Jump to content

Photo

Dexter - Säsong 2

• Please log in to reply
51 replies to this topic

#1 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 16 October 2007 - 19:44

De två första avsnitten har redan funnits tillgängliga för nedladdning i flera månader men nu har det kommit nya avsnitt :)

Jag tycker hittills att säsong 2 är bra; spännande och välgjort som vanligt. Det känns som att storyn är bra och att den defenitivt kommer hålla hela säsongen :)

Vad tycker ni? Skulle vara kul med lite diskussion :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#2 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 16 October 2007 - 20:09

Jag gillar säsong två lika mycket som jag gillar säsong ett.
Väldigt mycket, med andra ord.

Ritas min på slutet av avsnitt 203 var ju förövrigt helt perfekt. :D
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 14:58

Det går tydligen bra för Dexter säsong 2.

Bloody Disgusting - TV: Dexter Breaks Records, Why Aren't You Watching?

Monday, November 26, 2007

You haven't seen Showtime's Dexter yet? You have no idea what you're missing... at least there are a million people out there who know what's quality programming as "Dexter" broke Showtime's records this past Sunday. The hollywood Reporter reports that the serial killer drama starring Michael C. Hall drew 1.23 million viewers at 9 p.m. and a total of 1.63 million for the 9 p.m. and 11 p.m. runs. This marks the most-watched episode ever for a Showtime series, with the 1.23 million single-airing haul surpassing the previous record of "Soul Food," which drew 1.21 million in 2004. Sunday night's episode of "Dexter" also grew an impressive 41% from the previous week. "Dexter's" surge also lifted its lead-out series, the sophomore drama "Brotherhood," which averaged 651,000 viewers at 10 p.m. and another 110,000 at midnight -- the largest audience ever for the critically praised series and up 47% from the previous week.

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 November 2007 - 15:08

Vad bra. :) Fast det verkar lika dött, eller snarare mer, i den här tråden som i Dexter säsong 1 tråden. Bara jag och Cartman som diskuterar där.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 15:11

Ungefär som i Jericho-tråden. Alla har redan laddat ner avsnitt till serier så när dom väl sänds på svensk tv är det ingen som ser avsnitte och är med i diskussionerna här. Trist fenomen. bara några få som håller liv i vissa trådar.

#6 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 November 2007 - 15:31

Så sant. Tur vi har dig, Cartman. Annars hade hela forumet gått under. ;) :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 15:36

:lol:

Heheh. Ja, vad skulle ni göra utan mig. :P

Jag har inget emot att posta i trådar på egen hand då jag vill ha ut mina tankar och funderingar och dela med mig till andra. Men visst är det trevligare att ha en diskussion med er andra istället för mig själv.

"Back-to-topic" kanske, innan vi spammar sönder hela tråden. ;)

#8 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 26 November 2007 - 15:56

Jag ser ju varje avsnitt och uppskattar verkligen säsong 2. På senaste tiden har jag dock fått en liten "tant-snusk"-känsla men den blåstes bort rätt ordentligt i förra avsnittet :D Ni som gillar säsong 1 lär nog inte bli besvikna på säsong 2 (fast riktigt lika bra är den inte) :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#9 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 06 December 2007 - 16:04

De två sista avsnitten finns tydligen redan ute på internetkanalen :D Återkommer med åsikter...

