Jump to content

Photo

Smallville - Säsong 9

• Please log in to reply
168 replies to this topic

#1 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 July 2009 - 19:39

Spoilers.

Säsong 9 börjar i höst och producenterna har kommenterat att de gärna vill ha en säsong 10 också men är inte säkra om det blir en. Det som bekräftat är väl förutom att Zod är med i år är att Clark äntligen kommer iaf i början av säsongen ha på sig en "Supermandräkt" och det känns mindre fejk än det som Oliver Queen hade på sig under ett avsnitt förra säsongen.

Det Clark kommer att ha på sig verkar vara en "prototyp" och sättet de gör det påminner lite om vad Bruce Wayne har på sig i början av Batman Begins.

Cred till folket på Aint It Cool som postade ryktena ett bra tag sen och allt var bara inte påhitt. Får se nu om det blir något av filmryktet.

Går att läsa en variant på presentationen här med svaren som publiken ställde, och coola detaljer om avsnittet Geoff Johns ska skriva för säsong 9.

http://www.newsarama...smallville.html

Och Geoff Johns egna kommentarer från comicbookresoureces.com

http://www.comicbook...rticle&id=22259

Edited by super85, 26 July 2009 - 20:00.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 July 2009 - 20:01

Kul med en dräkt iallafall. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 July 2009 - 21:14

Håller med. Kan acceptera en prototyp för Clark eftersom det är just det, en prototyp som funkar i det DCU som Smallville skapat. Undrar om WB själva var med och öste på med rykten om saker för att bygga hype, och med Tom Welling som surprise guest på mässan kändes det som om fansen på nätet verkligen väntade sig en massa stora announcements? eller så ville folk jäklas mer med AICN. Visst deras första nyhet om det här handlade om en "Metropolis" film men de var dock först på nätet med att säga att Clark kommer ha på sig en "Supermandräkt" under kommande säsong.

Och som jag nämde redan i "Metropolis" tråden så lär dräkten se ut som "Return of Superman" varianten http://theages.super.../new_look-0.jpg
med en trench coat som "typ en cape" och inte som de beskrivningarna vissa skulle ha sett på mässan.

MER SPOILERS

Och Lois är ju fast i framtiden, och om jag tolkat det rätt så kommer hon att lida av Smallvilles favorit plot-device "minnesförlust!" men då och då få glimtar om framtiden...och kanske vi får se lite S-emblem etc där?

Och sen nät-spekulation,

För att Smallville ska ta billiga vägen ut så kan ju det vara typ "Eredicator" eller något som dök up i slutet av sista avsnittet av Smallville för säsongen? så att Smallville kan köra en "Det var Clark fast typ inte Clark men kanske?" som har dräkten på sig under kommande säsong, lite likt det de gjorde med hans flygande under säsong fyra?

Nåja får se sen hur det blir när vi får se första avsnittet.

Edited by super85, 26 July 2009 - 21:28.

Batman Begins

The Dark Knight

#4 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 July 2009 - 13:09

Säsong 9 trailern finns iaf fortfarande på youtube i hederlig "filma med mobil och andra människor skriker i bakgrunden" kvalité. Dräkten syns där i klippet också.

En smula bättre kvalité

Edited by super85, 27 July 2009 - 13:14.

Batman Begins

The Dark Knight

#5 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 July 2009 - 15:29

Cool trailer. :) Hoppas de så småningom släpper den för almänheten.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 July 2009 - 16:14

Wow, nästan så man rös där på slutet!

Winter is Coming

#7 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 July 2009 - 21:51

Jo jag gjorde det också. Även i den här Batman/Matrix/Krypton inspirerade versionen så har Superman den effekten på mig. De lilla glimtarna när han står och ser på staden och "manteln" rör sig lite med vinden och han faktiskt har ett S på sig. Det gör väldigt mycket.

Och SPOILERS

Tycker Brian Austin Green ser coolt bra ut som Metallo, gillar hur de hade klippt in serieversionen och Austin Green i den där trailern på det sättet de gjorde.

Comics Continuums version av Smallville Presentationen

http://www.comicscon...lvillepanel.htm

Edited by super85, 27 July 2009 - 21:53.

