Jump to content

Photo

The Outbreak - interaktiv zombie-film

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 September 2008 - 10:16

Under flera punkter i filmen så kommer du att ställas inför ett val, på så vis kan du styra handlingen. Skulle du välja fel och dö så kan du givetvis börja om eller återgå till en punkt innan du dog och fortsätta därifrån. Ganska bra upplösning på filmerna (live-action btw). Inte någon idé som är ny, och det finns en liten air av budget över den - men tycker att man överlag lyckats ganska bra.

survivetheoutbreak.com

Och om ni ursäktar... så håller jag på och försöka överleva en epedemi Zombies här. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 September 2008 - 11:30

Tror jag säg detta via Bloody Disgusting. Testade det dock inte men tycker det låter som en kul idé. Får ta mig en närmare titt på det hela. :)

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 February 2009 - 02:28

Nu har jag spelat igenom kortfilmen och jag får säga att det var mycket roande. För fans av zombier filmer är det ett måste. Vägvalen känns ibland riktigt tunga moraliskt sett att göra, för att i nästa stund vara rätt triviala och bisarra. Kvalitén känns rätt hög ändå, så det här är definitivt något jag rekommenderar. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 February 2009 - 02:26

Jag kan fortfarande inte ladda sidan. :(

Ah, rutan var för liten för sidan så knappen syntes inte.

Kul. :P Men en av videona vägrar ladda så jag kan inte spela vidare. :(

Jag fick visst göra den felaktiga vägen först. Nu har jag iallafall klarat det. :) Kul att spela men också frustrerande då det oftast är omöjligt att förutsäga vad som ska hända. Valen och händelserna har ingen vidar koppling till varandra och ibland är de ologiska valen de rätta som för en vidare. (att leta trä istället för att börja med att knuffa möbler framför dörrar och fönster... visst) Finns ingen som kan spela genom det här utan att dö någon gång och det gillar jag inte.
Och det var lite för kort. Jag hade velat se mer. Och alternativa vägar som inte tvunget leder till en säker död.

Undrar om det finns fler sådana hära Interaktiva Filmer på nätet?

Vill ni ha ett bättre svar om ni skulle överleva så testa en Zombie-Quiz! :P

Själv blev det:

You Have a 59% Chance of Survival! :skull:

Edited by Crusader, 16 February 2009 - 05:26.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 February 2009 - 14:20

Det är en oerhört krävande process om man ska få många fler val. Jag har kommit över halvvägs i en interaktiv roman och det är rent ut sagt ett helvete att hålla reda på allt. Tänk dig då att behöva filma allt också. ;)

Det är varför interaktiva filmer aldrig slog igenom trots att det var stor diskssuion när DVD:er blev vanligare att nu sjutton skulle det ske... Det är kostsamt och svårt att göra.

Just de där slumpmässiga grejerna är jag kluvna till. Dels känner jag som Crusader, dels så tycker jag att det är bra att det inte är logiskt. I verkligheten är inte det logiska alltid det bästa och slumpen kommer att förstöra vad som verkar bra. Allt är inte guld som glimmar. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«