Jump to content

Photo

Harry Potter Och Halvblodsprinsen

• Please log in to reply
57 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 November 2007 - 17:55

[IMDb]

ComingSoon.Net - Casting is Complete on Harry Potter 6

Source: Warner Bros. Pictures on November 16, 2007

Casting has been completed on the much-anticipated sixth installment of the Warner Bros. Pictures "Harry Potter" film franchise, Harry Potter and the Half-Blood Prince. The announcement was made by Jeff Robinov, President of Production, Warner Bros. Pictures.

David Yates, who directed this year's summer blockbuster Harry Potter and the Order of the Phoenix, returns to direct Harry Potter and the Half-Blood Prince. David Heyman, the producer of all of the "Harry Potter" films, is producing the film, together with David Barron. Screenwriter Steve Kloves, who scripted the first four installments of the film franchise, is adapting the screenplay based on the book by J.K. Rowling.

David Heyman said, "I am really excited that David Yates and all our cast are back for the sixth film and welcome some wonderful new additions to our ensemble. We all share a commitment to Jo Rowling and to Harry Potter fans around the world to keep making these films the best they can be and, as we head into the final installments, I can promise that this level of commitment will not waver."

Once again heading the cast, Daniel Radcliffe, Rupert Grint and Emma Watson are reprising their roles as young wizards Harry Potter, Ron Weasley and Hermione Granger, who are facing new challenges and dangers in the wake of Lord Voldemort's return. They will be reunited with returning "Harry Potter" cast members, including Helena Bonham Carter, David Bradley, Robbie Coltrane, Warwick Davis, Tom Felton, Michael Gambon, Alan Rickman, Maggie Smith, Natalia Tena, Julie Walters and David Thewlis, as well as Evanna Lynch, Matthew Lewis and Bonnie Wright.

Two award-winning actors are joining the film's all-star cast in their first "Harry Potter" film. Academy Award winner Jim Broadbent (Iris, The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe) has been set to play Potions Professor Horace Slughorn, who gives Harry an old Potions textbook that had once belonged to the Half-Blood Prince, which proves invaluable to the young wizard. Award-winning actress Helen McCrory (Becoming Jane, The Queen) will play Narcissa Malfoy, mother to Draco Malfoy and sister to the evil Bellatrix Lestrange.

Additionally, several young newcomers will be making their feature film debuts in Harry Potter and the Half-Blood Prince. Jessie Cave has won the role of Lavender Brown, who has eyes for Ron Weasley. Nine-year-old Hero Fiennes Tiffin is playing the role of the young Tom Riddle at age 11, while 16-year-old Frank Dillane is playing the teenage Riddle, who is already on the path to becoming the evil Lord Voldemort.

In Harry Potter and the Half-Blood Prince, Lord Voldemort is tightening his grip on both the Muggle and Wizard worlds and Hogwarts is no longer the safe haven it once was. Harry suspects that dangers may even lie within the castle, but Dumbledore is more intent upon preparing him for the final battle that he knows is fast approaching.

Two-time Oscar-nominee Bruno Delbonnel (A Very Long Engagement, Amelie) will serve as the director of photography, marking his first "Harry Potter" film. He will be joined by returning "Harry Potter" veterans, including production designer Stuart Craig, editor Mark Day, costume designer Jany Temime, creature & make-up effects designer Nick Dudman, special effects supervisor John Richardson, visual effects supervisor Tim Burke, and composer Nicholas Hooper.

Harry Potter and the Half-Blood Prince will be released on November 21, 2008, by Warner Bros. Pictures, a Warner Bros. Entertainment Company.

Edited by Georgia, 15 July 2009 - 18:14.

#2 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 November 2007 - 20:53

Ser jag faktiskt fram mot: de här filmerna blir bättre och bättre. I början var jag besviken över att Alan Rickman fick en så "perifer" roll, men ju längre handlingen går framåt, desto bättre framstår valet :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 November 2007 - 22:24

Fast Alan Rickman passar ju perfekt. Speciellt med tanke på att Harry Potter tror att han är skurken i första filmen och hans förflutna.

