Gud vad jag älskar den här filmen!
Vet inte var jag ska börja. Under större delen av filmen så tänkte jag bara hur mycket jag älskade filmen och att det var den bästa filmen jag sett.
Humorn i filmen, OMG, den var oslagbar. Roligare actionfilm får man leta efter. Ärligt talat, ibland känns det som att den skulle klassas som actionkomedi om komedin hade hållt genom hela filmen.
Vi skrattade alla i biografen... ja, jag vet inte hur mycket.
Röst skådespeleriet var helt fantastiskt. Hugo Weaving var genial som Megatron och man kunde knappt tro att det inte var samma som i den gammla serien.
Helt underbar film. Människorna fick mycket plats men aldrig så det stal från robotarna utan de delade mer lika. Väldigt intresant att se om Transformers via människors ögon, eftersom vi ju själva är människor. Man kände hur det var att vara Sam och träffa på dem och bevittna dem. Tyvärr blev det lite för mycket ibland och jag hoppas att det var mer för det var första filmen. Vissa robotar fick lite för lite screentime.
Vill verkligen se filmen nu igen.
Men filmen hade ett par dåliga delar också:
-Ingen Transformers theme. Den största besvikelsen. Efter alla löften om nya versioner av låten och att filmen skulle innehålla en orkester version av themen som skulle användas ibland så fick vi inget. Och på soundtracket så fick vi bara en dålig teknopunk version. Helt klart det sämsta.
-Bonecrusher och Jazz fick aldeles för lite screentime. Allt snack om att Bonecrusher hatade alla Transformers men hade respekt för Megatron... inget av det syntes alls. Och Jazz var med aldeles för lite vilket gjorde att icke-Transformers fans inte hann lära känna honom. Även Ratchett fick förlite.
-Slutstriden mot Megatron. Man fick inte se Megatron och Optimus slåss i slutet utan det klipptes bort. Och när Sam besegrar honom var en aning antiklimatiskt. Jag hade hellre sett att Sam stoppade kuben i Optimus men Optimus lyckades absorbera den och blev starkare och bankade sedan skiten ut Megatron.
-Vissa karaktärer som de pressenterade och som sedan kändes bortglömda. Som Maggie, t ex, och hennes 2 kompisar från början av filmen.
-Sam kallas aldrig Spike. Jag antar att de tänke låta det vara så att Autobots döper honom till det och att de inte han med det i filmen men han kunde ju haft det som ebay namn.
-För lite gnabbande mellan Megatron och Starscream. Visst, det var kul att höra Megatron skälla på Starscream men jag hade velat höra Starscream klaga på Megatron eller höra honom prata om att nå kuben innan Megatron så att han kunde ta över eller liknande. Men detta är som sagt första filmen, jag tror vi får mer av det i 2:an.
Förutom de delarna så fullkomligt älskar jag filmen. 2:an kan inte komma snabbt nog!
10/10