DAY WATCH
Orig. titel:
Dnevnoy Dozor
Genre:
Fantasy/Thriller
Regi:
Timur Bekmambetov
I rollerna:
Konstantin Khabensky
Vladimir Menshov
Valeri Zolotukhin
Mariya Poroshina
Biopremiär:
21 september 2007
Hemsida:
Slaget mellan gott
och ont fortsätter
FILMINFO När berättelsen börjar råder det vapenvila mellan mörkrets och ljusets krafter, en balans som har upprätthållits sedan medeltiden. Men balansen har blivit störd, och ett krig är på väg att blåsa upp: Varje sida har skaffat sig en kraftfull Great Other, och Anton Gorodetsky – som vi träffade första gången i "Nattens väktare" – har än en gång hamnat mitt i konflikten.
På ena sidan står Antons son, Egor, som har sällat sig till de mörka krafterna. Samtidigt finns ett hopp om ljus i Antons kärlek till Svetlana. Men Anton har fler problem: Han är på flykt, anklagad för mord, och det enda som skulle kunna lösa problemet är Trons Krita. Problemet är bara att den magiska kritan försvann för hundratals år sedan...
Sergei Lukyanenko och Vladimir Vasilievs roman ”Day Watch” – tillsammans med dess föregångare ”Night Watch” och efterföljare ”Dusk Watch” – utgör en milstolpe i rysk litteraturhistoria.
Berättelserna om ett krig mellan ont och gott som utspelar sig Moskvas gator fick ett fantastiskt gensvar hos en helt ny läsargrupp. Unga ryssar, fantasyfans och internetanvändare gjorde böckerna till hippa kultklassiker, och de sålde i mer än 500 000 exemplar. Efter populariteten som filmerna förde med sig har trilogin sålt ytterligare 2,5 miljoner exemplar.
Källa moviezine
jag har läst alla 3 böcker nyligen , og redan nu retar jag mig at filmen inte verkar vara som boken , där är vissa fakta som inte stämmer
Böckerne er jättebra , men har inga störra förhåbningar til fimen efter ovanstående beskrivning
Edited by Georgia, 07 October 2007 - 01:43.