Jump to content

Photo

Predators

• Please log in to reply
57 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 April 2009 - 23:07

Så jag antar att från ha varit en Predator så kommer nya filmen innehålla flera Predators
*läser artikeln*
Verkar som det.

IMDb: Predators (2010)

Robert Rodriguez will helm a reboot movie called Predators | SCI FI Wire

IESB.net is confirming a rumor, first reported by Bloody-Disgusting, that Sin City director Robert Rodriguez will reboot the Predator franchise with a new film, Predators, for 20th Century Fox.

Rodriguez will produce and direct the reboot, he told a news conference today at Troublemaker Studios, where Texas state politicians were in attendance to sign HB 873, the long-awaited reform of the Texas film incentive program.

"I'm going to be able to shoot my upcoming Machete here, a sci-fi action film called Nervewrackers, a reboot of the Predator series called Predators and a couple of smaller movies called Sin City 2 and The Jetsons," Rodriguez told reporters.

Here's how Bloody-Disgusting described Predators: "In the reboot, a team of commandoes face down a mysterious race of vicious monsters."

IESB.net - Movie News, Reviews, Interviews and More! - Robert Rodriguez is Re-booting PREDATOR!
Written by IESB Staff
Thursday, 23 April 2009

Director Robert Rodriguez has taken on the 20th Century Fox PREDATOR franchise and creating a newly rebooted "PREDATORS."

We've heard the rumblings that this was coming via B-D, but now it's been confirmed. IESB has also confirmed it will be Rodriguez' own take on the original concept and he is in fact not only producing the reboot, he's also directing it.

In a news conference today at Troublemaker Studios, several Texas state politicians were in attendance to sign HB 873, the long-awaited reform of the Texas film incentive program.

Rodriguez talked to the audience of press members and revealed his upcoming film slate.

"I'm going to be able to shoot my upcoming Machete here, a sci-fi action film called Nervewrackers, a re-boot of the Predator series called Predators, and a couple of smaller movies called Sin City 2 and The Jetsons."

BD Horror News - 'Predator' Reboot In Serious Trouble

We've got a holy sh*t scoop for you that's going to have half of you screaming in excitement and the other throwing tomatoes. A reliable source dropped us a line revealing to us that Robert Rodriquez and his Troublemaker Studios will be producing the Predator reboot for 20th Century Fox. Now here' the kicker, the pitch being sent around town implies that the reboot will have more than one predator. "In the reboot a team of commandoes face down a mysterious race of vicious monsters." No writer has been attached yet - and there is no script. No word on whether or not Rodriquez will direct, but it seems highly unlikely considering how many projects he has in development.

Edited by Georgia, 13 March 2010 - 15:34.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 23 April 2009 - 23:41

Intressant, kan bara vänta och se hur det går. Både Predator 1 och 2 är bland mina favoritfilmer så jag har höga krav. ;)

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 April 2009 - 23:57

Jag vill ha en uppföljare ingen reboot men jag tar vad jag får bara det blir fler Predatorfilmer.

Winter is Coming

#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 April 2009 - 09:30

Eftersom jag är ett stort Rodriguez-fan, så tror jag att det skulle vara rätt intressant att se honom ta sig an Predator. Speciellt om nån av skådisarna han arbetat med förut är med, som Tom Savini eller Danny Trejo.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 Fantastix

Fantastix

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 59 posts

Posted 24 April 2009 - 10:22

Hur skall han hinna med allt. Producerar Red Sonja, Producerar, Regisserar osv Sin city 2 och 3, Machete och gud vet vad.

Är han inte litet en av de där som blir väldigt i farten men något nytt projekt men som sedan tvingas skjuta framåt projekten för att han inte hinner. Är han inte inblandad i Jetsons filmen och har planer på en nyfilmatisering av Barbarella.?

Bör nog tagas med en nypa salt. Men personligen ser jag gärna fram emot en ny Predatorfilm som skulle "uppdatera" dem. Predators i sig själva är väldigt coola och en ny film skulle vara helt fantastiskt. Ingen Alien vs Predator för mig inte. (även om jag älskar dåliga filmer) :)

#6 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 April 2009 - 22:09

Predators are Coming July 7, 2010 - ComingSoon.net
Source: erc BoxOffice
April 24, 2009

20th Century Fox has already set a July 7, 2010 release date for Robert Rodriguez's Predators, which the studio promises to be "a bold new chapter in the Predator universe."

Rodriguez officially announced the project just yesterday, calling the project "a reboot of the 'Predator' series." Rodriguez previously wrote a Predator 3 that was then discarded because it was "too big."

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#7 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 April 2009 - 22:16

Juli nästa år redan? De var snabba bud må jag säga.
Undrar på vilket sätt Predator 3 skulle vara "too big"?

Winter is Coming

#8 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 June 2009 - 10:00

You'll Never Guess Who is in Close Talks For 'Predators'

I'm sure the boys over at Aint it Cool News can confirm this with Rodriguez when it's official, but Bloody-Disgusting is being told that NEIL MARSHALL is close to signing on to direct PREDATORS for 20th Century Fox. To be clear, the deal is NOT SIGNED just yet, but getting closer.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#9 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 12 June 2009 - 12:06

Neil Marshall!? Ja, tack!
:thumbsup:
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 June 2009 - 12:13

Undrar på vilket sätt Predator 3 skulle vara "too big"?

