Edited by susdan74, 18 March 2010 - 14:17.
nothing
Posted 10 October 2007 - 17:03
Posted 10 October 2007 - 17:10
Posted 10 October 2007 - 17:12
Star Trek fans finns det en del här på forumet.
[img]http://imgred.com/http://www.madonnainn.com/bakery/images/cake-pink-champ.jpg[/img]
[img]http://imgred.com/http://www.yedihouseware.com/images/productheart_productdetail.jpg[/img]
[img]http://imgred.com/http://www.theimpulsivebuy.com/images/tabenergy.jpg[/img]

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 October 2007 - 17:15
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 October 2007 - 17:33
Posted 10 October 2007 - 17:47
Posted 10 October 2007 - 17:57
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 10 October 2007 - 18:21
Posted 10 October 2007 - 22:22
Winter is Coming
Posted 10 October 2007 - 23:50
Okänd?
Posted 11 October 2007 - 11:09
Och hej
Vegetarianklubben på forumet blev kanske 33% större nu - enligt vad jag vet om folks matvanor här. (Vilket troligen är lite.)
Posted 11 October 2007 - 13:01
Jag är singel men jag brukar säga att det är självvalt då jag finner killar rätt knepiga

Skulle vi vara knepiga?
Hmmmm

Välkommen hit.
Jag hoppas att du ska trivas här på forumet och delta i många av våra trevliga diskussioner från allt mellan himmel och jord.
Men, men, men, men...borde du inte vara 33? Eller står 74 för nåt kryptiskt hemligt? Eller är jag äldre än jag tror? Är 42 svaret?
Eftersom hon är en trekker så tror jag att jag vet svaret på din fråga. Men helt säker kan jag ju naturligtvis inte vara.
Joe Menosky, who graduated from Pomona College in 1979 and went on to become one of the story writers of Star Trek: The Next Generation, "infected" other Star Trek writers with it, and as a result the number 47 (or its reverse, 74) occurs in some way or other in almost every episode of this program and its spin-offs Star Trek: Deep Space Nine, Star Trek: Voyager and Star Trek: Enterprise.
The number might be mentioned in the dialogue, appear on a computer screen a character is looking at, or be a substring of a larger number. The number also appears on some of the DVD menu screens for the episodes. They range from extremely obvious (for example, "shields are down to 47%"), to very well hidden. Some examples are listed here:
In the TNG episode "Darmok," Worf reports a particle gradient of 4/7.
In the DS9 episode "Whispers," the planet Parada 4 has seven moons.
In the Voyager episode "Non Sequitur," Harry Kim lives in apartment 4-G, G being the seventh letter of the alphabet. The intentionality of this reference to 47 was confirmed by Brannon Braga, the writer of that episode.
According to a joke by Rick Berman (the co-creator and executive producer of several Star Trek series), "47 is 42, corrected for inflation".
Edited by Cartman, 11 October 2007 - 13:02.
Posted 11 October 2007 - 13:02
Vegetarianklubben på forumet blev kanske 33% större nu - enligt vad jag vet om folks matvanor här. (Vilket troligen är lite.)
Är det så många hippies här?
Posted 11 October 2007 - 13:12
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 12 October 2007 - 12:43
Edited by susdan74, 18 March 2010 - 14:17.
Posted 12 October 2007 - 15:44
Nä - jag är korthårig iaf.
Susdan74: Då tackar jag Cartman för upplysningen och inser att bara för att jag har två hyllmeter Trek så är jag ännu inte fullärd Star Treknörd
Och, ja, jag är vegetarian. Och kommunalarbetare, fast i min egen kommun. 8 minuter till jobbet känns ganska bra, speciellt under den kommande hemska årstiden.
Posted 12 October 2007 - 15:50
Susdan74: Då tackar jag Cartman för upplysningen och inser att bara för att jag har två hyllmeter Trek så är jag ännu inte fullärd Star Treknörd
Menar du att jag har den titlen?
*snälla låt det vara sant*
Posted 13 October 2007 - 12:34
Posted 13 October 2007 - 13:15
Mer power åt vegetarianerna, etc.
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 13 October 2007 - 21:51
Aztecface: Hippies? Menar du såna där långhåriga trädkramare med liberal syn på droger, kärlek och utrikespolitik?
Nä - jag är korthårig iaf.
Jupp det är precis vad jag menar med hippies fast det bästa exemplet är dom som är med i Futurama.
Posted 13 October 2007 - 23:16
Jupp det är precis vad jag menar med hippies fast det bästa exemplet är dom som är med i Futurama.
Jag vet att jag förlorar nördcred nu men jag tittar inte på Futurama. Inte roligt nog.
Posted 14 October 2007 - 01:25
Hej och välkommen, väna mö! (vegetarian?)
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 14 October 2007 - 16:53
Nördcred förloras icke. Futurama är kommersieltl bjäfs och ingenting för nördar.
WHAAAAAAAAAAAAAT?????????????
Posted 14 October 2007 - 20:01
Phillipstadar... eh.. Phillistines!
Skulle personligen aldrig ha den nödvändiga viljestyrkan att vara vegetarian...
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."