Edit: OK, nu har man sett klart den här säsongen också :) Lite skumt att avsnitten är ute så tidigt men jag antar att det är ett (smart) sätt att få upp hypen riktigt ordentligt. För bra, det är det. Dexter är en av de serier som jag tycker lyckas hålla en jämn hög kvalité. Och de senaste avsnitten har varit riktigt spännade, liksom säsongsavslutningen :) Det enda jag inte är så förtjust i den här säsongen är Layla som visserligen var intressant sett som en katalysator men som karaktär var hon sjukt tråkig och skådespelarskan sög verkligen. Säsongen är stort snäppet sämre än säsong 1 men håller ändå hög klass, och alla som gillade säsong 1 kommer garanterat gilla den här också. Ser helt klart fram emot nästa säsong, som lär komma nästa höst :)

Edited by Spidde, 07 December 2007 - 00:02.

last.fm Filmtipset

#10 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 May 2008 - 12:38

Bloody Disgusting - Complete Second Season of Dexter in August

Wednesday, May 14, 2008

Paramount Home Entertainment has announced the 2nd season of the awesome DEXTER, which stars Michael C. Hall. DVD Active reports that the 4-disc package will be available to own from the 19th August, and should retail at around $39.98. All 12 episodes will be presented in anamorphic widescreen, along with English Dolby Digital 5.1 Surround tracks. According to TVShowsOnDVD.com, extras will include 2 second season episodes of Showtime's series Brotherhood, podcasts from Dexter Season 2, an interview with actor Michael C. Hall, and more.

Posted Image

#11 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 May 2008 - 13:01

Han ser verkligen lagom creepy ut när han ler sådär med blod som skvätt lite överallt

(Sen tycker jag väl att han er creepy ut när han ler överhuvudtaget :P )

Edited by Hofling, 15 May 2008 - 13:16.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#12 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 May 2008 - 13:13

:D

Jupp, ett riktigt coolt och samtidigt creepy omslag.

Edited by Cartman, 15 May 2008 - 13:13.

#13 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 26 May 2008 - 12:20

Nu är det kanske så länge sedan så att ingen minns, men ....

Var det bara jag som blev fundersam på hur Dexter så lätt kunde hitta Layla i Paris? Var väl ingen förklaring alls till hur det gick till. Layla använde ju dessutom alias, så hon lär ju inte använt varken sitt riktiga namn eller Layla, eftersom de ju vore för lätt för Dexter att spåra.

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 June 2008 - 15:15

ÄNTLIGEN!!! :thumbsup:

Sommaren är räddad! :D

TV6

Dexter
Dexter Morgan jobbar som detektiv för polisen i Miami, men lever ett dubbelliv. Under dagtid letar han efter spår och bevis som kan fälla mördarna rent juridiskt, men om nätterna jagar han de kriminella personligen och tar livet av dem. Dexter är en seriemördare, men han mördar endast de mest fruktade kriminella. De som samhället inte lyckats fälla med sina lagar och regler. Serien är baserad på romanerna ”Darkly Dreaming Dexter”, “Dearly Devoted Dexter” och “Dexter in the Dark” av Jeff Lindsay.

Visas: 7/7 22:30

Del 1:12
Originaltitel: Dexter
Säsong: 2
Kategori: SERIER
Genre: Drama/Thriller/Deckare.
Ursprungsland: USA
Från: 2007
I rollerna: Michael C. Hall (Dexter Morgan), Julie Benz (Rita Bennett), Lauren Velez ( Lt. Maria LaGuerta), Jennifer Carpenter ( Debra Morgan), Erik King (Sgt. Doakes) m.fl.
Regissör: John Goldwyn, Sara Colleton & James Manos Jr.

Forumets tråd för säsong 1 [Spoilervarning!]
Forumets SPOILERtråd för säsong 2
Forumets SPOILERtråd för säsong 3

Edited by Cartman, 01 December 2008 - 17:51.

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 July 2008 - 12:18

Det verkar som att TV6 visar avsnitten i repris på Fredagar klockan 23-00. För exakta starttider rekommenderas dock Dagens TV.

#16 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 07 July 2008 - 20:48

mindre än trekvart kvar tills Dexter börjar nu, en påminnelse till Cartman(och alla andra som vill se den).