Batman Begins

The Dark Knight

#8 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 July 2009 - 18:02

Den där filmningen påminde mig om hur länge sen man själv var på ett konvent. Det var precis sånt där man fick vara med om, inklusive att man fick höra några enstaka "Holy shit" och "Oh my God" från folk som satt bredvid. *suck* Jag vill åka på ett konvent igen!!! :(

I alla fall, så ska jag nog lägga till en nyhet jag råkade posta på fel tråd, nämligen den om "Metropolis"-filmen som de inte ens var på väg att göra. Tydligen så kommer Justice Society att dyka upp i ett avsnitt. Geoff Johns skrev följande på Twitter:

I'm writing an episode of SMALLVILLE this season called SOCIETY - introducing the Justice Society of America!! SWEET!

Frågan är om det blir JSA från Earth-2 eller om de superhjältar Clark hängt med väljer det namnet. Om de börjar ta med folk från parallella universum, hoppas jag att även Crime Syndicate dyker upp nån gång.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#9 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 July 2009 - 23:01

Japp postade det om Geoff Johns och JSA tidigare i den här tråden. Men jag tänkte likadant angående din teori där. Geoff Johns fick ju in Legion of Superheroes i ett avsnitt och de var från framtiden som i serietidningen.Då borde det väl också vara möjligt att göra något från "Earth-2".Skulle verkligen digga om Johns skulle lyckas skriva in DCs "Multiverse" i Smallville universumet.

Om avsnittet

comicbookresources hade visst uppe en längre intervju med Johns där han berättade lite om karaktärerna han får och inte får använda. Jag hann inte själv läsa den eftersom den togs bort rätt snabbt. Antar att CW/WB/DC tyckte att Johns var lite för tidigt ute med spoilers.Efter att ha läst lite forum så verkar det iaf som att Alan Scott (första Green Lantern) och Jay Garrick (första Flash) inte kommer att vara med och det är för att en Green Lantern film och en Flash film (som Johns också är producent på) är planerade.Den "oväntade karaktären" som Johns får använda verkar bli Power Girl. Och just den biten får en att undra om de kommer från en annan dimension /Earth-2.

Edited by super85, 28 July 2009 - 23:03.

Batman Begins

The Dark Knight

#10 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 August 2009 - 20:17

Säsong 9 Promo trailer

http://ausiellofiles...season-9-promo/
Batman Begins

The Dark Knight

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 August 2009 - 20:42

Säsong 9 kommer att rocka! :thumbsup:

Winter is Coming

#12 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 August 2009 - 21:54

Jag håller med förgående talare. :thumbsup:
-Sora, Kingdom Hearts

#13 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 August 2009 - 08:36

Jag gillar att Mason... öh, Callum Blue verkar ha kommit in i rollen som Zod så bra. När jag först hörde honom prata påminde han mig en aning om Terence Stamp. Och uppenbarligen kommer Clark att ha S-märket på sig oftare än när han står uppe på den där byggnaden. Ett tag var jag orolig att de bara teasade oss och att den bara skulle synas den gången, men icke. :)
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#14 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 August 2009 - 14:37

Jag hoppas det med, de klipp som syns här är dock från samma material som i den där "tonårstjejer skriker i bakgrunden" klippet som också postats på den här tråden, och jag gissar att det är från de samma två första avsnitten av Säsong 9. Comicbookmovie.com postade ju suddiga bilder nu under veckan från inspelningen där Welling hade på sig samma svarta outfit med emblemet.När Clark sen nån gång under säsongen kommer på att han kanske är även rätt mänsklig och inte bara kryptonier så undrar jag om han går tillbaka till sin röda jacka och blåa t-shirt som han haft på sig de senaste åtta åren?.
Batman Begins

The Dark Knight

#15 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 August 2009 - 01:20

Geoff Johns postade den här säsong 9 promo bilden på sin twitter-sida

http://twitpic.com/fl0wo

Och en rätt spoilerig kommentar
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Had an amazing week at Smallville! JLA vs. JSA!! http://twitpic.com/fl0wo

Antar att han syftar på sitt manus och sånt. Undrar hur mycket WB/CW gillar att han konstant skriver fanboyiga grejer på internet om avsnitt som inte kommer visas på flera månader? ;). Jag hoppas att han har klara regler om vad han får säga och inte.