Jag tycker faktiskt att filmerna håller rätt samma kvalitet. Jag gillade inte 3:e filmen så mycket men det hade mer med handlingen är själva filmen så det var ju inte filmens fel. Och den senaste har jag blandade kännslor av. Jag gillade verkligen den men den kändes för hoppressad. Kunde gott ha varit längre. Sedan är det handlingen i den också som tar bort alla underbara småhistorier som brukar vara i Harry Potter då den senaste var lite för fokuserad på huvudstoryn och skolan var ju inte precis passande för de vanliga historierna när den där galna kvinnan tog över. Sedan blev jag åter igen besviken över att ingen hände mellan Ron och Hermione, fast återigen så är det böckerna fel (hoppas jag).
En annan sak jag har lite blandade kännslor över är att filmerna börjar blir lite vuxnare nu och får vissa smått sexuella inslag som inte fanns tidigare, som jag känner inte passar i filmerna (kan ju bero på att jag såg alla filmerna för första gången inför 4:e filmen) även om det i ärlighetens namn är en naturlig utveckling med tanke på att ungdommar som läser böckerna blir äldre i tackt med böckerna. Jag är iallafall glad att de klippte bort scenen från balen med den gungande vagnen och det hast-påklädda paret som kom ut ur den i 4:e filmen.

Iallafall så ser jag fram mot filmen mycket. :) Men jag ångrar djupt att jag gick in på filmens forum på IMDb där nån idiot hade skrivit, utan varning, en stor spoiler om en stor händelse som jag absolut inte ville veta. Verkar som att folk ta förgivet att alla som gillar filmerna även har läst böckerna. <_<

Och jag är överlycklig att skådespelarna i huvudrollerna äntligen skrev på för de 2 sista filmerna så man inte behöver oroa sig för det längre utan nu kan se fram mot dem utan oro. :D

Edited by Crusader, 16 November 2007 - 22:26.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 March 2008 - 22:09

CanMag.com har skakat fram vad som ser ut som en teaserposter:
Posted Image

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 March 2008 - 07:36

Favoriten både bland filmerna och böckerna är absolut nummer tre - Fången från Azkaban. Den har en fantastisk twist i slutet, vansinnigt spännande. men den senaste HP-filmen var riktigt lyckad också IMHO. Visst blir de vuxnare, mörkare och allt det där, men det mesta hänger väl också ihop med att Harry och de omkring honom blir äldre. På så sätt ändras även tonen i böckerna/filmerna.

Jag hoppas jag går och ser den här filmen med någon som inte har läst boken, så att jag kan se dennes förvånade min i slutet. :evil:
*Hockey och superhjältar*

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 March 2008 - 12:21

Snygg teaser poster. :)

Jag håller med dig grodan. Den filmen är hittills den bästa. Jag har ju inte läst böckerna men den filmen får mig att känna mig helt hemma i Harry Potters värld och drar in mig till 100% vilket jag inte upplever att dom andra filmerna gör.

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 March 2008 - 12:39

Spoiler TV - New Promo Pic for Harry Potter and The Half-Blood Prince

A new image from Harry Potter and the Half Blood Prince has been released!

We received word today from a brazilian Harry Potter fansite -

Hi,
I'm from a Harry Potter Brazilian fansite, called www.oclumencia.com.br and I'm writing to let you know about a new picture of Harry Potter and the Half-Blood Prince, which shows Harry (Dan Radcliffe), Hermione (Emma Watson), and Ron (Rupert Grint) sitting in the Gryffindor Common Room. The picture has appeared in the new issue of Nick Magazine.

Posted Image

#8 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2008 - 10:28

Harry Potter and the Half-Blood Prince Rupert Grint Interview - Trailer Addict
Harry Potter and the Half-Blood Prince Back to Hogwarts - Trailer Addict
Harry Potter and the Half-Blood Prince Featurette- Set Magic: Creating Wool's Orphanage - Trailer Addict
Harry Potter and the Half-Blood Prince Featurette- Quidditch Back in Style - Trailer Addict

Trailer Addicts samlingssida för HP&HBP.

Edited by XC, 01 April 2008 - 10:30.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#9 Ozymandias

Ozymandias

Cadet First Year

• Members
  • 7 posts

Posted 01 April 2008 - 16:50

Jag är så lycklig över att de har samma regissör till den här filmen som femman!