Troligen att den krävde för stor budget.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 July 2009 - 12:39

AICN Exclusive: Nimród Antal is directing PREDATORS - Q&A with Robert Rodriguez reveals more!!!

Inte en aning av vad det kan bli med detta. Känns inte speciellt intressant över huvud taget men tiden får utvisa om det blir en film att se eller ej.

Edited by Cartman, 02 July 2009 - 12:41.

#12 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 August 2009 - 19:03

Director Nimrod Antal’s PREDATORS to Start Filming September 28th

According to Production Weekly’s Twitter, Director Nimrod Antal’s “Predators” will begin shooting September 28th at Robert Rodriguez’s Troublemaker Studios in Austin, Texas. I’d imagine this is pretty accurate as 20th Century Fox is releasing the film July 7th, 2010. More after the jump:

While some may be nervous after the two “Alien vs. Predator” movies, Robert Rodriguez told me at Comic-Con that he has complete creative control and Fox just wants a “cool, bitchin’ movie”. You can watch what he said about “Predators” here. If he hadn’t told me that info I’d be dreading this film like a heart attack. But, if Fox is leaving him alone to make whatever he thinks is cool, I’m more than happy to give it a chance and keep an open mind. I’m sure they’ll be announcing casting soon with a start date next month. More as we hear it.

#13 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 August 2009 - 19:31

Bara han inte lever upp till namnet, så. :P

Men är det klart att det verkligen blir en reboot? Eller kommer den helt enkelt att inte visa koppling till tidigare filmer?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 tntclr

tntclr

Lieutenant Commander

• Members
  • 134 posts

Posted 14 August 2009 - 20:01

Det här måste ju vara Hollywoods dödsryckningar, jävla rebootpsykos!
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down

#15 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 August 2009 - 21:35

Ja, hela reboot grejen somm råder nu är väldigt tröttsam. Känns som att de gör det på löpande band nu och med filmer som bara är ett par år gammla.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#16 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 December 2009 - 17:05

Verkar som om Lauren Fishburne fått en av huvudrollerna i nya filmen.

Laurence Fishburne Joins The ‘Predators’ Cast » MTV Movies Blog

#17 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 December 2009 - 22:09

Bara han inte lever upp till namnet, så.

Lagom sent uppmärksammande från min sida på Crusaders post men att kalla någon för "Nimrod" är ju sarkasm eftersom det från början är en rätt tuff snubbe från bibeln.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nimrod

Predator rebooten är klart mer intressant än något som "AvP" filmerna lyckades med tycker jag. Det låter mer som en riktig Predator rulle. Inte i närheten av lika intressant som att Ridley Scott ska göra en Alien-Prequel. Men helt ok låter det här som.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#18 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 February 2010 - 04:54

Nu har jag läst lite mer of filmen och jag hade visst helt missuppfattat vad Robert Rodriguez menade med en Reboot. Han menar att ignorera alla filmer utom första filmen (om han menar andra filmen också, vet jag inte).
Så nu ser jag fram mot 7 Juli. :D
Jag gillar hur namnet Predators passar så bra med uppföljaren på Alien, alltså Aliens. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#19 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 February 2010 - 08:37

Ah, en reboot a la Superman Returns, som väl var en uppföljare på ettan och delar av tvåan. ;)
*Hockey och superhjältar*

#20 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 February 2010 - 12:49

Meh, nu läste jag rubriken som PredaBots reboot av Predator. "Vad sjutton, ha han gått och blivit Hollywood-regissör nu?", tänkte jag :P .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#21 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 February 2010 - 14:15

Men den var ju jättebra, Fiskrens :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#22 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 10 February 2010 - 17:39

Reboot jaså? Att folk är så fantasilösa som måste ha fria händer. Kommer majoriteten av alla filmer vara reboot innan jag dör.

#23 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 February 2010 - 21:06

Ja, det blir lite överdrivet med reboots ibland. Fast det händer att jag önskar att de kunde göra en reboot på vissa grejer, och det har ofta varit bra också. Som med James Bond, Star Trek eller Batman. Predator har jag ingen särskilt djup relation med, men tvåan var väl bra mycket sämre än ettan va? Så att strunta i tvåan kanske är en bra idé.

#24 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 10 February 2010 - 22:23

Ja, det blir lite överdrivet med reboots ibland. Fast det händer att jag önskar att de kunde göra en reboot på vissa grejer, och det har ofta varit bra också. Som med James Bond, Star Trek eller Batman. Predator har jag ingen särskilt djup relation med, men tvåan var väl bra mycket sämre än ettan va? Så att strunta i tvåan kanske är en bra idé.

Jaså finns det en tvåa? Har inte sett den. Gillar hellre dom klassiska Aliens-filmerna. Man får inte den här äckliga rysande upplevelsen i dom här nya moderna.

#25 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 February 2010 - 09:32

FOX har ju misslyckats rejält med sina Alien vs. Predator 1 och 2, så det är väl det som de försöker dra ett streck över med reboot av Predator och prequel till Alien.