Jump to content

Photo

Mejla Comhem om att ta in TV4 science fiction

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Sanmare

Sanmare

Cadet Second Year

• Members
  • 12 posts

Posted 09 January 2008 - 17:00

Ursäkta att jag startar en ny tråd, men detta är viktigt och bråttom. Jag vill be er som har Comhem, och även er andra, att mejla deras kundtjänst och be dem ta in TV4 science fiction i sitt utbud. De skriver nämligen att de inte har några planer på att göra det, men om fler hör av sig så lovar de att erbjuda den nya sf-kanalen. Här är en kopia av det mejl jag fick av Comhems kundtjänst:

Vi kan självklart lägga in en förfrågan åt er, angående den kanalen, men vad jag vet just nu har vi inga planer på att lägga in den kanalen. men desto fler som skriver in elelr ringer oss angående kanalen är chansen stor att vi tar in den.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
John Hjälm

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Kundservice: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se

Snälla, mejla, faxa eller ring Comhem och berätta att vi vill att de distribuerar TV4:s sf-kanal. Om ni inte gör det så blir det ingen sf-kanal hos Comhem! Kanalen ska börja sända den 29 februari, så mejla genast eftersom byråkratin säkert tar sin tid om Comhem ska förhandla sig till en ny kanal

Jag är även intresserad av tips angående huruvida Boxman, Viasat och de andra tänker ta in TV4 sf i sitt utbud. Någon som vet.

"It has been a long time, getting from here to there, but I got faith in my heart."
"Och för att rätta till ytterligare ett missförstånd: Gud har inte skapat blott en utan otaliga världar. Mer kan jag inte förtälja om detta, ty ni skulle inte uthärda det nu. Vad ni först och främst bör inrikta er på är att göra Jorden till ett enda land med evig fred, och att utnyttja de två krafterna vetenskap och religion i harmonisk balans". (Bahá'u'lláh)

#2 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 January 2008 - 17:08

Jag har redan mailat dom och fått svar om att dom ännu inte tagit ställning till om dom ska erbjuda sina kunder kanalen i sitt utbud. Att dra igång en mailkampanj kan vara en bra idé som dom kanske lyssnar på. :)

Dock tycker jag att du kunde tagit upp detta i den redan existerande tråden som finns här och som du redan postat i. Jag ser ingen anledning till att starta en separat tråd för ändamålet.

#3 Sanmare

Sanmare

Cadet Second Year

• Members
  • 12 posts

Posted 09 January 2008 - 17:38

Jag har redan mailat dom och fått svar om att dom ännu inte tagit ställning till om dom ska erbjuda sina kunder kanalen i sitt utbud. Att dra igång en mailkampanj kan vara en bra idé som dom kanske lyssnar på. :)

Dock tycker jag att du kunde tagit upp detta i den redan existerande tråden som finns här och som du redan postat i. Jag ser ingen anledning till att starta en separat tråd för ändamålet.

Jag ber återigen om ursäkt för tråden. Jag vet att forum som detta överbelastas och blir ohanterliga om alla gör så. Men jag tyckte att denna fråga är så viktig – att vi får tillgång till Nordens första sf-kanal – att jag ville att de andra på forumet verkligen ska upptäcka vad som är på gång. Jag gjorde därför bedömningen att en särskild rubrik i frågan behövdes. Jag startar aldrig onödiga trådar annars.

Snälla ni – hörsamma nu denna vädjan om en mejlkampanj! Adressen är som nämnts:

Com Hem AB
Kundservice
John Hjälm

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Kundservice: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se

Om man mejlar kundservice så får man ett svarsmejl med kryssrutor. Man måste kryssa i den översta om man vill att det man skrivit ska komma fram. Då måste man även uppge sitt kundnummer. Detta försvårar ju för dem som inte har Comhem att mejla, men kanske john.hjalm@comhem.com funkar. Annars kan ni ringa, faxa eller skriva vanligt brev.

