Jump to content

Photo

IQ-145

7 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 August 2008 - 19:40

Har bara väntat på att XC ska posta om den här webbserien som hon tipsade om tidigare i dag genom Google Reader.

Men jag tror att den här serien har nämnts förut, fast i en helt annan tråd. Terminator - Sarah Connor Chronicles (eller Heroes) eftersom Thomas Dekker har huvudrollen.

IQ-145 - Made For The Web SciFi Series - Official Site - Home

Webbserie på hittills 10 visade avsnitt som vi otroligt nog kan se direkt från deras hemsida utan att bli stoppade pga av att vi bor i fel land eller har fel IP nummer.

Avsnitten kan ses i 3 format; HD, Medium eller Låg upplösning här

Finns även en Grafisk Novell att läsa

Banners
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Kom ju på att den här (och den andra webbserien jag postade om igår) kanske inte behöver ligga i spoiler forumet eftersom den kan ses av alla.

Edited by Georgia, 24 August 2008 - 19:30.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 August 2008 - 19:48

Sorry. Har inte haft tid. :) Ville få med en synopsis eller liknande - finns ingen sådan info på hemsidan konstigt nog. Och en googlesökning visar inte på några riktigt bra resultat heller. (Blev lite putt då, skall erkännas. :) ) Iaf grävde jag fram den här:

Q-145 is a unique new web series created and written by Billy Dickson and co directed/produced by Chad Cooperman-Starring Thomas Dekker - Brad Rowe - Linsey McKeon - Paul Johanssen - Amber Wallace - This made for the Web series doesn't take the conventional approach to story telling - We wanted to give the audience something to piece together week to week in this non-linear approach - Shot almost entirely in front of a green screen, we wanted to build a world of our own and where reality is only in ones mind. Enlisted by an organization (IQ-145) and set five minutes into the future, the story finds our hero- Nate Palmer-"DEKKER"- in the middle of a hunt for a missing Micro chip developed by his late father- to make matters worse he has been set up for murder and wanted by the Chicago Police Dept. Each week we flashback in a search for information that will propell us forward into the story as well as unravel the mystery behind IQ-145 - Everything is not what it seems- especially when you think you have it all figured out-there are twists to the story you won't expet. We hope that those watching will enjoy the ride and piece together the story behind IQ-145 - With our Moto "Knowledge is Power" we hope to challenge the audience and IQ-145 is just the "begining of Genius"- Billy Dickson's credits include- Director-Cinematographer on such shows as Ally McBeal ( 2 times emmy nominated ) One Tree Hill- Babylon 5 pilot- NightRider 2000- Halloween 6 - 12 Miles of Bad Road (new-HBO) and many others-Chad Cooperman's credits include- Producer-Director for FOX-WB-CBS-NBC - on air promotions, Movies of the Week and Mini Series. President of Moving Parts Inc.
(Källa)

io9 har också skrivit om den - där finns en trailer också.

Edited by XC, 24 August 2008 - 19:49.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 August 2008 - 19:50

Efter mycket letande så tror jag att jag har hittat något som man nog kan kalla för en synopsis.

Enlisted by an organization (IQ-145) and set five minutes into the future, the story finds our hero- Nate Palmer-"DEKKER"- in the middle of a hunt for a missing Micro chip developed by his late father- to make matters worse he has been set up for murder and wanted by the Chicago Police Dept. Each week we flashback in a search for information that will propell us forward into the story as well as unravel the mystery behind IQ-145- Everything is not what it seems- especially when you think you have it all figured out-there are twists to the story you won't expect. We hope that those watching will enjoy the ride and piece together the story behind IQ-145- With our Motto "Knowledge is Power" we hope to challenge the audience and IQ-145 is just the "begining of Genius"-

Edited by Georgia, 24 August 2008 - 19:51.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 August 2008 - 20:05

Var hittade du den? *grymt imponerad*

Jag skall försöka se några avsnitt iaf. Det roliga är att jag sprang på en av de där bannersen på ett annat forum - hade aldrig hört talas om serien förr och var förvånad att de redan var uppe i 10 episoder.

Tufft beslut. Men kanske har du rätt i att de båda (och eventuellt ark - men den får vänta) kanske borde ligga i TV. *flyttar*

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 August 2008 - 20:20

Var hittade du den?

Bara för det så hittar jag inte var någonstans jag klickade :lol:

Nu kom jag på det.

Klickade på IQ Quiz på första intro sidan man kommer till och där fanns det inget så jag klickade på Next länken och vips så kom den sidan upp.

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 August 2008 - 20:22

Ja, den kombon är väl inte det första man provar när man letar synopsis. :lol:

Jäkla amerikaner - de gör det för att jäklas. ;)

Edit... dessutom så öppnade jag aldrig introt utan klickade på skip-intro... :lol: Trodde det bara skulle vara en animationeller liknande där. :)

Edited by XC, 24 August 2008 - 20:26.

fqq5BYam.jpg

#7 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 August 2008 - 15:01

OK. Nu har jag sett de tre första avsnitten. Storymässigt så har man bara byggt på grunden än så länge (så att säga) men helt klart ok. Avsnitten har varit omk 4-7 minuter långa. Skall se ett par avsnitt till och se vart det där hän.

fqq5BYam.jpg

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 September 2008 - 21:07

Avsnitt 11 & 12 ligger uppe nu.

Reply to this topic