Jump to content

Photo

Battlestar Galactica till TV6


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 October 2009 - 15:29

Glädjande nyheter :hurrah:

För ett tag sen då mailade jag redaktionen på TV6 och frågade om den inte kunde ta över BSG från Kanal 5, men fick svar från Jenny på TV6 att det var osäkert pga rättigheter och sånt.

Idag fick jag mail ifrån henne att de har fått rättigheterna till Battlestar Galactica och de kommer börja visa serien 2010

:hurrah: :hurrah:

Edited by Georgia, 02 October 2009 - 15:37.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2009 - 15:36

Det var f*n på tiden. Hoppas att dom avser att visa den från början och ger den en bra sändningsdag/tid. Vore perfekt att visa den från allra första början i deras Sci-Fi Fredag koncept. Fredagar klockan 20:00. Vågar man hppas på det?

Oerhört kul att flera kan ta del av en av dom absolut bästa tv-serierna någonsin. :D

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 October 2009 - 16:18

Kanoners. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 October 2009 - 17:54

Snor det här till sitens framsida under kvällen.. :P Hoppas serien får bättre tider på sexan jämfört med femman.

Det är nya serien vi pratar om, va?... (Man kan aldrig vara säker.. ;) )

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 October 2009 - 18:12

Gör du det :)

Japp det är nya serien, för i mitt första mail till TV6 så klagade jag på Kanal 5s behandling av serien och undrade om de kunde ta över rättigheterna efter det att Kanal 5s gick ut.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 October 2009 - 11:51

Hoppas detta även betyder att TV6 får förstatjing på rättigheterna till "Caprica". :)

#7 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 05 October 2009 - 16:17

Sällan har ordet äntligen känts mer passande. Så: äntligen!

Man hade ju förhoppningar sedan TV6 plockade upp Seinfeld som också går/gick på Kanal 5. Kanal 5 borde fanimig skämmas för sin misshandel av BSG och förbjudas att inhandla annat än Bruckheimer och dokusåpor. TV6 lär ju behandla serien och inte minst vi, dess fans och tittare, med den respekt serien och vi förtjänar. Vi kan ju hoppas detta också leder till ett visst publikgenomslag då TV6 trots allt är en marksänd kanal som i alla fall i teorin kan ses av alla i Sverige.

Edited by dukeofnewyork, 05 October 2009 - 16:17.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---