Jump to content

Photo

Dog Soldiers

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 July 2004 - 15:01

Såg i går på tv 1000 cinema lite av denna film.

Om werewolves etc i Skotland ( brittisk film )

jag såg inte allt och undrar om nån har sett den och kan berätta om varför de blev till werewolves ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 HugoStrange

HugoStrange

Captain

• Members
  • 462 posts

Posted 11 July 2004 - 15:10

Varför? Det tror jag aldrig riktigt framgick, de bara var det... :D

Nu har jag iofs bara sett den en gång, men det är vad jag kan minnas iallafall. Den ligger här nånstans i röran så jag skulle ju kunna kolla igen men jag tror inte jag orkar :) . Riktigt bra film tills man fick se hur varulvarna (som det heter på svenska :P ) såg ut. Såg ut som något taget ur Meet the Feebles....
Golf is a good walk spoiled - Mark Twain

Utan musik så dör jag - Jag själv

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 July 2004 - 15:12

Okay då Varulvarne ;)

De såg lite löjliga ut faktisk :rolleyes:

nej det var nåt med henne kvinnan att göra tror jag , hon var ju också en sådan varulv visade det sig .

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#4 HugoStrange

HugoStrange

Captain

• Members
  • 462 posts

Posted 11 July 2004 - 15:20

Men det fanns inget som förklarade varför de hade blivit varulvar från första början. Att hon var varulv också förklarade ju inte nånting alls, det var väl mer som en liten twist på berättelsen (om än ganska förutsägbar).

Eller missförstår jag din fråga? :unsure:

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 July 2004 - 15:46

Få serier och filmer har lyckats göra varulvar som ser ens i närheten ut av att vara okej. De enda varulvarna jag känner att jag kan köpa är faktiskt de i Underworld (*host*garou*host*) :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 July 2004 - 15:53

Men det fanns inget som förklarade varför de hade blivit varulvar från första början.

nej det er väl sant .

Men jag tyckte hon sa nåt om , att hon kommet dit för att bli ett med naturen och så var hon en varulv ???? och var det inte hon som ledde de andra varulvar ?

Capshaw LOL hållar med dig :)

Min avatar samling

#7 HugoStrange

HugoStrange

Captain

• Members
  • 462 posts

Posted 11 July 2004 - 15:59

Du kanske har rätt FX, men jag får nog ta och se om filmen nångång så vi kan reda ut detta.

Och Capshaw, det skulle nog kunna bero på att ingen (?) nånsin har sett en riktig varulv. Eller har du det? :)

#8 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 July 2004 - 16:01

Du kanske har rätt FX, men jag får nog ta och se om filmen nångång så vi kan reda ut detta

Ja och jag får väl skaffa filmen och se den i lugn och ro :D

Jag hatar inte veta sådant ;)

Min avatar samling

#9 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 11 July 2004 - 17:17

Hörde att Dog Soldiers skulle vara en väldigt rolig, men sammtidigt usel b-film. Dåliga varulvskostymer bland annat. Är en sån film man ser om den råkar gå på tv när man inte har nått annat för sej :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 July 2004 - 17:23

Och Capshaw, det skulle nog kunna bero på att ingen (?) nånsin har sett en riktig varulv. Eller har du det?  :)

Klart jag har. I even see Dead People! B)

allvarligt talat dock - nej, ingen har sett sådan. Men det betyder inte att man kan få dem bra gjorda eller vackra eller naturtrogna (även fast de inte förstås :P ). Medlen för att skapa det har helt enkelt inte funnits förrän nu...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 11 July 2004 - 17:43

Såg den i torsdags - och det var definitivt ingen b-film. Tvärtom var den bitvis riktigt spännande. Dessutom tyckte jag att varulvarna var lite läskiga faktiskt :D
------>Sci-Fi Nytt <-------

#12 HugoStrange

HugoStrange

Captain

• Members
  • 462 posts

Posted 11 July 2004 - 17:49

Man kanske skulle sammanställ ett litet bildcollage med filmvarulvar genom tiderna? Kronologisk ordning och allt sånt så man kan se om utvecklingen har gått framåt, bakåt eller stagnerat. Frågan är bara var man ska börja....?

#13 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 July 2004 - 18:42

men kan du förklare mig då Johannes ?

Bra ide Hugo :thumbsup:

Min avatar samling

#14 HugoStrange

HugoStrange

Captain

• Members
  • 462 posts

Posted 11 July 2004 - 18:51

Vid närmare eftertanke så orkar jag nog inte... Jag började och kom till två bilder, men sedan gav jag upp. Dock hittade jag en kul men taskigt designad hemsida dedikerad till varulvar, och där finns en sida med stillbilder ur en massa olika filmer. Där finns GANSKA många kul utstyrslar att beskåda :D
http://www.werewolfp...film_stills.htm

#15 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 July 2004 - 19:53

Huh :blink:

Blev helt skrämt här :blink: :lol:

Kul länk :)

Min avatar samling

#16 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 11 July 2004 - 20:36

Tror att jag skippar att titta runt där. Namnen på flera filmer jag blivitt vettskrämd av finns med där. Men angående varulvar tycker jag att den läskigaste jag sett var ur filmen Bad Moon, den skrämde mej rätt rejält.

Edited by StarBld, 11 July 2004 - 20:36.

HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#17 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 11 July 2004 - 20:46

Hmm. Minns inte om det förklarades eller ej :(
------>Sci-Fi Nytt <-------

#18 HugoStrange

HugoStrange

Captain

• Members
  • 462 posts

Posted 11 July 2004 - 20:56

Då måste jag genast se Bad Moon, om den går att få tag på alltså... :)
Har du några fler exempel på hårresande varulvsrullar? [insert the smilie Peak inte har fixat än]

Jag har nog aldrig sett en monsterfilm som skrämt mig. Så fort jag vet att det är ett monster med så tappar jag verklighetskopplingen och det blir bara underhållning. Det samma gäller Scream-filmerna och Hajen-kvintetten.

#19 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 11 July 2004 - 21:30

Det hela beror på hur filmen är uppbyggd. Jag tyckte att just Bad Moon var skrämande för att varulven var stor som en grizzly och avbildat på ett rätt äckligt sätt med ett något förvridet ansikte. Annars är det mest filmer där monstren har just förvridna ansikten som jag finner obehagliga. Enorma ögon, stora elaka gap m.m. Sånt tål jag helt enkelt inte. Sedan är det värre med sånt som dom inte visar. Såg en svensk film med Kjell Bergqvist där han flyttade in i ett nytt hus och konstiga saker hände, där han bland annat tyckte sej se någon i fönstret högst upp i huset, med det rummet är låst. Den filmen var rätt så obehaglig.

EDIT: Annars är Wolf Man en väldigt bra film. Har den på DVD i The Classic Monster Collection.

Edited by StarBld, 11 July 2004 - 21:31.

#20 Tumoraia

Tumoraia

Cadet First Year

• Members
  • 2 posts

Posted 17 July 2004 - 13:14

Dog Soldiers, bästa varulvsfilmen på länge...