PS. Det är måndag idag och inte söndag ;-)

#17 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 July 2008 - 14:28

Första avsnittet var bra och passade bra in på hur sista avsnittet för säsong 1 var. Man kan väl utan att överdriva säga att Dexter, hans syster och kanske även Rita till viss del är "damage goods". Dexter kan inte stilla sina behov och hunger och han verkar själv tro, helt eller delvis, att han fick en förbannelse över sig då han skulle "ta hand om" den där jamaicanen. Tror snarare att problemen ligger mer djupt rotade än så men man kan aldrig vara för säker har jag lärt mig. Något säger mig även att Dexter kommer få påhälsning av Little Chino eftersom han inte lyckades att ge honom den behanlingen han hade tänkt sig.

Intressant att Dexter även fått Doakes på halsen, mer än vanligt. Det kan säkert ställa till både ett och annat problem framöver kan jag tänka mig.

Något jag blev förvånad över och tyckte var lite hafsigt gjort var att skriva ut Paul redan i första avsnittet av säsong 2. Jag hade hoppats att han skulle hänga kvar ett tag till och ge Rita lite hjärnspöken ett tag framöver.

Och slutet på avsnittet sedan, det öppnar ju upp för en hel del vändningar för dom olika karaktärerna.

Någon mer som ser säsong 2 på TV6 eller har alla redan sett den på nätet? Tänker inte fortsätta posta själv här i tråden, bara så ni vet.

Edited by Cartman, 09 July 2008 - 14:29.

#18 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 July 2008 - 20:52

Någon mer som ser säsong 2 på TV6 eller har alla redan sett den på nätet? Tänker inte fortsätta posta själv här i tråden, bara så ni vet.

Jag har redan sett.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#19 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 July 2008 - 23:03

Kvack? Började det i MÅNDAGS!!! :blink: Tur att det går i trepris på Fredag då. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#20 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 09 July 2008 - 23:15

Jag har sett den på nätet en gång, men jag ser den på sexan också, och du får absolut inte sluta posta kommentarer Cartman, jag gillar att läsa folks reaktioner på serier jag följer(däremot är jag inte lika bra på att posta själv)

Bowlingscenener var väl bra, de hade en liknande scen i bok nr 2 Där han verkade vara på jakt efter en mördare/offer men det visade sig att han bara lekte en lek med Ritas barn

Att han har Doakes efter sig i bok 2 så har han också Doakes efter sig

En sak som jag inte gillade med första avsnittet var väl att han drack(precis som om han alltid druckit) medans i boken dricker han inte alls för att han vill ha skarpa sinnen hela tiden och när han blir tvungen att vara hemma mer hos Rita i boken, och dricker sin första öl så märker han hur påverkad han blir av det slöa sinnen med mera.

Men Storyarcen i bok 2 jämfört med säsong 2 , är två helt olika saken i bok 1 och säsong 1 så hade de ju samma arc men lite olika slut, det är mycket färre likheter mellan säsong 2 och bok 2.

Stor spoiler Kanske:
I boken så hittar de aldrig hans offer utan det handlar om något helt annat

Vad mer då, jo Paul är inte med i boken ;p

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 July 2008 - 12:45

Jag har sett den på nätet en gång, men jag ser den på sexan också, och du får absolut inte sluta posta kommentarer Cartman, jag gillar att läsa folks reaktioner på serier jag följer(däremot är jag inte lika bra på att posta själv)

Så länge andra hjälper till att hålla diskussionerna levande så fortsätter jag att posta. Annars blir det lite som att sitta och ha en diskussion med sig själv och det har jag inget intresse av. XC och jag hade en lång diskussion om detta fenomen, att alla ser serier/filmer så fort dom kommer ut på nätet och sedan diskuterar, så när en serie/film dyker upp i sverige finns det tydligen inte underlag för diskussioner längre då dom flesta redan sett allt och redan diskuterat färdigt. Trist företeelse tycker vi båda.

