Jump to content

Photo

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 November 2007 - 16:10

Tycker det är dags att denna film får en egen tråd. Startar upp den lite lätt med XC's post i trailertråden.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [MovieZine.se]

Release: 21.12.2007 (US) | 22 Februari 2008 (SE)
Genre: Musikal ¤ Thriller
Officiell Hemsida: sweeneytoddmovie.com
Synopsis: Lite grann som en blodig musikalversion av Greven av Monte Cristo verkar det som.
Johnny Depp och Helena Bonham Carter i huvudrollerna bådar gott iaf. :)

Trailer:
TrailerFan.com
Google Video

Samt med följande. :)

ComingSoon.Net - Official Sweeney Todd Site Launched

Paramount Pictures has launched the official website for director Tim Burton's highly-anticipated Johnny Depp-starrer, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, opening in theaters on December 21. Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Timothy Spall, Jamie Campbell Bower, Jayne Wisene and Sacha Baron Cohen co-star in the musical thriller.

Edited by Cartman, 04 February 2008 - 17:51.

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 November 2007 - 10:05

Den här filmen står på min lista över filmer och köpa i till Bio-XC. :D

Det finns ju några riktigt snygga posters också:
° Two Great Sweeney Todd Posters! - CanMag
° Johnny Depp is The Barber - CanMag
° Can it Be? Yes! More Posters for Sweeney Todd - CanMag
° Another Batch of Sweeney Todd Posters - CanMag
° Cinematical | Gallery: Sweeney Todd Posters (Samma som ovan tror jag - men på samma sida)

Och två artiklar:
'Sweeney Todd' Update: Johnny Depp Finally Sings! - Cinematical
Movies - News - Depp was unsure about 'Sweeney Todd' - Digital Spy

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 30 November 2007 - 13:20

Jag har alltid varit ett stort Burton-fan (även om jag måste erkänna att mitt intressa har minskat betydligt de senaste åren) och den här filmen är säkert helt OK, men mina förväntningar är löjligt låga. Vet inte riktigt varför...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 November 2007 - 14:52

What he said.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 December 2007 - 15:55

Ni kanske är tveksamma av samma anledning som jag håller mina förväntningar låga?

Han var helt enkelt bättre förr och har tappat "stinget" lite med åren.

Det är iaf vad jag tycker. Hans tidiga filmer är riktigt bra och håller fortfarande medans dom senare är sådär. Sedan tycker jag att Depp och Burton kanske inte ska samarbeta i precis varje film, det hämmar säkert båda parter förr eller senare.

Men denna film ska jag precis som hans andra filmer se i vilket fall som helst. :D

Edited by Cartman, 03 December 2007 - 16:34.

#6 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 03 December 2007 - 18:50

Ni kanske är tveksamma av samma anledning som jag håller mina förväntningar låga?

Han var helt enkelt bättre förr och har tappat "stinget" lite med åren.

Det är iaf vad jag tycker. Hans tidiga filmer är riktigt bra och håller fortfarande medans dom senare är sådär. Sedan tycker jag att Depp och Burton kanske inte ska samarbeta i precis varje film, det hämmar säkert båda parter förr eller senare.

Men denna film ska jag precis som hans andra filmer se i vilket fall som helst. :D

Håller med dig i allt. Jag älskar verkligen Edward Scissorhands, men även senare filmer som Corpse Bride och Big Fish tycker jag jättemycket om. Kalle i Chokladfabriken, däremot, vilken jävla dynga. Totalt meningslös nyinspelning. Den gamla filmen är så mycket coolare och bättre :P Och Sweeney Todd verkar helt enkelt inte speciellt bra, ganska ointressant story och trailern känns tråkig. Men jag håller självklart tummarna :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 December 2007 - 13:49

Big Fish gillar jag också så den är undantaget i detta fall. Dock har jag svårt för Corpse Bride som jag så gärna ville skulle vara bra men tyvärr inte var det IMO. Animeringen är ju snygg men jag fick aldrig några genuina känslor för karaktärerna och handlingen och då föll filmen platt till marken.