Jag vill naturligtvis även be er att ligga på Boxman, Viasat och de andra att skaffa kanalen. Det finns en risk att TV4 lägger ner kanalen om inte distributörerna nappar, och då står vi sf-älskare där med lång näsa. Så snälla ni: tryck på med allt ni har.

Med Vänliga Hälsningar

Sanmare
"Och för att rätta till ytterligare ett missförstånd: Gud har inte skapat blott en utan otaliga världar. Mer kan jag inte förtälja om detta, ty ni skulle inte uthärda det nu. Vad ni först och främst bör inrikta er på är att göra Jorden till ett enda land med evig fred, och att utnyttja de två krafterna vetenskap och religion i harmonisk balans". (Bahá'u'lláh)

#4 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 January 2008 - 17:46

Jag mailade Com Hem för ett tag sedan och postade mitt svar i orginaltråden, svaret var för övrigt ungefär som ditt. Jag tror att alla som är intresserade av TV4 Sci-Fi och vill att deras digitaltvleverantör ska ta in kanalen läser just den tråden vilket gör att om du hade postat ditt inlägg där så läser dom det. Ser fortfarande ingen anledning att starta en helt ny tråd. Det blir så rörigt om man skapar t.ex. 5-6 olika trådar om samma ämne, risken blir att när någon vill posta något så vet dom inte i vilken av alla existerande trådar dom ska välja.

Men det är bara vad jag tycker, dom andra här på forumet kanske tycker annorlunda och tycker att din tråd fyller ett syfte. :)

#5 Sanmare

Sanmare

Cadet Second Year

• Members
  • 12 posts

Posted 15 January 2008 - 08:29

Tack alla ni! Nu har Comhem nappat, ser det ut som Jag fick följande mejl angående TV4 sf:

Vi har redan alla andra kanaler som TV4 sänder ut, så det är stor chans att vi även tar in den.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Anne Fröling

Men fortsätt gärna att mejla dem. Och de andra (Viasat, Boxman, Canal Digital och allt vad de heter). Om kanaldistributörerna inte tar in TV 4 science fiction är risken att den läggs ned efter ett tag. Jag undrar förresten om det kommer att bli en reklamfri kanal.

Vostre amico

#6 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts
  • Interests:Datorer, Musik

Posted 15 January 2008 - 17:19

Har nu också mailat Comhem, håller tummarna att de tar in kanalen.
Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#7 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 15 January 2008 - 21:24

Har mailat Comhem sedan tidigare, fast jag har inte fått något svar tillbaka. :rolleyes: Ska nog skicka en till. ;)

#8 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts

Posted 16 January 2008 - 16:22

Fick svar idag:

-------------------------------------------------------------------------------------------
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi har ingen information om detta i dagsläget. Vi har noterat erat önskemål.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

-------------------------------------------------------------------------------------------

Bra att de noterat mitt önskemål iallafall!

Edited by weavex, 16 January 2008 - 16:23.

Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#9 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 19 January 2008 - 15:33

Comhem kommer att ta in den. Det kommer bara att ta lite tid och den kommer med största sannolikhet inte att komma med i deras analoga nät utan man kommer att vara tvungen att skaffa ett digitalt abonemang.

Edited by Aztecface, 19 January 2008 - 15:33.

"There once was a man from Nantucket..."

#10 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts

Posted 19 January 2008 - 18:12

Ja, självklart kommer den nog inte komma med i det analoga utbudet. Bara de får in den i det digitala för 29:-/månad eller i ett av paketen är jag nöjd.

#11 Comporellon

Comporellon

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts

Posted 25 February 2008 - 14:49

Jag har startat en namninsamling för att uppmana Comhem att ta med TV4 Science Fiction.
http://www.namninsam...science_fiction
Sprid information om denna namninsamling!

#12 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts

Posted 25 February 2008 - 19:53

Jag har startat en namninsamling för att uppmana Comhem att ta med TV4 Science Fiction.
http://www.namninsam...science_fiction
Sprid information om denna namninsamling!

Har nu skrivit min underskrift!

#13 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 25 February 2008 - 19:59

Jag med!
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image