I alla fall, jag letar efter en eller flera tecknare som antingen jobbar för att det kul eller för äran, det är väl det som håller Svenska Superserier vid liv?
Själva skriptet är som följer:
30 sidor i 2 delar (14-16)
Kort synopsis:
Virtus - Smidandet av en hjälte

"En så kallad klassisk "origin"-story som detaljerar hur en mobbad svensk tonåring efter en olycka upptäcker att han fått superkrafter, och använder dom för att starta bråk i skolan. Men efter att ha mött en överlevare från Förintelsen som ifrågasätter hans hämndbegär och jämför honom med såna som Hitler, så tar han till slut beslutet att dra på sig en mask och slåss mot ondskan i alla former som Virtus, försvararen av alla ting rätt och gott. Tyvärr är det inte alltid lätt att göra rätt med de internationella lagar som kommer i vägen, och Virtus finner sig ofta fångad i mitten."
---
Ifall ni tycker det låter intressant och är intresserade i eventuell tecknartjänst, så svara antingen här eller skicka ett mail till sandberg.sebastian@telia.com för vidare information.
(Ett tips: Jag tar gärna emot två tecknare som vill teckna varsin av de två delarna. På så sätt så halveras bördan och ni får båda visa vad ni går för!)
---
PS: Ifall någon av moderatörerna tycker att jag är lite jobbig som lägger upp min idé här med, eller att denna artikel bör vara i en annan topic, låt mig få veta.
EDIT: Okej, nu så har jag min första tecknare på kroken. Konstigt att Darkpaladin300 (Viktor Matiesen) inte sa något i den här tråden, men gjorde det på Deviantart... I alla fall, jag ger honom nu lite lina för att se hur han framställer huvudkaraktären i sin stil, men letar vidare för reserver och extraartister.
Edited by Virtus, 24 January 2008 - 13:01.