Edward Scissorhands är riktigt bra, även Ed Wood samt t.ex. Beetle Juice samt kortfilmen Vincent.

Till och med filmer som hans tolkning av Batman och Pee-wee's Big Adventure har sin charm, även om det inte är några filmer jag kommer att komma ihåg Tim Burton för när han faller ifrån.

Jag gillar främst inte hans Planet of the Apes och Charlie and the Chocolate Factory. Båda filmerna är olidligt dåliga. Håller med dig om att den äldre filmen Willy Wonka & the Chocolate Factory från början av 70- talet är så oerhört mycket bättre och coolare än Tim Burtons film. :D

#8 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 04 December 2007 - 14:14

Skönt att äntligen ha hittat någon som gillar den gamla Willy Wonka bättre än den nya :D Gillar inte heller Planet of the Apes (somnade nästan när jag såg den på bio vill jag minnas), men Ed Wood är däremot riktigt bra. Riktigt sköna karaktärer i den filmen, som man känner med :)

last.fm Filmtipset

#9 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 December 2007 - 14:20

Jag inte bara gillar den äldre Willy Wonka, jag nästan älskar den. Det är en sådan där favortifilm som jag kan se hur många gånger som helst utan att jag blir trött på den och utan att den blir sämre. :D

Ed Wood är grymt bra film och att den är svartvit förstärker den enormt mycket. Den filmen är ett perfekt samarbete mellan Burton och Depp. Medans t.ex. Charlie and the Chocolate Factory är ett bra bevis på varför dom kanske inte ska samarbeta hela tiden.

#10 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 December 2007 - 16:32

Jag håller med er båda två. :)

Det är mest Planet of the Apes och Charlie & the Chocolate Factory som fått mig att börja tvivla på Burton. Därför håller jag mina föväntningar på den här filmen låga och undviker trailers och dylikt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#11 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 04 December 2007 - 16:39

Jag inte bara gillar den äldre Willy Wonka, jag nästan älskar den. Det är en sådan där favortifilm som jag kan se hur många gånger som helst utan att jag blir trött på den och utan att den blir sämre. :D

När jag var omkring 14 år och fortfarande tyckte att det var kul att bygga och lägga ut hemsidor hade jag faktiskt en fansite om Oompa Loompas :D . Dessutom fick jag en insändare publicerad i Aftonbladets dåvarande fredagsbilaga Puls (som faktiskt var en helt OK tidning, iaf i jämförelse med fruktansvärd "Klick!" som finns nu) där jag undrade var Oompa Loompierna höll till för tillfället och lade fram några skumma teorier. Those were the days :P

last.fm Filmtipset

#12 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 December 2007 - 08:37

Klockren Depp-affisch utan Big Ben

Filmaffischen till Tim Burtons kommande film "Sweeny Todd: The demon barber of Fleet Street" har dragits tillbaka, skriver Evening Standard. Bilden på Johnny Depp, sittandes i en stol i en lägenhet har ett stort fel.

I bakgrunden syns .Big Ben, vilket har upprört folk. "Sweeny Todd" utspelas nämligen i början av 1800-talet och det kända klocktornet byggdes först 50 år senare. Efter protester drogs filmaffischen in och nu ska en ny Big Ben-fri göras.

Filmen har Sverigepremiär den 22 februari och förutom Johnny Depp medverkar bland andra Alan Rickman, Sacha Baron Cohen och Helena Bonham Carter.

