Jump to content

Photo

Monsters vs Aliens - Animerat

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 November 2008 - 12:17

IMDb: Monsters vs. Aliens (2009)
Directors: Rob Letterman, Conrad Vernon
Release Date: 3 April 2009 (Sweden) more
Genre: Animation
Plot: When a meteorite from outer space hits a young California girl named Susan Murphy and turns her into a giant monster, she is taken to a secret government compound where she meets a ragtag group of monsters also rounded up over the years. As a last resort, under the guidance of General W.R. Monger, on a desperate order from The President, the motley crew of Monsters is called into action to combat the aliens and save the world from imminent destruction!

Monsters vs. Aliens Trailer - Trailer Addict
Monsters vs. Aliens

First Look: Feature trailer for Monsters vs. Aliens:

Monsters vs. Aliens is directed by Rob Letterman and Conrad Vernon, produced by Lisa Stewart and co-produced by Jill Hopper and Latifa Ouaou. The film marks the theatrical debut of DreamWorks Animation's Ultimate 3-D, the studio's proprietary production process of authoring its animated films in 3-D from start to finish.

When California girl Susan Murphy is unexpectedly clobbered by a meteor full of outer space gunk, she mysteriously grows to 49-feet-11-inches tall and is instantly labeled a "monster" named Ginormica. The military jumps into action, and she is captured and held in a secret government compound. The world learns that the military has been quietly rounding up other monsters over the years. This ragtag group consists of the brilliant but insect-headed Dr. Cockroach, Ph.D.; the macho half-ape, half-fish The Missing Link; the gelatinous and indestructible B.O.B.; and the 350-foot grub called Insectosaurus. Their confinement time is cut short however, when a mysterious alien robot lands on Earth and begins storming the country.

As a last resort, under the guidance of General W.R. Monger (on a desperate order from The President), the motley crew of Monsters is called into action to combat the aliens and save the world from imminent destruction.

Edited by Georgia, 04 November 2008 - 12:39.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 November 2008 - 18:23

Ser kul ut. Tror jag ska försöka ta och se den när den kommer.
Verkar som Bob kommer vara den roligaste figuren i hela filmen.

Min favoritreplik var "Once again a UFO has landed in America. The only country UFO's ever seem to land in." :thumbsup:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 05 November 2008 - 08:52

Jag garvade åt raketen med texten E.T. GO HOME! :lol:
:rullator:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#4 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 November 2008 - 21:31

Hähä, ja det såg faktiskt roligt ut. :D Ska nog ta en titt på den, på DVD. Såvida man inte ska gå med nån yngre förmåga som fyller år eller så.

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2008 - 11:52

^What he said. Brukar sällan se den här typen av film på bio om jag inte går med syrrans barn. Uppskattar dock att se liknande filmer förr eller senare. Tycker "trailern" såg lite stel ut, både i bildspråk och i röstskådespelarna men det kanske bli bättre framöver. :)

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 November 2008 - 16:42

Trailern finns nu att se via movies.yahoo.com i betydligt bättre kvalité.

Empire Online har en exklusiv bild från filmen.

Posted Image

EDIT:

Wired har en featurette.

...which takes a look at all the crazy characters that are included in the film. Near the end of the clip you can see some of the new innovations that Dreamworks is bringing to 3D animated filmmaking. For example, the camera rig that allows them to virtually control a camera inside the 3D space within the virtual world.

Edited by Cartman, 08 November 2008 - 12:58.

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 December 2008 - 12:24

Poster ~ [IMP Awards]

Posted Image

#8 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 December 2008 - 22:25

GHOSTBUSTERS!!!

Öhm, ursäkta... :blush: Vet inte riktigt vad som flög i mig.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#9 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 27 March 2011 - 12:49

Inte en av DreamWorks Animations bästa filmer. Man har sett filmens alla beståndsdelar i andra animerade filmer, fast då i en annan förpackning. Filmen förlorar på att ha en rätt barnslig handling. Jag tycker mer om dom animerade filmer som erbjuder något för alla, ung som gammal, och scener riktade sig till oss äldre är väldigt lätträknade i den här filmen. Istället så har man riktat in sig på att göra en film för dom yngre och då håller det inte hela vägen för mig. Dessutom så är inte handlingen speciellt engagerande och stundtals var det svårt att hålla koncentrationen uppe och det är ju inte ett bra betyg. Karaktärerna känns inte speciellt intressanta och röstskådespelarna är förvånansvärt anonyma. Jag lyssnade på originalrösterna så det kan hända att den biten är bättre i den dubbade versionen. Animeringen är dock riktigt snygg. Tyvärr så räcker det ju inte med att filmen är snygg, det måste finnas mer än så om den ska vara riktigt bra. Trots en hel del tillkortakommanden så erbjuder filmen en rätt hyfsad underhållning för stunden. Men det är ingen film som man kommer att minnas en lång tid efter att man har sett den.

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 March 2011 - 17:02

Nu var det ett tag sedan jag såg den, men jag har för mig att jag gillade den. Ofta är det ju lite på humör också vad man vill se på men visst är det bättre när storyn är lite mer familje-anpassad än bara barnanpassad. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#11 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 March 2011 - 15:26

Ens sinnesstämning kan mycket väl spela roll i hur man uppfattar filmen. I det här fallet var jag lätt i sinnet, men jag saknade den där lilla vinken till oss äldre som man får i andra av DreamWorks Animations filmer. T ex Shrek, Madagascar, Wallace & Gromit: Varulvskaninens förbannelse, med flera. :)

Men den är fortfarande så pass bra att man vill se om den och det är långt ifrån alla animerade filmer som man vill göra samma sak med.