lägesrapport
Posted 31 January 2009 - 12:30
Posted 09 February 2009 - 21:15
thomas.fels@svenskasuperserier.se
daniel.schenström@svenskasuperserier.se
fredrik.jelcander@svenskasuperserier.se
Förmodligen tar vi emot serien via msn, eller på dvd eller orginal eller utskrift skickad via posten. Det finns många sätt. Om du ska skanna in orginal, använd upplösning 300 dpi, minst. Lycka till!
Posted 09 February 2009 - 23:25
Är det redan gjort eller vad? Vem var det som vann nu igen förresten? Mitt minne är som en guldfisk. Var det den andre Daniel måhånda?
Posted 10 February 2009 - 06:53
Vi kommer strax att utannonsera vad som kommer gälla omslaget till nummer 9. Om det inte blir för stressigt och beroende på vem i redaktionen som ansvarar för den, så kan du bli involverad redan då.
Posted 10 February 2009 - 20:34
Posted 22 February 2009 - 19:15
Vi har precis bestämt vilka serier som fick plats i skräcknumret:
Pig Face av Daniel Thollin
Johnny Mörk av Fredrik Jelcander och Alexander Christiansson
Dark World avsnitt 1 & 2 av Stefan Nagy
2 Nordens Stjärnor-seriestrippar av Daniel Schenström
Förutom det så kommer en artikel om Stefan Nagy. Numret blir 52 sidor och dyker upp först exklusivt på SPX 09. Någon månad senare kommer den ut i butiker.
Men det blev en hel del över så vi hoppas på ett till ganska skräckfyllt SSS strax efter nummer 10. Om det blir ett kortare med enbart skräck eller normalt vet vi inte än.
Posted 22 February 2009 - 20:45
Vi kan köra ett till skräcknummer anser jag, men samtidigt varva det med ett längre skräckfyllt Nordens Stjärnor äventyr.
Dock har jag en annan story-idé på lut, som inbegriper det vildsinta... LO-FOLKET!! ^^ Ska skriva upp om det i den andra tråden, men jag tror nåt sånt kan vara en bra idé.
Edited by PredaBot, 22 February 2009 - 20:48.
Posted 23 February 2009 - 06:57
Vissa avsnittsidéer passar ju väldigt mycket bättre om man får sakerna presenterade i rätt ordning. Groteskos uppgång och fall är en sån sak, fast man kan förstås köra med flashbacks eller korta förklaringar.
Att det bara blir seriestrippar detta nummer beror ju helt enkelt på att inget längre gjorts och att jag hade några seriestrippar som dök upp när skräcktemanumret först dryftades.
(Om några år, säg lika långt som SSS existerat hittills, så skulle det vara fräckt att samla alla Nordens Stjärnor-avsnitt i kronologisk ordning i ett tjockt seriealbum.)
Posted 23 February 2009 - 08:42
Posted 23 February 2009 - 18:00
Vi snackade som hastigast tidigare ett litet lotteri i samband med nian, men du skulle inte vilja vinna det för då hade några av dina amerikanska serier blivit priset
Posted 04 April 2009 - 14:20
Hemsidan är nu uppdaterad med förtittar på 9:an och på måndag bör nyhetsbrevet dyka upp.
Posted 18 April 2009 - 14:31