Och sen adressen till Geoff Johns twitter.

http://www.geoffjohn...tweets-archive/
Batman Begins

The Dark Knight

#16 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 05 September 2009 - 07:27

Foto på Clark i den svarta "Superman-dräkten", från Screen Rant:

Posted Image

#17 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 September 2009 - 23:23

Ser mer ut som en superskurk än en superhjälte :P
Men klart en cool outfit :D

Winter is Coming

#18 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 September 2009 - 12:37

Jo, eller mer "Punisher" än det är Stålis. Men som jag nämnde redan tidigare, jag accepterar det där som en "prototyp" som producenterna sagt att det är. Har svårt att tänka mig att Clark skulle ha den riktiga dräkten på sig i något annat avsnitt än typ sista avsnittet som nånsin görs. Men ett steg åt rätt håll.
Batman Begins

The Dark Knight

#19 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 September 2009 - 12:56

Jag tycker den påminner lite om Superboy dräkten. (Klonen, inte Clark som ung).
-Sora, Kingdom Hearts

#20 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 September 2009 - 19:58

Jo, om han skulle ta av sig Punisher/Neo-jackan så skulle det vara väldigt likt Superboy dräkten. Även om Producenterna har sagt att den är inspirerad av "The Return of Superman" dräkten.
Batman Begins

The Dark Knight

#21 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 September 2009 - 23:31

TV Spots och nya bilder

http://www.superhero...ews.php?id=8681
Batman Begins

The Dark Knight

#22 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 September 2009 - 15:37

9x01: Savior

Wow. Verkar som ett tufft år. Lois verkar ha haft ett riktigt äventyr sådär 1 år fram i tiden. Kommer Zod bygga upp ett impirium under säsongen? Och var den där mantelklädde figuren Zod (hade ju hans märke.)
Och Chloe's död?
Är det här en alternativ framtid eller kommer det här att hända?

Tolkningen av Zod är jag kritisk till. Major Zod pga att han inte har blivit General än? Snälla. :rolleyes:
Och gröna militärkläder med dogtags? De kommer från Krypton, varför skulle de se ut som Amerikanska soldater?
Men Callum Blue spelar en bra Zod och känns verkligen rätt. Riktig rysning när han sa "Kneel before Zod". :)
Men vem var rösten i orben? Varför vet inte Zod något? Och varför har de inga krafter? Nästan som om det är en gammal mindscan av Zod eller något. Kanske kloner från innan Zod blev den mäkiga Generalen som förådde sin egen värld.

Så den mystiska kvinnan som försökte döda Clark var en av Zod's soldater? Men varför gav Clark henne sin fars klocka? Hon måste bli väldigt betydelsefull för honom.

Clark har verkligen en bad hair day. Hoppas att det bara är en dag och inte resten av säsongen.

Bra start påsäsongen. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#23 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 September 2009 - 17:27

9x01 Savior

Bra säsongspremiär om än något rörigt? Tolkningen av Zod förstår jag mig inte på heller och militärkläderna och dogtags var verkligen märkliga? Hoppas det reds ut snarast. Annars var det bra casting på Zod och även John Corben (undrar när han blir Metallo eller om han redan är det?). Nu när Clark äntligen visar intresse för att lära sig flyga så kan han det inte! Måste vara nått sorts flygförbud på han fortfarande :(

Edited by Rick Hunter, 26 September 2009 - 17:28.

Winter is Coming

#24 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 September 2009 - 01:59

9x01 Savior

Lovande inledning på säsongen verkligen. Fast Smallville har haft riktigt lovande inledningar förut och ändå har det ibland följts upp av flera avsnitt som varit ren s*it.Den här gången känns det som att de har verkligen försökt att ha struktur och inte avslöjar för mycket. Jag gillar att det är lite luddigt och man verkligen måste se flera avsnitt för att lära sig mer."Kryptonian Female Assasins" var coolt, jag är glad att det blir mer med den karaktären. Callum Blue ger ett bra intryck som Zod. Fast det här är en annan variant av Zod, och att Zod varit en aggressiv fascist soldat med psykopat tendenser innan han "lugnar ner sig" lite och blir General känns rätt logiskt. Känns som att vi kan ha en stark cool skurk där och det behöver serien.Avsnittet är ju fyllt med grejer som handlar om att resa i tiden och den visar möjliga framtider etc, jag antar att man därför valde en yngre Zod innan han blev general för att det funkar bättre för kanalens målgrupp,tjejerna föredrar en yngre psykopat istället för en äldre arg farbror med skägg. De realistiska militär uniformerna kändes också lite udda,jo visst BSG hade sådana också men kändes ändå udda eftersom jag fått en vibb av att Krypton är betydligt mer "Kristaller och sånt" som Superman filmerna, ok de är från Kandor men fortfarande lite B att de har i stort sätt samma grejer som Amerikanska militären.

