// Vetgirig
Ond Fantomen...?
Posted 17 June 2009 - 15:02
// Vetgirig
Posted 17 June 2009 - 16:01
8:e tror jag iallafall inte att det var iallafall. Vill minnas att han hade en Svensk fru och var helt OK även om han blev inblandad i blodiga konflikter.
Jag har alltid varit intreserad av historier om de gammla Fantomen (mer än den nuvarande). Finns de sammlade någonstanns?
Edited by Crusader, 17 June 2009 - 16:11.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 June 2009 - 16:47
Band 1: Den 1:e - 2:e Fantomens tid.
Band 2: Den 2:e - 5:e Fantomens tid.
Band 3: Den 6:e - 9:e Fantomens tid.
Band 4: Den 10:e - 12:e Fantomens tid.
De heter Fantomen Krönika Band 1,2,3 etc..
jag har inte själv läst något äventyr, som jag minns iaf, där en Fantomen klädde sig mer svart etc. Detta jag läste var i nån text om Fantomen i någon av tidningarna, troligtvis huvudtidningen.
Posted 17 June 2009 - 17:00
Förest5en, har Fantomen någon form av förbannelse över sig eller så? Jag kollade just igenom historian med alla Fantomerna och de flestas pappa dog när de fyllde 18 (utom ett par där det hände när de var 17 eller 19 samt 1 vid 23 års ålder). Eller är det bara författarna som har dålig fantasi? Rätt sorgligt att medelåldern verkar vara 40-45 på alla Fantomer.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 June 2009 - 17:36
Se här:
http://seriewikin.se...x...en_Krönika
Finns en hel del att få tag i på Tradera, till fina priser. Bäst är ju förstås priserna på typ Röda Korset och antikvariat.
Posted 17 June 2009 - 17:46
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 June 2009 - 17:54
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 June 2009 - 18:14
JappMen de är alltså alla svart/vita?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 June 2009 - 18:48
Ang. Fantomernas ålder är det väl så att om man envisas med att slåss med pirater och andra skurkar är risken stor att man inte blir äldre än cirka 45 år
Posted 17 June 2009 - 19:19
Hmm... that family is f***ed up.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 June 2009 - 14:59
Ja! Det kan nog vara det. Har för mig det nämndes förbindelse med pirater i texten. Det kan ha varit en text som filosoferade om vilken Fantom det kan ha varit och man nämnde där den 8:e Fantomen. Jag ska ju ha tidningen någonstans så om jag kommer över texten postar jag det här. Har ett gäng Fantomen tidningar från min prenumeration från tidigt 2000-tal som hamnade på hög, och faktiskt är olästa än idag.Jag tror att det kan vara äventyret "Den förlorade sonen" som du är ute efter. Här handlar det inte bara om att i stundens hetta nästan strypa någon, utan det handlar om en son till Fantomen som blir Singhpirat! Det framgår dock inte vilken Fantom det handlar om, och äventyret är lite skrivet som ett "What if"-äventyr. Om någon författare plockar upp tråden igen så skulle äventyret kunna passa in bland "vanliga" äventyr men tills vidare står det lite vid sidan om övriga äventyr. Äventyret finns att läsa i FA 9/2001 och FA Krönika 1/2006.