Climbing to the Moon...

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 August 2007 - 13:36

Jag gillar den högra postern i inlägg #15. Dock känns det som att den går att förbättre ytterliggare. Är den "final artwork" eller kommer det flera posters?

EDIT: Lägger till denna länk som innehåller en del nya bilder från filmen.

Edited by Cartman, 13 August 2007 - 15:05.

#23 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 13 August 2007 - 16:12

^ Det mest intressanta ändå var trailern till Return to House on Haunted Hill där till höger - visste inte ens att det var på gång en uppföljare.

Tycker att dom borde lärt sig vid det här laget: huset spikar igen sig själv automatiskt. Undvik att leda in en större grupp 20+ hormonstinna muppar - kan aldrig sluta lyckligt.

:popcorn:
Climbing to the Moon...

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 August 2007 - 12:40

Ett nytt klipp finns tillgängligt via NBC. Tycker det var rätt häftigt måste jag säga.

Källa

#25 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 August 2007 - 11:06

Resident Evil: Extinction Site Fully Launched - ComingSoon.net

Sony Pictures has launched the full website for Resident Evil: Extinction, coming to theaters on September 21.

In addition to the "Convoy Game," in which users kill attacking zombies in post-apocalyptic Las Vegas, the site features videos from the film, downloads, new photos, a widget users can post to their social networking profiles, and more.

Also new from the world of Resident Evil: Extinction, check out the soundtrack for the film which features exclusive tracks from Shadows Fall, Flyleaf, Chimaira, Bayside, Throwdown and many more at MySpace.com/ResidentEvilSoundtrack.

fqq5BYam.jpg