Jump to content

Photo

Stan Lee

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 May 2007 - 10:57

Inte så himla mycket nytt om man kan lite om Spindelmannens historia, men det är alltid kul att se Stan Lee intervjuas, och särskilt i ett sånt här sammanhang. Stan är en fantastisk man. :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#2 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 20 May 2007 - 11:09

Huruvida mannen är fantastisk eller inte vet jag inte men däremot är hans skapelser det. Jag ser fram emot att se programmet.
"There once was a man from Nantucket..."

#3 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 May 2007 - 11:13

Tycker att han verkar ha ett väldigt ledigt och avslappnat sätt och stor distans till allt han gör och har gjort. Samt inte minst mycket vänlig. Därav fantastisk.

#4 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 20 May 2007 - 11:41

Han är nog rätt så fantastisk, trots allt :) Ska försöka se det där programmet någon dag. Häromdagen läste jag en relativt ny Marvel-tidning som heter Stan Lee meets The Amazing Spider-man, skriven av Stan och väldigt fint tecknad av någon annan ( ;) ). Det var ganska trevlig läsning! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#5 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 20 May 2007 - 12:13

Tycker att han verkar ha ett väldigt ledigt och avslappnat sätt och stor distans till allt han gör och har gjort. Samt inte minst mycket vänlig. Därav fantastisk.

Det verkar nästan på dig som om du har träffat honom. Många som har träffat honom säger att han är fruktansvärt trevlig och förmodligen den bästa kändisen dom har träffat.

#6 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 May 2007 - 12:16

Nej det har jag inte, men det är därför jag skrev ordet verkar. ;)

#7 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 20 May 2007 - 15:40

Nej det har jag inte, men det är därför jag skrev ordet verkar. ;)

Det var ju tur då att jag också skrev verkar. ;)

#8 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 May 2007 - 15:45

Och jag skulle väl föreslå att du håller dig mer till ämnet än tramsar. ;)

#9 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 May 2007 - 16:31

En gång kom Stan Lee till bokmässan i Göteborg. Han höll ett föredrag med frågestund. Minns inte vad det handlade om men han liksom utstrålade vänlighet och var mycket villig att besvara frågor. Det enda jag minns var följande fråga: Vilken figur från DC tycker du är bäst?

Svaret minns jag också, men det får ni gissa innan jag säger det. Moahaha!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#10 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 May 2007 - 17:08

Hmmmm....Green Arrow? Batman? :)

#11 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 May 2007 - 17:26

Det enda jag minns var följande fråga: Vilken figur från DC tycker du är bäst?

Svaret minns jag också, men det får ni gissa innan jag säger det. Moahaha!

Slår vad om att det var Captain Marvel. :P

Jag diggar Stan väldigt mycket också och han är en väldigt stor inspirationskälla i mitt skrivande. Han har ju trots allt haft en väldigt stor påverkan på superhjälte-genren och serietidningar överhuvudtaget. Lite synd att det han håller på med nuförtiden, typ filmer som görs för TV och DVD, inte fått så vidare bra recensioner från vad jag har hört. Men som sagt, det är hans bedrifter från den gamla goda tiden jag minns och högaktar honom för.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#12 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 May 2007 - 18:09

En av de DC-hjältar ni räknat upp var den som Stan Lee nämnde som sin DC-favvo.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#13 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2007 - 18:41

Han är nog rätt så fantastisk, trots allt :) Ska försöka se det där programmet någon dag. Häromdagen läste jag en relativt ny Marvel-tidning som heter Stan Lee meets The Amazing Spider-man, skriven av Stan och väldigt fint tecknad av någon annan ( ;) ). Det var ganska trevlig läsning! :)

Den gjordes inför ett jubleeum, om jag inte minns fel. Stans födelsedag eller Spider-Mans födelsedag.

Har ni sett "Stan Lee's Who Whants To Be A Superhero?". Väldigt underhållande sommar reality-serie. Vinnaren får en serietidning efter sin egen påhittade karaktär samt möjligen en film om serietidningen säljer bra.
Säsong 2 (Som har förlängts till 10 delar) har premiär 25 Juli.

Edited by Crusader, 20 May 2007 - 18:44.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 20 May 2007 - 18:53

En av de DC-hjältar ni räknat upp var den som Stan Lee nämnde som sin DC-favvo.

Kan det vara Batman? Jag har för mig att jag har läst det någonstans.

#15 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2007 - 18:57

Har också för mig det. Känns som att Batman passar in på hans smak av karaktär också.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#16 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 May 2007 - 20:41

Fast att säga Captain Marvel skulle kännas lite som Stan Lees humor. :)

Förresten tog jag bort ett inlägg i den här tråden, som inte tillförde något. Diskussionen fortgår...

#17 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 May 2007 - 20:52

Förresten tog jag bort ett inlägg i den här tråden, som inte tillförde något. Diskussionen fortgår...

Vad är det för TV-Land fasoner? :P

Fast att säga Captain Marvel skulle kännas lite som Stan Lees humor. :)

Jo, visseligen. Man vet ju aldrig vart man har honom, vad han menar eller vad som bara är på skämt. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#18 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 20 May 2007 - 20:52

Jo, jag la märke till det.

#19 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 May 2007 - 21:07

Den DC-hjälte som Stan Lee tyckte bäst om var...

hm...

Dags att gå och lägga sig. Jag får återkomma imorgon.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#20 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 May 2007 - 17:46

Nu ska vi se var jag var.

jo...

Den DC-hjälte som Stan Lee tyckte bäst om var Batman.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#21 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 May 2007 - 19:31

Ååååhh... :( Jag som var tvärsäker på att det var Captain Marvel. Men jag kan förstå varför han gillar Batman. Dessutom var han ju kompis med Batmans skapare, Bob Kane. Det kan inte ha varit så roligt för honom när han gick bort. Inte för att jag tror nån var så glad för det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#22 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 May 2007 - 06:52

Idag fick jag reda på en glad nyhet (iaf för mig): i sommar kommer en serie som heter The last Fantastic Four story (http://www.marvel.co...g/?book_id=7084). Denna serie är skriven av ingen mindre än Stan Lee och tecknad av John Romita Jr (en av mina absoluta favoriter). Kan det gå fel? Förmodligen, men det lär ändå bli rätt bra. :) Ser fram emot att få läsa den serien, har varit lite torrt med bra FF-serier på sistone.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#23 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 May 2007 - 07:02

Ah. Har hört rykten om det där, men inte varit säker på om det blev av. :)

#24 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 May 2007 - 13:09

Ska bli intresant att läsa. Kan inte minnas att FF har haft en End historia innan.
-Sora, Kingdom Hearts