Brian Austin Green fortsätter visa att han kan agera, gillade honom redan i Terminator: The Sarah Connor Chronicles och gillar han i de scenerna han medverkade här.

Oliver Queen kommer att fortsätta att vara en grubblande alkis, jag hoppas att han också hittar tillbaka till att bli GA och utvecklas till en lite "gladare" variant av sig under säsongens gång även om jag gissar att en stor del av säsongen för hans del kommer vara "Jag sk*ter i allt och är avundsjuk på Clark!".

Tom Welling får cred också för att hans skådespel är riktigt bra här. Jag gillar hur han svarar på Chloes fråga där i slutet och klart och tydligt säger varför han inte kan hjälpa henne. Kändes som en vuxen man pratade där istället för en tonåring. På tiden!. "Dräkten" funkar här rätt bra. Känns bra att se Clark med "S" emblemet på efter så många år.

Actionscenerna är också bra, scenen med tåget är väl godkänt men väldigt kort vilket jag förstår. Jag hoppas Smallvilles budget håller någorlunda.Utomhus scenerna var bra, kändes som de faktiskt var utomhus den här gången istället för att filma i studio.

Wow. Verkar som ett tufft år. Lois verkar ha haft ett riktigt äventyr sådär 1 år fram i tiden. Kommer Zod bygga upp ett impirium under säsongen? Och var den där mantelklädde figuren Zod (hade ju hans märke.)
Och Chloe's död?
Är det här en alternativ framtid eller kommer det här att hända?

Min tolkning av det där är att det är en alternativ framtid och att delar av det där kommer hända och delar inte.Redan i första avsnittet snackar de om att "åk tillbaka och ändra det det! etc, och så handlar det säkert om att göra de rätta valen och välja de rätta besluten för får hjälte. Och den mantelklädde figuren kan ju ha varit en alternativ-variant av Clark, om han nu tappar allt av sin mänsklighet och utvecklas till en kall Kryptonsk soldat och dissar Jor-El och blir polare med Zod?

Nu när Clark äntligen visar intresse för att lära sig flyga så kan han det inte! Måste vara nått sorts flygförbud på han fortfarande

Clark: Why can't I fly yet?
Jor-El: Kal-El my son..it's not in our budget,our network has to fund the new version of Melrose Place too.

Kan ju vara ett "flygförbud" också, de har ju lyckats göra av med många regler, det snackades om att inga Kryptonier fick visas i serien och att han inte fick ha på sig S-symbolen och nu har de slutat bry sig om de båda reglerna. Tror att de vill ha kvar häftiga ögonblick till sista avsnittet.Han kanske börjar "leapa" som i fighten mot Doomsday.

Edited by super85, 27 September 2009 - 01:59.

Batman Begins

The Dark Knight

#25 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 October 2009 - 21:12

9x02 Metallo

Två rätt bra avsnitt på rad. Yay. Brian Austin Green gjorde ett bra jobb som Metallo och honom lär vi se igen i framtiden.Klart att avsnittet skulle ha nods och sådant till Terminator med honom i rollen som Corben. Gillade också scenerna där Clark lyssnade på vad som hände i Metropolis för att leta fram någon att rädda. Visserligen så hade man en sådan scen redan i Superman Returns men det kanske var även en nod till det. Jag gillar att man fortfarande verkar ha en bra plan över vad de ska göra under säsongen.Och sen poäng till det att fightscenerna ser fortfarande helt acceptabla ut. Inte för att avsnittet hade ett extremt långt slagsmål eller så men känns som scenerna med lite asskickande koreografers bättre i år än under tidigare säsonger.
Batman Begins

The Dark Knight