Jump to content

Photo

Captain America (1990)

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 January 2008 - 18:33

Lördag 5 januari TV4 kl.01:50
Captain America
Amerikansk action från 1992. Under andra världskriget genomgår en modig amerikansk soldat ett experiment för att bli den nya supersoldaten, Captain America. Hans uppdrag är att förgöra nazisten Red Skull vilket slutar med att han blir nedfrusen fram till 1990-talet. I rollerna: Matt Salinger, Scott Paulin, Ned Beatty. Regi: Albert Pyun. [93196983]

IMDb

Står 1992 i DagensTV.com men på IMDb står det att den är från 1990

Edited by Georgia, 03 January 2008 - 17:08.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 January 2008 - 22:51

Har inte sett den här, men den verkar ju så fruktansvärt jäkla dålig. Så det är nog något som måste ses :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 January 2008 - 22:53

Har inte sett den här, men den verkar ju så fruktansvärt jäkla dålig. Så det är nog något som måste ses :D

Personligen så tycker faktiskt jag att den är rätt bra. Bara mot slutet som den blir dålig.

Edited by Crusader, 01 January 2008 - 22:54.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 January 2008 - 23:55

Det jag mest tycker är dåligt med den filmen är att Captain America misslyckas med sitt första uppdrag och är helt okänd när han tinar upp. Det är ju meningen att folk ska känna igen honom från Andra Världskriget, då han var med och fajtades. Fast nu var det länge sen jag såg den, kanske det är jag som minns fel.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 January 2008 - 00:30

Nja, misslyckas och misslyckas. Han lyckas rädda Presidentens liv. Visst, han lyckades inte besegra Red Scull men jag tycker det var mer passande att Red Scull orsakade att Cap blev nedfrusen än att det bara skulle ske av en olycka. Man får också komma ihåg att hela grejen med Caps återkomst till nutid i serierna var en efterkonstruktion. Och en film på 90 min har dåligt med tid till att låta Cap strida genom hela WWII innan han hamnar i framtiden.

Grejen med att ingen kände igen honom är ju för att han var ett hemligt expriment och inte hann blim en symbol vilket jag kan hålla med om var synd. Men som sagt, jag anser det mer handlar om tid som de inte hade. Sedan har jag för mig att där var någon legend om honom som ingen trodde på men det kan vara som jag minns fel.

Vad jag sedan tycker är lite synd är att Cap fortfarande rätt mycket är en noob i filmen ovch att de driver lite väl med karaktären även om det är rätt hysteriskt troligt med att Cap blir "besegrad" av ett så billigt trick som att man låtsas må dåligt. :P

Jag säger så, den kunde ha varit bättre men den kunde också ha varit 10 gånger värre.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 02 January 2008 - 22:49

Var riktigt länge sen jag såg denna, har för mig att jag tyckte den var extremt usel.

Winter is Coming

#7 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 03 January 2008 - 11:05

Men vilken kanaaaal sänds den på?
*Hockey och superhjältar*

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 January 2008 - 17:07

Står i underrubriken ;)

Captain America (1990)

TV4 lördag 5/1-08 kl. 01.50

Edited by Georgia, 03 January 2008 - 17:07.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#9 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 January 2008 - 16:07

Jag började titta på den men tyckte att den var så seg att jag gav upp efter ungefär en timme.

#10 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 07 January 2008 - 16:14

Jag tyckte att de tog ur "den riktige" Red Skull för snabbt. Kändes fel med en (dåligt) plastikopererad slemmig skurk.

Edited by Hofling, 07 January 2008 - 16:14.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#11 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 January 2008 - 19:42

ÅHHH vilken dålig film, hoppas innerligen att den nya filmen blir bra.

Var ju hur många missar som helst i den här filmen :rolleyes:
I en (snarare flera) scen/er får man se någon stå med en väska som dom släpper eller kastar (what ever) och i nästa klipp står personen och håller i den igen, när plockade (hämtade) dom upp den igen? :rolleyes:
Och hur kunde presidenten veta vad hon hette??? dom hade ju aldrig träffats förrut.
Två timmar bortkastade...

Okej vissa grejer var väl helt okej, men tyvärr så väger de inte upp allt det dåliga i den här filmen.

Edited by Georgia, 12 January 2008 - 19:42.

#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 30 May 2015 - 23:18

Den här såg jag hos min bror nu när jag var i Korea. Vad ska man säga...

Det var inte bättre förr.

Lite kul i alla fall att se några skådespelare man känner igen från andra sammanhang. Både Ned Beatty och Ronny Cox har ju varit med i andra superhjältefilmer före respektive efter denna.

#13 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 June 2015 - 07:57

Det här är en riktigt tråkig skitfilm. Den är inte ens kass på så överdrivet sätt att man kan fnissa åt det. Den är bara kass. Svår att klara igenom.Seg.

Jag är säker på att filmskaparna försökte göra sitt bästa, men det hjälper inte.

Edited by super85, 01 June 2015 - 07:58.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight