Star Trek: Enterprise nerlagt
Posted 03 February 2005 - 06:26
Ingen speciellt stor överraskning för någon tror jag. Serien blev bara bättre och bättre, men tittarsiffrorna bara rasade och rasade av någon anledning. Det hela förbättrades knappast av att serien låg på UPN, som verkade ha gett sig den på att inte promota serien.
Nåväl. Lite drygt 700 TV-avsnitt sammanlagt (fördelat över de 5 serierna) är inte fy skam, och det skulle förvåna mig om detta är det sista vi får se av franchisen. Skulle inte förvåna mig ifall en ny serie dyker upp om några år.
Dessutom så finns ju alltid chansen att Kapten Archers äventyr kommer att fortsätta - i bokform. Star Trek-böckerna har på senare på fått ett rejält uppsving, efter att ha hamnat i något av en rutin i slutet av 80-talet.
En liten tröst är att hela serien kommer på DVD under året.
Nåväl. The King is Dead, Long Live the King.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 03 February 2005 - 12:28
Enterprise som bara blir bättre och bättre, och så lägger dom ner den
Hoppas det blir ett riktigt bra slut.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 February 2005 - 18:53
Posted 03 February 2005 - 20:09
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 03 February 2005 - 20:22
Säger bara rädda Enterprise!
Hur kan du hjälpa till? Skriv till dom berörda och kräv att serien skall få fortsätta!
Rick Berman
ENTERPRISE
c/o Paramount Pictures
5555 Melrose Ave.
Los Angeles, CA 90038-3197
Brannon Braga
ENTERPRISE
c/o Paramount Pictures
5555 Melrose Ave.
<Skådespelarens namn>
ENTERPRISE
c/o Paramount Pictures
5555 Melrose Ave.
Paramounts telefonnr: 323-956-5000
"Enteprise" nås på: 323-956-9591
Paramounts faxnr: 323-862-1134
Mr. Leslie Moonves "President and CEO"
CBS Television
CBS Television City
7800 W Beverly Boulevard
Los Angeles, CA 90036
Dawn Tarnofsky-Ostroff - "President"
United Paramount Network
11800 Wilshire Boulevard
Los Angeles, CA 90025
Eric Kim - "Director of Programming"
United Paramount Network
11800 Wilshire Boulevard
Los Angeles, CA 90025
Kevin Levy - "Senior Vice President"
Scheduling and Acquisitions United Paramount Network
11800 Wilshire Blvd
Los Angeles, CA 90025
UPNs telefonnr: 310-575-7000
UPNs faxnr: 310-575-7210
Posted 03 February 2005 - 23:53
Posted 04 February 2005 - 13:58
Posted 04 February 2005 - 16:13
walker, du kan hålla dina j*vla åsikter nån annanstans om du inte har nåt bättre att säga!
![]()
Och nu tarvi att lugna ned oss en smula Thrai. Sådana här kommentarer är inte alls konstruktiva för fem ören. Meddela en Admin om du tycker en post är vårdslös skriven, skriv inte ett upprört svar tillbaka.
Alla är berättigad till en åsikt - och det inkluderar även Walker. Även om det kanske inte är direkt populärt att framföra just hans åsikter är det inte skrivna på ett sätt som kan tolkas som ohyfsat framställda. Inga mer personangrepp i den här tråden Thrai.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 February 2005 - 14:02
"walker, eftersom du inte har sett serien tycker jag inte att du ska skriva något om att du blir glad när den läggs ner. många här är upprörda redan innan, och då passar det inte riktigt med sådana kommentarer. om du ska säga något, säg i så fall något relevant."
...så hade det ju betytt samma sak, men du hade inte kommit och sagt till mig. och det är väl inte så konstigt om man blir sur när han skriver så.
men ok, jag förstår att det var onödigt att säga så. men jag blev ändå upprörd av hans kommentar.
Edited by Thrai, 05 February 2005 - 14:02.
Jon var namnet:
Posted 05 February 2005 - 14:02
StarTrek v.s StarWars
ok, jag tar tillbaka min skadeglädje
"Live long and prosper" eller vad ni brukar säga...