Bowlingscenener var väl bra, de hade en liknande scen i bok nr 2 Där han verkade vara på jakt efter en mördare/offer men det visade sig att han bara lekte en lek med Ritas barn

Att han har Doakes efter sig i bok 2 så har han också Doakes efter sig

En sak som jag inte gillade med första avsnittet var väl att han drack(precis som om han alltid druckit) medans i boken dricker han inte alls för att han vill ha skarpa sinnen hela tiden och när han blir tvungen att vara hemma mer hos Rita i boken, och dricker sin första öl så märker han hur påverkad han blir av det slöa sinnen med mera.

Men Storyarcen i bok 2 jämfört med säsong 2 , är två helt olika saken i bok 1 och säsong 1 så hade de ju samma arc men lite olika slut, det är mycket färre likheter mellan säsong 2 och bok 2.

Stor spoiler Kanske:
I boken så hittar de aldrig hans offer utan det handlar om något helt annat

Vad mer då, jo Paul är inte med i boken ;p

Har bara läst första boken än så länge. Har bok 2 liggandes hemma men inte haft tillfälle att läsa den än. Läste dock i tråden för säsong 1 att säsong 2 skulle ha en mer fristående story arc. Vet inte vad jag ska säga om det. Första säsongen av serien var riktigt bra men boken var ännu bättre IMO. Där är jag glad över att dom lånade en hel del från boken till säsongen. Det kanske är bra att göra en egen story arc för säsong 2 men samtidigt skulle det inte förvåna mig om jag gillar bok 2 med och kan säkert komma att sakna flera händelser där som inte finns med i säsongen. Läser boken efter säsongens slut och jämför. :)

Ni som redan har sett säsongen, toppar den säsong 1? Är det lika bra? Eller är den sämre? enligt er.

Edited by Cartman, 10 July 2008 - 12:48.

#22 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 14 July 2008 - 23:08

2x02 Waiting To Exhale

"I will not kill my sister" får en helt annan innebörd när det är Dexter som säger det.
Jag är inte helt säker men Lundy kan ha varit med i bok 2 också Paul var inte med i bok 2.
Angående Dexters dumpning av kroppar så var han mycket smartare i boken.
Jag gillade hans "uh-oh" efter att Lundy upprepat hans "Actually it's were two".
Blev överraskad över att han berättade för Rita om vad han gjort med Paul men å andra sidan verkar han ljuga väldigt sällan.

#23 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 15 July 2008 - 17:32

Ni som redan har sett säsongen, toppar den säsong 1? Är det lika bra? Eller är den sämre? enligt er.

Jag tycker att säsong två är bättre än säsong ett. Och då tyckte jag ändå att säsong ett var riktigt awesome.
Dexter blir bara bättre och bättre, med andra ord. :thumbsup:
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 July 2008 - 17:36

:D Låter ju toppen. Om du har läst böckerna kanske du kan svara på en annan fråga åt mig?

Hur många procent av bok 1 är med i säsong 1 samt hur många procent av bok 2 är med i säsong 2? Skulle vara trevligt med en egenhändig uppskattning så att jag vet på ett ungefär vad jag kan vänta mig.

Missade avsnittet igår så det får bli reprisen på Fredag eller annat sätt. ;)

#25 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 16 July 2008 - 16:31

hmm, jag har svårt uppskatta procentuellt mellan bok och film men jag ska göra ett försök, säg att mellan säsong 1 och bok 1 så finns det cirka 80-90% likhet, mellan bok 2 och säsong 2 så är det kanske 10-20% likhet.

I bok 1 /säsong 1, såg man/läste man den ena så var man genast spoilad om vad som skulle hända i boken/tv-serien.

I säsong 2 och bok 2 så är det inte så läser/ser man den ena så blir man inte spoilad om den andra (brasklapp:Inte vad jag kommer ihåg iallafall)

det är väl möjligtvis om man läser om skillnaderna någonstans som man kan bli spoilad

Edited by Magnus, 16 July 2008 - 16:32.