Enligt mig är femte filmen absolut den bästa hittills. Visst, lite hoppressad, men de hade åtminstone inte lagt till massor med nytt istället för det som finns i böckerna, som de gjorde med fyran. Som för övrigt, enligt min uppfattning är den sämsta av filmerna, tätt följd av trean. Mest för att Sirius inte såg ut som jag hade tänkt mig honom, och för att varulven var historiens fulaste. Och att de har på sig vanliga kläder. Det är vad jag kommer ihåg nu iallafall.
Fast detta gäller ju mig som har läst böckerna ett tiotal gånger var. Brorsans flickvän, som inte heller läst böckerna, säger också att trean var väldigt bra, så de kanske helt enkelt gjorde den med tanke på den publiken.

Hur som helst. Ser jättemycket fram emot sjätte filmen. Synd bara att jag är i Japan när den har premiär, så jag är inte säker på när och hur jag kommer kunna se den...
“Listen, you're a sitting duck down here.”
“And ducks are bad?”
“Eh… the sitting kind are.”
- Allie and Teal'c, Stargate SG-1, season 2, episode 10 "Bane".

“Well, apparently, I've lost the fallatus to speak properly!“
- O'Neill, Stargate SG-1, season 2, episode 15 "The Fifth Race"

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 June 2008 - 18:24

Cinematical har lagt rabarber på två nya bilder:
Posted Image
Posted Image

Edited by XC, 01 June 2008 - 18:25.

fqq5BYam.jpg

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 June 2008 - 12:38

Spoiler TV - 7 new pictures from Harry Potter and the Half-Blood Prince

#12 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 July 2008 - 12:08

/Film - 9 Photos from Harry Potter and the Half-Blood Prince
First Showing - New Harry Potter and the Half-Blood Prince Photo and Early Romance Buzz! Updated!
Ain't It Cool - New stills from Harry Potter and the Half-Blood Prince are released!
Mania - Director Yates Talks Intro of Harry Potter and the Half-Blood Prince

#13 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 July 2008 - 17:34

Det postades en 15s teaser trailer på några IMAX-teatrar i staterna tillsamman med Dark Knight.

Trailer Addict har den givetvis.

Teaser var ordet. :P

fqq5BYam.jpg

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 July 2008 - 12:35

Den lever verkligen upp som "teaser" men utöver det känns den ju helt bortkastad. Man kan ju undra vad meningen med den var. ;)
EDIT: Spoiler TV - Harry Potter and the Half-Blood Prince - Promotional Stills

Edited by Cartman, 23 July 2008 - 11:59.

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 July 2008 - 11:50

First Showing - First Look: Two Photos from New Harry Potter 6 Trailer!

July 28, 2008
Source: USA Today

We just got an e-mail from our friends over at BlogHogwarts alerting us that USA Today has already posted the first photo of a young Tom Riddle that will be shown in the upcoming trailer (that is due out sometime in the next 24 hours) for Harry Potter and the Half-Blood Prince...(Läs Vidare)

Posted Image

Posted Image

Edited by Cartman, 29 July 2008 - 11:51.

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 July 2008 - 07:33

Här kommer en längre teaser-trailer (som till och med har biledr no-less).

Harry Potter and the Half-Blood Prince Teaser Trailer - Trailer Addict
Movie-List - Harry Potter and the Half-Blood Prince Trailer Page (HD)
HD-Trailers.net Blog » Blog Archive » Harry Potter and the Half-Blood Prince (Trailer No. 1) (HD) (I princip samma länkar som Movie-List).

Edited by XC, 30 July 2008 - 11:14.

fqq5BYam.jpg

#17 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 July 2008 - 12:12

Finns även att se via First Showing

För mig som inte läst böckerna sa trailern inte så mycket. Men det känns intressant om inte annat och eftersom jag sett tidigare filmer lär jag även se denna framöver. Dock lite "Gandalf in Moria" varning på klippet med Dumbledore och elden .

Edited by Cartman, 30 July 2008 - 12:14.

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 August 2008 - 22:12

Harry Potter and the Half-Blood Prince Moved to Summer 2009 | /Film

Warner Bros has just announced that they are moving Harry Potter and the Half-Blood Prince from November 21st 2008, back to July 17th 2009. The reasons given are that the summer season is a more ideal window for for a family tent pole release, and that the writers strike left a big gap in the Summer calendar. I’m not quite sure if I buy the first reason.

