Nu har jag vaknat

och fått i mig kaffe.
Mötte kompisen när hon kom med bussen och iväg in mot stan, efter incheckning på hennes hotell gick vi först och fikade sen gick vi och åt. Var rejält med småfåglar där och när det sitter 10-15st i en halvcirkel runt bordet och stirrar på vår mat då blev man ju lite

kom en liten regnskur också
Vi tog bussen ner till Gasklockorna runt 17-tiden (vem orkat gå) på vägen till entrén kom nästa regnskur, som tur var så var det inte så farligt.
Inne på området så var scenerna uppställda bredvid varandra, det betydde alltså att när en artist hade spelat färdigt satte nästa igång, så man behövde inte springa från scen till scen för att inte missa något.
Vi hann med en öl innan Jacob Hellman började, köerna var inte så långa och det var inte så mycket folk på området.
Hellman var helt OK, jag har ju aldrig lyssnat på honom tidigare men han verkade ha kul i alla fall.
Nästa artist var Ultravox på scenen bredvid som var den större av dom. Var bara att förflytta sig 20 meter sidledes så var man framme

vi lyssnade på ett par låtar och gick sen för att ta en öl, men det var bara att glömma, köerna var väldigt långa.
Tyvärr så uppskattade jag väl inte Ulravox spelning mer än jag gjorde för jag tyckte att hans röst var för låg, musiken överröstade den.
Lustans Lakejer var kul att se, många gamla godbitar

Reepehrbahn nästa, vi såg två låtar sen gick vi och köpte oss en öl, och den här gången stod vi kvar i kön. Räckte med att lyssna

Alphaville efter det, de startade 15 minuter före utsatt tid. Nja säger jag, var väl inte höjdare precis. De hade piffat upp sina hits men det lät inte riktigt bra.
Human League var sista band, helt OK, men tyckte nog att han sprang från ena sidan av scenen till den andra för mycket, när han inte stod bakom allihop vill säga
Men annars var det bra
Ju senare det blev på kvällen ju mer folk verkade det bli, står man rätt långt fram så ser man ju inte hur mycket folk det är, men det var nog fullt på området.
Vi var där för att titta på banden men det verkade som väldigt många bara var där för ölen

Folket hade bänkat sig i ölavdelningen och satt sen där och drack dyr och blaskig öl hela kvällen typ.
I dag har jag ont i fötterna och benen, att stå på grus en hel kväll (ca. 7 timmar) är inte vad man är van med precis.
Lägger upp lite bilder senare när jag kollat igenom dom och så.