Jump to content

Photo

Problem med å, ä och ö

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 sanna_o75

sanna_o75

Cadet Third Year

• Members
  • 16 posts

Posted 02 May 2007 - 18:20

Aha, ja om du ar kille och inte ar gay sa farstar jag. Mitt tangebord kranglar av nan anledning sa jag jag inte skriva bokstaven a med en ring over eller bokstaven a med tva prickar over eller den bostaven som kommer sist i alfabetet. Weird

#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 May 2007 - 19:56

Jag har haft det problemet tidigare. Det är tangentbordet som ställer om sig från svenskt till engelskt. Du löser det genom att ta bort inställningen av ett amerikanskt tangebord.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 sanna_o75

sanna_o75

Cadet Third Year

• Members
  • 16 posts

Posted 02 May 2007 - 20:07

Hur tar man bort den installningen da?? Jag kan inte heller skriva fragetecken. Jag fick kopiera dom

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 May 2007 - 20:38

Usch. Jag är dålig på att förklara.

Nere på statusfältet där Windows knappen skall det finnas en liten figur där det står ENG eller något sådant. Den ska stå på SV. Det visar vilket språk som finns där. Tryck på den och välj rätt eller vänsterklicka. Minns inte.

Om den inte syns betyder det att den är gömd och jag vet inte riktigt hur man får fram den då. Säg till om det var till någon hjälp eller ej. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 sanna_o75

sanna_o75

Cadet Third Year

• Members
  • 16 posts

Posted 02 May 2007 - 20:44

Inte sa mycket till hjalp faktiskt. Har inten windows knapp p[ mitt tangentbord

#6 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 May 2007 - 20:49

Om den inte syns betyder det att den är gömd och jag vet inte riktigt hur man får fram den då. Säg till om det var till någon hjälp eller ej.

Syns den inte får man högerklicka på aktivitetsfältet och välja Verktygsfält -> och bocka i Språkfältet.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 sanna_o75

sanna_o75

Cadet Third Year

• Members
  • 16 posts

Posted 02 May 2007 - 20:53

Men vad jobbit. Har heller inget sprakfaltn'\r jag fpr in p[ vertyg...

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 May 2007 - 22:50

Okej, det behöver ju inte vara det. Men för att underlätta - vad är det för operativsystem du använder?

#9 sanna_o75

sanna_o75

Cadet Third Year

• Members
  • 16 posts

Posted 03 May 2007 - 00:42

äääääöööööååååå Nu funkar det igen av nån anledning. Yay!

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 May 2007 - 08:43

Då verkar det som om det var progblemet jag trodde du hade - för då kom det och gick.

Jag delar dock det hår från FarScape-tråden och flyttar det till teknikforumet.

#11 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 May 2007 - 09:03

Försök det här (det här är den långa vägen):

1. Klicka Start --> (Inställningar) --> Kontrollpanelen.
2. Välj "nationella inställningar och språkinställingar" (klassisk vy) eller "Datum, tid, språk och nationella inställningar" --> "nationella inställningar och språkinställingar".
3. Välj fliken "språk" och klicka på knappen "information".
4. Radera alla tangentbord utom Svenska\Tangentbord\Svensk.
5. KLicka OK, OK. Stäng kontrollpanelen.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)