/.../

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#19 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 August 2008 - 00:52

Ah, Harry Potter ska avnjutas på Vintern. :( Dessutom gillar jag inte när de håller inne färdiga filmer utan igentlig orsak.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 August 2008 - 13:18

/Film - Nine New Photos From Harry Potter and the Half-Blood Prince

#21 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 August 2008 - 19:26

Filmbossarna: Nya Harry Potter -filmen | Film | Nöjesliv | Aftonbladet

Harry Potter-filmskaparna är rädda för att nästa film i serien, ”Harry Potter och halvblods- prinsen”, ska floppa – eftersom sista boken i serien redan släppts.

– Det kanske inte blir samma uppståndelse, säger manus- författaren.

De första fem Harry Potter-filmerna har varit stora kassasuccér och dragit in miljontals kronor världen över.

Men del sex i serien, ”Harry Potter och halvblodsprinsen”, kanske inte går samma ljuva öde till mötes.
Kan bli en flopp

Nu oroar sig filmskaparna över att filmen kanske till och med floppar.

– Jag är rädd för att det kanske inte blir samma uppståndelse eftersom sista boken redan släppts, säger manusförfattaren Steve Kloves till Entertainment Weekly.
Premiär nästa sommar

”Harry Potter och halvblods- prinsen” beräknas ha biopremiär sommaren 2009.

Sjunde och sista delen i serien, ”Harry Potter och dödsrelikerna”, kommer att delas upp i två filmer.

Varför då?
Finns ju hur många filmer som helst som är baserade på böcker där de flesta redan läst boken/böckerna och redan vet hur det slutar innan de ser filmen/filmerna.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#22 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 August 2008 - 22:27

Kanske att det bara är filmerna som håller HP-febern vid liv nu? Ingen gratis marknadsföring från böckerna, mer att leva upp till. Halvblodsprinsen är ju också första boken med "spoiler"-slut, som de flesta nog känner till vid det här laget.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#23 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 August 2008 - 14:50

In brief: Warner Bros apologises for Harry Potter hold-up | Film | guardian.co.uk

Warner Bros has taken the unusual step of apologising to fans for moving the release date of Harry Potter and the Half-Blood Prince back by eight months. The sixth film in the series was originally set to hit cinemas at the end of November. But the studio announced earlier this week that it was moving the opening to July 2009 to take advantage of a gap in the summer schedule. Potter fans have been expressing their discontent via fansites and web forums ever since. In a statement, Warner Bros president Alan Horn said he had received a number of letters on the subject. "Please be assured that we share your love for Harry Potter and would certainly never do anything to hurt any of the films. Over the past ten years, we have nurtured and protected each film, and the integrity of the books upon which they are based, to the best of our ability," he said. "The decision to move Harry Potter and the Half-Blood Prince was not taken lightly, and was never intended to upset our Harry Potter fans."

#24 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 21 August 2008 - 17:24

WB's Alan Horn Addresses Harry Potter Fans

Many of you have written to me to express your disappointment in our moving "Harry Potter and the Half-Blood Prince" to Summer 2009.

Please be assured that we share your love for Harry Potter and would certainly never do anything to hurt any of the films. Over the past 10 years, we have nurtured and protected each film, and the integrity of the books upon which they are based, to the best of our ability.

The decision to move "Harry Potter and the Half-Blood Prince" was not taken lightly, and was never intended to upset our Harry Potter fans. We know you have built this series into what it is, and we thank you for your ongoing enthusiasm and support.

If I may offer a silver lining: there would have been a two-year gap between "Half-Blood Prince" and the much-anticipated first part of "Harry Potter and the Deathly Hallows," which opens in November 2010.

So although we have to wait a little longer for "Half-Blood Prince," the wait from that film until "Deathly Hallows" will be less than 18 months. I am sorry to have disappointed you now, but if you hold on a little longer, I believe it will be worth the wait.

Alan Horn
President, Chief Operating Officer
Warner Bros.

http://www.comingsoo...ws.php?id=48110

#25 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 August 2008 - 14:05

Spoiler TV - Harry Potter and the Half-Blood Prince - Promotional Stills

Följ länken för att se bilderna. Dom är i väldigt hög kvalité.