lägesrapport
Posted 11 September 2007 - 15:33
Posted 11 September 2007 - 16:27
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 12 September 2007 - 16:29
Min första order som medredaktör blir att avskaffa demokrati, döda alla jedis och göra serier till världens främsta medium...
Eller så blir det att fixa med hemsidan och komma med idéer. Jag ska börja lite smått med hemsidan i veckan/helgen men jag tar hemskt gärna mot förslag på förbättringar, tillägg och sånt som ni tycker är onödigt.
Jag och Thomas har redan en bunt idéer men ju mer desto bättre.
Posted 12 September 2007 - 22:53
Ser fram emot nya friska tag med SSS hemsida. I nuläget kommer jag inte på nåt särskilt jag skulle vilja tipsa om, förutom att det ser ut som om du redan gjort några förbättringar.
Posted 13 September 2007 - 16:23
Hej hej, Herr Schenström.
![]()
Ser fram emot nya friska tag med SSS hemsida. I nuläget kommer jag inte på nåt särskilt jag skulle vilja tipsa om, förutom att det ser ut som om du redan gjort några förbättringar.
Jag kan inte åta mig någon ära än, den tillfaller Patrick Liu som rensat upp koden och mina medredaktörer.
Posted 01 October 2007 - 16:04
Nyss gick nyhetsbrevet ut och i det så avslöjades vilka serier som kommer dyka upp i nästa nummer av tidningen. För den som inte prenumererar på det så saxar jag in det här också:
Först blev det den fartfyllda sista delen av Mario Toros STHLM Utopia.
Sen blev det den första av två delar av Thomas Fels Plågaren, eller Batterer batterer som hans engelska namn är.
Sen blev det en intressant berättelse över när två inbrottstjuvar hittar nåt de inte förväntar sig i en rikemansvilla. Namnet är Kenny och Goldberg och gjörs av Thomas Eliasson.
Sist blev det andra delen av tre i den första sviten av Martin Wikners Endeavour som är tecknad av mig.
Med lite tur/skicklighet ska vi kanske kunna klämma in en till.
Posted 18 October 2007 - 18:07
De lite större förändringarna hoppas jag ska dyka upp mot slutet av året.
Jag väntar på att få en bild från Svanen bara så kommer den också komma upp på Serier-sidan som är en av de uppdaterade sidorna.
Seriesidor som visas upp här på forumet kan komma att läggas upp som förtittar framöver.
Posted 20 October 2007 - 22:36
Där kommer bilder från fansinets historia komma upp liksom självklart exempel på alla serier som kommit ut, och även kommande alster kommer att presenteras där.
Väninbjudningar kommer att gå ut ikväll till alla som jag vet finns på Comicpace. Missar jag nån så säg till.
Nästa steg är en närvaro på Myspace som bör komma nästa vecka.
Posted 29 October 2007 - 12:34
Posted 29 October 2007 - 17:41
Saxat ur en av ovanstående poster (som saxats ur nyhetsbrevet) :
"Först blev det den fartfyllda sista delen av Mario Toros STHLM Utopia.
Sen blev det den första av två delar av Thomas Fels Plågaren, eller Batterer batterer som hans engelska namn är.
Sen blev det en intressant berättelse över när två inbrottstjuvar hittar nåt de inte förväntar sig i en rikemansvilla. Namnet är Kenny och Goldberg och görs av Thomas Eliasson.
Sist blev det andra delen av tre i den första sviten av Martin Wikners Endeavour som är tecknad av Daniel Schenström."
Dessutom planerar vi en, kanske två intervjuer. Tidningen blir 68-72 sidor. Utgivningsdatum fortfarande osäkert. Vi behöver få in mer pengar från försäljningen av förra numret innan vi har råd att trycka nr 6.
Posted 29 October 2007 - 17:51
Posted 30 October 2007 - 18:12
Eller om vi vet så ingår inte jag i "vi".
Så fort vi inkluderar mig och jag vet så kommer jag posta här och i nyhetsbrevet om inte nån av de andra två gentlemännen hinner före mig.
Posted 30 October 2007 - 20:57
Posted 17 November 2007 - 00:58
Seriemässan I Seriernas Värld i Malmö 10-11 november var en mycket trevlig tillställning. Där fanns etablerade tecknare från Skottland (Sean Michael Wilson), New York (Misako Rocks), Sverige (en hel drös), en världskänd seriehistoriker (Paul Gravett) och ett unikt seriefanzine som publicerar svenska övernaturliga serier av svenska amatörer… Jag menar alltså vårt fanzine Svenska Superserier om jag var otydlig.
Redaktör Fredrik Jelcander hade nöjet att ha ett eget bord jämte de trevliga och fantastiska tecknarna i Nosebleed studio (www.nosebleed-studio.com). Han träffade även många andra begåvade och trevliga människor som vi troligtvis kommer att få se mer av och sålde också en del tidningar. En av höjdpunkterna var ett samtal med Paul Gravett om svenska superhjältar, han ska skriva en bok om olika kulturers superhjältar, som utmynnade i att han med stor glädje tog två nummer av SSS som han sedan stolt bar under armen resten av mässan.
Så småningom är det meningen att en sida ska komma upp med bilder från tillställningar som denna på hemsidan, men tills jag har fixat några andra saker kommer såna aktuella händelser hamna på Comicspacesidan. Där är nu upplagd bild från mässan på vår ytterst välfriserade redaktör. Reverse combover som det kallades i ett någorlunda nytt nummer av Justice League of America.
Posted 18 January 2008 - 06:53
Omröstningen kommer vara en väldigt kort tid, troligen lördag till och med måndag, vi håller på att layouta och skriva färdigt material för fullt nu och göra oss redo för att välja tryckeri.
Nästa vecka kan vi nog berätta sidantal, innehåll och allt sånt definitivt.
Posted 18 January 2008 - 14:36
Som en liten förvarning: Om allt fungerar som det ska med postgång och internet och så, så kommer det komma upp en omslagomröstning nu i helgen. Alla som är registrerade här på forumet kommer kunna vara med och bestämma vilket omslag Svenska Superserier nummer 6 ska få!
Omröstningen kommer vara en väldigt kort tid, troligen lördag till och med måndag, vi håller på att layouta och skriva färdigt material för fullt nu och göra oss redo för att välja tryckeri.
Nästa vecka kan vi nog berätta sidantal, innehåll och allt sånt definitivt.
Kul. Ska bli roligt att se vad som finns att rösta på!