Edit: Det handlar om denna affich:
Posted Image

Edited by XC, 05 December 2007 - 08:38.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#13 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 December 2007 - 12:29

Movie Stills: The Sweeney Todd Photo Album - CanMag

fqq5BYam.jpg

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 December 2007 - 14:39

Spidde:

Coolt. Du har möjligtvis inte din fansite kvar? :)
Och att bli publicerad i Aftonbladet måste göra att vi numera bör se din som en kändis, eller hur?... :lol: ;)

XC:

Tack för länken till bilderna. Fanns flera som ser rätt bra ut. :)

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 December 2007 - 13:46

Bloody Disgusting - Nine Clips From Tim Burton's Sweeney Todd!

Monday, December 10, 2007

If you head on over to BDTV you can check out a whopping nine clips from DreamWorks' Sweeney Todd.

#16 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 December 2007 - 16:01

Bloody Disgusting - Watch the Opening Credits For Tim Burton's Sweeney Todd

Wednesday, December 12, 2007

To go along with the whopping nine clips available on BDTV, if you click here you can watch the opening title sequence from DreamWorks' Sweeney Todd.

#17 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 February 2008 - 17:50

SF-Bokhandeln lottar ut biljetter i en tävling på deras hemsida.

1-5 pris: 2 biobiljtter och 1 T-shirt

#18 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 04 February 2008 - 17:58

En dvdscreener har varit extremt lättillgänglig de senaste veckorna, men jag har lyckats hålla mig. Nu är det inte lång tid kvar, och det här är förmodligen en film som ska ses på bio :) Men jag är ännu inte särskilt förhoppningsfull, fast filmen är säkert helt OK.

last.fm Filmtipset

#19 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 February 2008 - 18:03

Den har ju fått väldigt bra kritik, vilket iofs inte behöver betyda att den är bra. :)

Biotider har även dom en tävling för sina medlemar.

EDIT: Filmen har även fått en svensk hemsida.

Edited by Cartman, 04 February 2008 - 18:08.

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 February 2008 - 13:00

Lite info om den kommande R1 utgåvan av filmen.

Further Details:
Paramount Home Entertainment has announced 1-disc and 2-disc special editions of the Tim Burton directed Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street which stars Johnny Depp and Helena Bonham Carter. The film itself will be presented in anamorphic widescreen, along with an English Dolby Digital 5.1 Surround track. The only extra feature on the 1-disc release will be a Burton + Depp + Carter = Todd featurette. The 2-disc will include that, along with 8 additional featurettes (Sweeney Todd is Alive: The Real History of the Demon Barber, Musical Mayhem: Sondheim's Sweeney Todd, Sweeney's London, The Making of Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street, Grand Guignol: A Theatrical Tradition, Designs for a Demon Barber, A Bloody Business, and The Razor's Refrain), a Moviefone Unscripted with Tim Burton and Johnny Depp feature, a Sweeney Todd Press Conference, a photo gallery, and the trailer.

Also available from the 1st April will be a HD DVD release of the film. This will include a high-definition widescreen presentation, along with 5.1 Dolby Digital Plus, and 5.1 Dolby TrueHD tracks. All of the 2-disc extras will be included.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Källa: DVDActive

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 February 2008 - 15:33

Snygga bilder. :)

fqq5BYam.jpg

#22 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 20 February 2008 - 16:17

Inte för att leka antagonist...

Men jag tycker denna film verkar både dålig och löjlig (det ska sägas att jag tyckt detta om i stort sett alla Burtons filmer, enda undantaget; Batman-filmerna).

Men det är väl bara jag, antar jag.... :)

#23 Julle

Julle

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 57 posts

Posted 01 March 2008 - 21:14

Jag gillar Burton, men är sisådär måttligt förtjust i den här filmen. Problemet är att det är en musikal där musiken har hamnat på undantag: det är det visuella som står i centrum; skådespeleriet är viktigare än sångförmågan. Jag vet inte om jag tycker att det är en god prioritering med tanke på hur bra många av sångerna är. Aja.

Skrev en längre jämförelse mellan hur den tilltalar öga och öra här.

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 May 2008 - 16:10

Svensk utgåva

23/7