Jump to content

Photo

Spider-Man Reign

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 20 January 2008 - 15:25

Någon som läst denna? Den verkar väldigt intressant. Hittade den när jag sökte lite på bokus (se länk nedan). Vore kul att höra några omdömen om den.

http://www.bokus.com...t=search_result

EDIT: Inga spoilers tack

Edited by Krian, 20 January 2008 - 15:26.

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 January 2008 - 19:53

Läst den. Ser det som antingen en ripoff eller hyllning till Frank Millers "the Dark Knight Returns". Inget särskilt spännande eller originellt.
*Hockey och superhjältar*

#3 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 21 January 2008 - 12:09

Inget som du varmt rekomenderar med andra ord? Tycker konceptet är spännande och TDKR var ju en riktig höjdare. Kan passa på att fråga om du läst Spider-Man Blue? Har tänkt att göra lite inköp inom snar framtid och funderar på vilka spidde jag ska köpa.

#4 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 January 2008 - 16:38

Jag tycker den är värd att läsa, absolut, särskilt om du gillar konceptet. Men jag älskar också DKR, så konceptet i sig har jag inget problem med direkt. Tycker bara det var lite väl mycket av en ripoff. Jag har läst den, men inte betalat för den så att säga, och jag skulle i alla fall inte lägga min surt förvärvade slantar på just Spider-Man: Reign. Spider-Man: Blue är lite också beroende på...jag tyckte den var helt underbar, men jag älskar det Jeph Loeb gör med Tim Sale (bl. a Batman: the Long Halloween, Batman: Dark Victory, Hulk: Grey och Daredevil: Yellow) och är svag för old school-Spidde. Tycker du de lite mer nostalgiska serierna är tråkiga är den kanske inget för dig, men det är bra skrivet och fantastiskt tecknat, och allt är gjort med stor kärlek till Spider-Man. I mitt tycke borde den finnas i alla Spidde-fans hylla. Men det är bara jag. :)

#5 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts

Posted 21 January 2008 - 19:45

Tack för ditt svar. Jo, min favorit period är 60-talet. Det har givetvis publicerats mycket bra efteråt, jag gillar Stan's berättarteknik. Känns kanske lite "cheesy", men jag gillar det. Sedan passar Romitas vackra och stilrena teckningar perfekt för att förhöja känslan, Peters humor är låg men ack så underhållande. Vid nästa inköp kommer Spider-Man Blue garanterat komma med :)

#6 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 January 2008 - 19:47

Kan bara hålla med dig i vad du skriver där, tycker precis samma sak, och om du gillar Lee/Romitas Spider-Man är Blue verkligen ett givet köp! :)

#7 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 January 2008 - 21:36

Reign var intressant kan jag säga,men inte i närheten av t ex TDKR, jag älskar också Dark Knight och Watchmen men de serierna kom ut för 20 år sedan, skulle vara kul om man skulle försöka på lite nyare koncept, alla serier måste inte vara DKR eller Watchmen.Reign är intressant men inget jag skulle köpa.

Edited by super85, 25 January 2008 - 21:37.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight