Jump to content

Photo

Sommar 2008

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 14:37

Som topic säger, har du några planer för denna sommar? Dom flesta har ju semester eller ledigt från skolan eller annan form av sammanhängande ledighet under sommaren.

Åka utomlands eller kanske vara hemma? Åka på någon resa inom sverige? Måla om huset? Bara ta dagen som den kommer? Sortera den där frimärkssamlingen som du bara har förträngt under året?

Dels är jag nyfiken och intresserad på vad ni andra ska göra men jag hoppas även kanske få några idéer och uppslag själv på saker som jag vill göra genom att ni berättar vad ni tänkt göra. :)

Själv har jag tänkt att ta det lugnt och inget stort är direkt inplanerat. Har semester i 4 veckor men har fortfarande chansen (någon vecka till) att ta ut en vecka till eller ta ut 3 veckor och spara 1 vecka till ett annat tillfälle. Hade tänkt att vara hemma i Linköping större delen och det blir väl några resor till min syster och hennes familj i Motala under sommaren. Kanske även någon shoppingtur till Sthlm och länsa Science Fiction Bokhandeln.

Läsa ett gäng böcker hade jag också tänkt mig, gå på bio, se på film. Alltså sådant jag gör redan nu fast nu när man har lite mera tid över kanske man hinner med det man fått skjuta upp hela tiden på grund av andra åtaganden.

Hoppas annars kunna ta dagen som den kommer.

Vad har ni andra tänkt att göra? :)

Edited by Cartman, 08 May 2008 - 14:39.

#2 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 08 May 2008 - 14:59

Vad har ni andra tänkt att göra? :)

Letar för stunden sommarjobb och studentlägenhet till Augusti. Båda är sällsynta fenomen. Blir det inget sommarjobb så ska jag lägga ner lite tid på egna tecknarprojekt tills skolan slår till igen.

#3 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 May 2008 - 15:51

Troligen fortsätta plugga. Samma som nu mao fast i en annan stad.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#4 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 08 May 2008 - 16:47

Förhoppningsvis kommer jag att jobba på DHL i sommar (sja in på intervju imorrn om sommarjobb :) ). Annars blir det väl jobbsökande, men förhoppningsvis en vecka i Björkäng, då vi planerar att hyra en stuga där. annars blir det väl inget särskilt. Nörda lite, se till så manär blek som ett spöke när sommarne är över.. :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#5 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2008 - 20:44

Mest vara hemma, men det blir säkert ngt besök hos min bror i Motala ( ;) ) och så planerar barnen och jag lite löst för att öka över till England och hyra bil några dagar och resa runt lite + besöka London (dock utan bil) och kanske snylta lite på "släkten" däröver. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#6 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 May 2008 - 20:58

En vecka på släktens sommarställe på Ljusterö, sen ev. en tur till min mamma i Frankrike. Avslutar med Way Out West och besök hos vänner i Gbg. Är lite sugen på att ta en dagstur till Arvikafestivalen, har aldrig sett Death Cab for Cutie live, som är ett av mina abslouta favvoband.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#7 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 May 2008 - 21:24

Mest hemma blir det nog, dock med några besök uppe i Falun hos familj och släkt.

Winter is Coming

#8 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 May 2008 - 22:10

Fick jobb i sommar, så jag tänker tjäna lite pengar.

Jobbet är receptionist på Ludvika Camping och banskötare på ÖIS (ja, Östansbo IS, division 5, inte den andra) fotbollsplan.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#9 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2008 - 13:11

Mest vara hemma, men det blir säkert ngt besök hos min bror i Motala ( ;) )

Aha, så du har en bror där. Det har jag missat. Du kanske iofs aldrig har nämnt det här tidigare. Trevlig liten stad. Syrran har bott där i typ 20 år eller liknande.

och banskötare

Det låter avancerat. Skulle vara kul att se dig tampas med småttingarna (dom kanske iofs inte är så små) ;)

#10 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 May 2008 - 14:01

Jag har väl nämnt det, men inte så ofta kanske. Han läste i Linköping och blev sen kvar däruppe och köpte hus i Motala för närmare 20 år sen, jag minns inte exakt året. De bor idylliskt vid 3-öresbron om du vet var det är. :)

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2008 - 14:09

Jupp, jag vet var treöresbron ligger. Han måste verkligen trivas eftersom han har bott där så länge. Min syrra flyttade till Motala tillsammans med sin dåvarande pojkvän. Hon har flyttat runt så många gånger att jag tappat räkningen men tack vare det har jag mer eller mindre sett alla stadsdelar i Motala. :)

#12 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 May 2008 - 14:21

Ja, de trivs mycket bra där och det förstår jag. Gammal miljö och lugnt och fint och ändå nära till det mesta.

#13 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 May 2008 - 16:04

Jag ska sommarjobba inom Hemtjänsten, där jag varit timvikare sedan december. Får nu ett schema att köra efter, känns skönt så jag kan planera min fritid bättre. Ska flytta till ny lägenhet 2 juni så jag ska hålla på att möblera och göra mig hemmastadd där. Blir säkert någon tur dit jag växte upp också, hälsa på syskon och föräldrar.

Fick jobb i sommar, så jag tänker tjäna lite pengar.

Jobbet är receptionist på Ludvika Camping och banskötare på ÖIS (ja, Östansbo IS, division 5, inte den andra) fotbollsplan.

Grattis Peak. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#14 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 09 May 2008 - 16:19

Mest vara hemma, men det blir säkert ngt besök hos min bror i Motala ( ;) )

Aha, så du har en bror där. Det har jag missat. Du kanske iofs aldrig har nämnt det här tidigare. Trevlig liten stad. Syrran har bott där i typ 20 år eller liknande.

och banskötare

Det låter avancerat. Skulle vara kul att se dig tampas med småttingarna (dom kanske iofs inte är så små) ;)

Jag skrev "banskötare".. :P dvs rita linjer och sånt på fotbollsplaner.. ;)

Och tack, Gatergirl. Är själv väldigt glad att kunna tjäna lite pengar under sommaren.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2008 - 16:27

Posted Image

Dags med en synundersäkning snart ser jag... :lol2:

Grattis alla som fått jobb!

Edited by Cartman, 09 May 2008 - 16:27.

#16 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 09 May 2008 - 16:39

Jag har också fått sommarjobb. Labjobb på ett vattenreningsverk från 9 juni till 15 augusti. Rätt kul att få ett jobb med anknytning till sin utbildning, och så slipper jag driva omkring i närmare tre månader (även om det skulle kunna vara skönt också). Annars ska jag läsa en massa böcker, se en massa filmer och lyssna på ny och gammal musik. Som vanligt alltså. Är lite intresserad av att åka på Accelerator, men det kolliderar lite med jobb, men vi får se. Skulle vilja se Håkan Hellström också nån gång i sommar, det var ett tag sen sist. Men enda gången han kommer till mina trakter spelar han samtidigt som Magnus Uggla och det förtar ju nästan hela nöjer :(

Men det blir nog en rätt schysst sommar. Mindre än månad kvar av skolan nu, och man känner sig lite skoltrött måste jag säga. Men det brukar lösa sig över sommaren. Även om jag aldrig tycker att det är överdrivet kul i skolan ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#17 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 May 2008 - 17:16

Har inget planerat ännu.
Men om jag kan måste jag nog åka ner till Grekland på ett par veckor.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#18 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 09 May 2008 - 20:37

Det valiga, jobba , åka en vecka til Spanien, sen jobba igen, derefter fotbolls mamma på en fotboldscup i Danmark, derefter semestra lite, ;) och självklsrt matcher jämnt, och cup man skal titta på :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#19 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 13 May 2008 - 13:31

Det blir nog till att spendera lite tid här hemma och mippla med huset och förmodligen ett tag uppe i Stockholm hos flickvännen. Sen har jag ju hösten att se fram emot eftersom jag och flickvännen ska till London för att förlova oss.
"There once was a man from Nantucket..."

#20 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 17 May 2008 - 16:13

hade många fina planer inför min semester.
men nu få ja kanske slänga de planerna i soptunnan. bara för ja ska byta jobb igen å det e inte säkert att den männsikan ja kommer jobba för ska ha semester som ja ha planerat. ja får annpassa mig efter hennes semester vilket suger..

iaf, skulle t ikea å köpa nytt kök me en kompis som ska renovera sin lägenhet.
kampa på öland några dagar.
festa spettet på östersjö festivalen.
skriva in mig på körskolan å försöka för 3 gg att ta körkort.

de 3 första grejerna kommer inte hända om min semester blir ändra, men tyvär så e väll körskolan öppen hela sommaren...

#21 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 21 May 2008 - 17:18

Jag och min flickvän hade tänkt ta en vecka på cypern, men nu har vi bestämt oss för att gifta oss nästa sommar så vi ska försöka spara lite pengar tills dess. Så det blir lite rundor i Sverige istället och kanske en kryssning till Tallinn. Sen ska jag ju bli sambo i augusti så vi får nog ta och ägna litesemestertid åt att packa ihop hennes pinaler.

Edited by Darth Wiggy, 21 May 2008 - 17:20.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 May 2008 - 17:37

Tog ut en vecka extra semester och funderar på att tillbringa den i Skottland.

#23 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 21 May 2008 - 19:35

Sökt en massa sommarjobb, men jag har inte fått något än. Det är svårt när man saknar arbetslivserfarenhet... :(
Ifall jag inte får något jobb så anmälde jag mig till en sommarkurs i astronomi, som jag kan gå på i sådana fall. Så slipper man driva omkring hemma hela dagarna.
I övrigt ska jag traska iväg till körskolan när väl tentaperioden är över (och när jag förhoppningsvis vet om jag får något sommarjobb) och boka lite tider för körlektioner. :)
Och så ska jag plugga in lite kurser jag kuggat, t.ex. Kemisk Termodynamik (som känns mycket lättare nu, när jag läst och klarat av de andra två kurserna i fysikalisk kemi som jag fick läsa det här läsåret :) ).
Självklart ska jag också passa på att träffa alla mina kompisar, se filmer jag inte hunnit se och läsa böckerna i min att-läsa-hög.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#24 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 May 2008 - 21:15

Jag har försökt få en öppen sommar för jag måste bli klar med manuset för nästa bok till Bortom (titel: Visioner och fantasier). Jag är inte alls så klar som jag skulle behöva vara känner jag mig. Många rundor med korrekturläsning och redigeringar ska hinnas med och jag oroar mig för det, så jag måste få det klart... :(

Ett bröllop i augusti är dock inplanerat (nej, inte mitt... :P ).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#25 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 May 2008 - 22:57

Jag som trodde att sommaren var till för att njuta av det vackra vädret och kanske puttra
två knop i skärgården och ha mysigt, och annat dylikt.

För dom flesta här ser sommaren ut som ett arbetstillfälle. Att ta det lugnt och slappa
i det vackra vädret tycks inte vara frågan om.

Det borde väl finnas båtfolk här som ska ut och segla i flera dagar.

Eller båtfolk som ska ta sitt race i 40 knop till nån ö med sin mysiga stuga.

Själv tänker jag vara några dar i sommar på ön som pappa har sin lilla stuga på.
Han behöver inte oroa sig att nån ska bygga hus där för resten är naturreservat :)