Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Säsong 2

• Please log in to reply
208 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 July 2009 - 08:47

En liten förhandstitt på säsong 2 innan det drar igång på allvar 7e november:

http://www.youtube.com/watch?v=AP1-WBIBO80

--
Länkkarta:

Nyhetstråden.
Säsong 1-tråden.
Säsong 2-tråden.

Edited by XC, 25 July 2009 - 08:54.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 October 2009 - 14:10

Title/ Airdate [multipleverses.com]

Spoiler

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 November 2009 - 11:48

02x01: Äntligen! :hurrah:
Spoiler

Edited by XC, 08 November 2009 - 11:48.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 November 2009 - 00:48

2x01: Marked

Mycket bra början på säsongen. Kul att de faktiskt tar och går vidare med bok 2 Stone Of Tears som säsong 2. :)
Så Richard är inte the riktiga Seeker? Tvivlar jag på. Jag tror det är en plan som The Keeper har skapat.
Jag blev förvånad att Richard avsade sig tronen.
Så de valde att gå vägen med att Darken Rahl är Richards bror? OK antar jag även om jag föredrar hur det var i böckerna. I böckerna så var ju Darken Rahl hans far.
Kul att Cara går med dem. Jag har hörtr att hon är en populär karaktär av bok-fansen så jag hoppas hon blir lika cool här.
Kul att återse Rachel. Hoppas att hon har en lika stor roll i serien som i boken. Men var är Chase? För att vara en viktig återkommande karaktär så har han varit med väldigt lite.

Skulle jag inte sluta jämföra serien med böckerna? :P

2x02: Baneling

Ett till bra avsnitt. Jag tycker att de här 2 första har haft en högre kvalitet än de flesta avsnitten i säsong 1 så det bådar gott.
Slutet var ju typiskt Raimi sadistiskt. Lär ju inte bli någon fortsättning på det utan bara ge vetskapen om att den pojken kommer gå till barnhemmet och döda barnen där.
Heh, Cara har det inte lätt att vara medmänsklig. :D Hoppas på fler scener mellan henne och den där roliga tjuven. :P
Ny fiende i serien. Intresant då man aldrig kommer veta vem som är vän eller fiende.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 November 2009 - 20:16

02x02:
Spoiler

fqq5BYam.jpg

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 November 2009 - 13:17

02x03 - Broken:
Spoiler

Carty: Du överger väl inte mig nu?

fqq5BYam.jpg

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 November 2009 - 13:32

Ligger lite efter med både den här serien och Merlin. Ska försöka ta tag i det när jag har tid men kan inte lova något. :)

#8 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 November 2009 - 22:37

2x01 Marked

Ok, då kom jag ihåg rätt angåend släktskapet iallafall :).
Ska bli intressant nu när de har en till följeslagare med Cara.
Också kul med en profetia som förutsäger Sökarens misslyckande förra gången var profetian på deras sida nu är den emot de.
Roligt att återse Rachel och kul detalj att se hennes docka Sara också.
Tycker det är lite roligt att när richard har haft all tid i världen på sig så har inte rakat sig men när han har varit ute på sitt viktiga uppdrag att besegra Darken Rahl så har han varit renrakad varje dag.
Ok, 2 avsnitt kvar sedan ska jag väl vara ikapp.
Kunde inte låta bli och tänka på XCs kommentar igen när Zedd sa att the stone of tears hade varit borta i hundratals år.

#9 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 25 November 2009 - 01:00

02x02 Baneling

Gillar Cara kul att ha någon som är så rättfram och när hon försöker vara medmänsklig så blir det fel.
Kahlan: "So you are saying it was my fault?"
Cara: "Yes!"
Intressant med Baneling att varje fiende/vän som dör blir en ny fiende.
De får väl helt enkelt se till att bränna upp alla som dör.
Måste säga att jag gillar att serien har ett intro nu också.

Edited by Magnus, 25 November 2009 - 01:04.

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 November 2009 - 17:52

Spoiler

fqq5BYam.jpg

#11 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 November 2009 - 18:38

Om ni är intresserade så recenserade jag nyss bok 6 i bokserien.

http://levandeljud.wordpress.com/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#12 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 25 November 2009 - 20:59

02x03 Broken

Intressant avsnitt med Cara och Rättegången.
Jag fattade faktiskt inte först att det var Zedd men rolig uppvisning och kommentarer.
"Fool of the first orden".
"The Death of the thousand nibbles" just den kommentaren iallafall lät som om den var tagen direkt ur boken.
Jag gillar att de är 5 personer nu istället för 3 alltid kul med nya människor även om Cara är intressantast den andra personen kommer jag inte ens ihåg vad han heter.

#13 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 November 2009 - 21:12

Håller med om att det är ganska kul att teamet får nytillskott - även om Flynn (tror han hette så iaf) kanske inte är den mest fängslande karaktären . :)

fqq5BYam.jpg

#14 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 January 2010 - 19:44

Obs! Jag tror inte jag spoilar något nedan - men tror gör man som bekant i kyrkan.

