Jump to content

Photo

Exorcismus

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 February 2010 - 10:51

Spansk skräckfilm om exorcism av Manuel Carballo. Under production. En film jag helt klart ska hålla ögonen öppna efter.

Regi: Manuel Carballo
Manus: David Munoz
Skådespelare: Tommy Bastow, Sophie Vavasseur, Richard Felix, Douglas Bradley, Stephen Billington
Premiär: --

Synopsis
Fifteen-year-old Emma Hawkins is like any other teenage girl; she thinks that her parents don’t understand her. She longs for independence and a life free of family ties and responsibilities and she is prepared to do anything to achieve it. But one day she will be forced to face up to the consequences of her actions.

Life seems to be carrying on as normal, until one day Emma starts experiencing frightening fits. Her parents are convinced that her problems are either medical or psychological, but when doctors´ tests are unable to draw any conclusions, the family is forced to look elsewhere for answers.

It all started off as a bit of fun, Emma never really believed it, but the truth is there is something dark and sinister within her, and it won’t take long to surface.

...

www.imdb.com
Bildgalleri och info på Bloody Disgusting

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 February 2010 - 11:00

Håller med, verkar avgjort intressant. (Och spanjorerna brukar vara duktig på skräck).

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 November 2011 - 23:08

Ok, nu har jag sett filmen och här kommer min dom:

Spanjorer och skräckfilm? Ja visst, se bara på "El Orfanato (The Orphanage)" och "[REC]". Spanjorer som gör en klassisk exorcism-film som utspelar sig i London med brittiska skådespelare? Nej. Tyvärr får jag säga så fungerar det inte. På något plan. Grundidén tycker jag var bra med en präst som vill bevisa att djävulen existerar, men här schabblas allt bort med fruktansvärt dåligt manus, blekt foto och dåliga skådespelare. Så mycket eget har de egentligen inte att komma med då det mesta plockats från andra filmer. Spänningen lyste med sin frånvaro och inte hjälpte det till att det mesta utspelade sig i fullt dagsljus som mer lämpat sig för ett vanligt drama. Filmen är rent av löjeväckande. Punkt.

Betyget snuddar vid ett minus, men då fotot trots allt var ok generellt (om man bortser från temat…) och grundidén var ju intressant så blir det en svag etta. En väldigt svag sådan ska tilläggas. Men jag är snäll ikväll. Posted Image

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.