Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Vinjett

• This topic is locked This topic is locked
3 replies to this topic

#1 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 July 2007 - 22:31

Slutspelet har nått fram till semi-final! Och nu är det dags. Med en sann Skara-Bert twist så gör vi nu en rockad bland reglerna och ändrar röstningsproceduren. RöstChock 2007! Två slumpmässigt valda vinjetter möts i en duell - och alla medlemmar på forumet har 1 röstsedel att lägga på endera vinjetten.

Observera att det är bara vinjetten som tävlar - resten av serien lämnas därhän.

Här kommer det nya in... Ni röstar inte i tråden utan skickar ett PM till vårt opartiska (och supervackra) medarbetare Capshaw. Skriv vilken serie ni röstar på i ämnesraden i PM:et.

Varje duell tar också längre tid på sig. Från och med nu har ni tre dagar på er att rösta i varje duell. Är röstsammanräkningen oavgjord kommer en utslagsröst efterfrågas. Vem som helst utom dagens röstsammanräknaren kan lägga utslagsröst.

Observera att detta är endast en röstningstråd, kommentarer, frågor och andra typer av inlägg hänvisas till turneringsledarna (XC & Sentinel of Dreams) och/eller diskussionstråden

Vinnare:
Stargate Atlantis (Sök: Sidekiq) (+3)
Firefly (Sök: Sidekiq) (+5)
Doctor Who 2005 (Sök: Sidekiq) (+7)

Förlorare:
10th Kingdom (Sök: Sidekiq) (-3)
MacGyver (Sök: Sidekiq) (-5)
4400, the (Sök: Sidekiq) (-7)

Edited by XC, 28 July 2007 - 17:19.

Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 July 2007 - 20:12

Stargate Atlantis slår ut den 10e kungadömmet.

Duell 5:2 Startad.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 July 2007 - 12:44

MacGuyver är toast! Fem eldflugor åt upp honom och spottade ut benen i en prydlig hög.

Sista semifinalsduellen är uppe nu. Rösta!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 July 2007 - 17:17

Dr Who kniper sista finalplatsen med 7 röster.

Semi-final avklarad.

Edited by XC, 28 July 2007 - 17:19.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)