02x08 Light:
Attans vilket bra avsnitt. Storymässigt var det kanske inte överdrivet spännande - men det fanns ju andra saker och gå igång på. Alison Bruce tex ytterligare ett välbekant ansikte både från Xena (3 olika roller faktiskt bla spelade hon i favoritavsnittet "Animal Attraction"), Hecules och Young Hercules. Och nu här. :D Inte mig emot - alltid kul att återse gamla bekantskaper. Mer saker att gå igång på, såg ni fighten med Kahan och Cara vs D'Harans? :D Kan vi inte skippa Richard och låta dem ge sig av på egen hand? :P

02x09:
Verkar bli ett spännande avsnitt - verkar som om ljusets systrar inte är vad de säger de är .

fqq5BYam.jpg

#15 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 January 2010 - 20:53

Nån som vet hur säsong två förhåller sig till bok 2? Är det fortfarande en extremt lös tolkning?

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#16 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 January 2010 - 00:26

Säsong 2 ska omfatta både bok 2 och 3 (så att dom slipper hålla på i 11 säsonger) Jag har dock inten aning om hur näära det följder böckerna. Inte så nära skulle jag tro med tanke på att dom tydligen ändrat en hel del i första säsongen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#17 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 January 2010 - 03:23

2.08

Jag håller med dig XC, riktigt bra avsnitt. LotS har blivit ordentligt mycket bättre i säsong 2. I första säsongen var jag när att lägga ner ett par gånger men jag är glad att jag stod ut. :)

Cara var ett väldigt bra tillägg till teamet, hon är faktiskt den jag gillar mest nu. Och mer tydligt fokus på den övergripande storyn. (tack vare att dom averkar två böcker den här säsongen)

Att Richard åker iväg på en egen solo quest känns också positivt. Alltid bra att skaka om lite i handlingen så att det inte blir för mycket same old. Om dom måste döpa en ny seeker så kan det ju också förklara profetian om att The Seeker kommer att misslyckas.

Mer saker att gå igång på, såg ni fighten med Kahan och Cara vs D'Harans? :D Kan vi inte skippa Richard och låta dem ge sig av på egen hand? :P

Haha. Inte mig emot. :) Nu blir det väl iofs så ett tag plus Zed då. Men Richard har alltid varit den jag gillat minst. Han är så irriterande blåögd hela tiden. (något bättre i den här säsongen)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#18 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 January 2010 - 08:31

Håller med om att Richard är aningen för blåögd ibland, men att de tonat ned det. Överlag tycker jag det känns som man vill få honom och framstå som mer världsvan den här säsongen. Jag upplever det också som att det är en bättre sammanhängde story nu, även om jag inte hade det minsta tråkigt under den första. Cara är ett välkommet tillskott i teamet. Det behövs alltid någon som utvecklas och Cara väcker lite Xena-vibbar hos mig. Och hon tillhör en av mina favoritkaraktärer också. Tänkte aldrig på profetian då när Richard lämnade i från sig svärdet - men så kan det ju vara givetvis. :)

fqq5BYam.jpg

#19 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 April 2010 - 18:05

Ta en titt på den här bilden (tror inte den spoilar något med döljer den iaf):

Spoiler

Nästa avsnitt kommer inkludera ... dans? :lol: Det är iaf det första jag tänkte på när jag såg bilden. Inte det intryck jag fick när jag såg Teasern efter förra avsnittet... :P

Edited by XC, 15 April 2010 - 18:06.

fqq5BYam.jpg

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 April 2010 - 17:09

Det kanske är dags för LotS att ha sitt musikalavsnitt nu. Jag undrar om Ted Raimi återvänder till det. Jag menar, han lyckades bra med sången och dansen i Xena. Eller hur var det med den saken egentligen. ;) :lol2:

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 April 2010 - 17:25

Ja, musikalavsnitt! Det vill vi se! :D Och med tanke på vad jag redan vet om nästa avsnitt (har inte sett det ännu) så skulle en musikal avgjort ge en speciell ... uppelevelse... :lol:

"Joxer the Mighty"-låten är ju rätt catchy och jag har för mig att han klarade sig riktigt bra i Bitter Suite... Han gör ju dessutom Jace riktigt bra i Lyre, Lyre, Heart in Fire.

fqq5BYam.jpg

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 April 2010 - 17:38

Jag har inte hängt med i säsong två ordentligt, men när du skriver så där så blir jag ju nyfiken. Och musikalavsnitt är alltid trevligt. :D

Jag ska väl egentligen inte säga något med tanke på hur mycket jag tycker om Ted. Men jag kan bara nicka instämmande i det du skriver. :)

#23 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 April 2010 - 17:50

Ärligt så har jag ingen aning om det blir några musikalavsnitt i LotS, men det vore rätt skoj.

Ted var ganska bra i Xena - även om det tog några varv innan jag lärde mig uppskatta Joxer.

fqq5BYam.jpg

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 April 2010 - 18:04

Ska jag vara ärlig så var jag inte helt såld på vare sig honom eller Bruce Campbells medverkan till en början. Av dessa två herrar var det, lustigt nog, Bruce som det tog längst tid att ta till sig. Fast när jag säger ta till sig så är det i mina mått mätt, kanske 3-5 avsnitt. ;) Jag är väl ganska lättpåverkad skulle jag tro. :lol:

#25 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 April 2010 - 18:17

Auto är verkligen en svår karaktär att ta till sig. Men jag hade lättare för honom än Joxer.

fqq5BYam.jpg