Posted 05 February 2005 - 17:30
Posted 06 February 2005 - 02:20
Om dessa två hade tagits bort och serien gått vidare utan dem för att sedan bli nedlagt hade jag nog känt det som en större förlust. Men Enterprise har aldrig varit i närheten av arc-mästerverket Deep Space Nine
Posted 06 February 2005 - 04:59
Säsong 4 hittills har varit helt underbar. Fortsätter den så här så får jag nog utnämna den till bästa säsongen någonsin (vilket då skulle göra att den knockar ner TOS säsong 2 från den platsen).
//Peak
sixty six."
Posted 06 February 2005 - 07:40
Vad som är synd är att jag gärna velat se konceptet överflyttat till långilmsformat, och med tanke på den senaste "floppen" för en ST-film verkar det långt borta, men vi får väl se.
Vad som möjligen kan ses som positivt är att man nu får möjlighet att utveckla och satsa på något nytt. Konceptuellt sett har ENT varit den minst intressanta av alla serier. Periodvis (speciellt i början) rätt trist och relativt förutsägbar. Star Trek har ju alltid ansets vara innovativt och nyskapande men det har man aldrig hört om ENT, tyvärr. Men nu öppnas möjligheten upp att göra något nytt igen, och det känns uppflyttande. Frågan är dock bara vad? Med Berman/Braga vid rodret kanske man skall vara fortsatt orolig? Vad hände med snacket om att dom fått kicken?
Posted 06 February 2005 - 10:34
Jag skulle faktiskt påstå att med säsong 3-4 så slår den absolut säsong 3-4 av DS9.
Jag kan ju inte säga något om det eftersom jag bara sett säsong ett och två avsnitt, men jag betvivlar att dne kan mäta sig, såvida de inte bytt ut en stor del av casten. Ibland kan nämligen skådespelare helt förstöra intresset för en serie - oavsett hur bra storyn är. Enterprise är ett sådant exempel (för mig). Så jag tvivlar ytterst på att det du säger är sant (återigen, örm ig).
Posted 06 February 2005 - 13:50
I Voyager infann sig en särskild stämning som Enterprise hittills aldrig lyckas förmedla. Man sjönk liksom in och kände sig hemma där på skeppet tillsammans med dess besättning. Manuset var väl ingen höjdare, men här gjorde det detsamma. Hög mysfaktor, som sagt
Posted 06 February 2005 - 14:19
SVT:s misshandel
Pffft...
Angående Voyager så är det intressant, med tanke på att du såg den riktigt kassa delen av serien - alltså innan serien faktiskt var bra. Det säger ju en del om vad ENT:s kvalité borde vara i dina ögon
Posted 06 February 2005 - 15:27
//Peak
sixty six."
Posted 06 February 2005 - 16:40
Som det framgått tidigare - jag håller inte alls med Peak här. Jag tycker att jämföra DS9 med ENT (och säga att den är bättre) är att pissa på DS9:s grav
Posted 06 February 2005 - 17:45
DS9 produceras och skrevs till stor del av "det gamla gardet" (från TNG) och en del nytt blod.
Enterprise skrivs av Trekkers. Mike Sussman är nog den bästa Enterprise-författaren, men även Manny Coto (Från den nerlagda Odyssey 5) och Judith & Garfield Reeves-Stevens (som skrivit många av de bästa Star Trek-böckerna) rockar också..
Don't knock it until you've seen it är mitt motto. Jag lägger Enterprise i samma liga som DS9 och Babylon 5. Utan tvekan.
Sämst är ju naturlgitvis Voyager. Den hade en bra säsong. Säsong 4.
*minns att det var jag som fick Cappy att se både DS9 och B5 efter egna rekommendationer, så...*...
En sak att vara glad för är ju iaf att skräpet Andromeda slutligen slutar så man får höra av THW vad han hade tänkt sig gå med serien ifall han inte hade fått sparken.
//Peak
sixty six."
Posted 06 February 2005 - 18:45
DS9 produceras och skrevs till stor del av "det gamla gardet" (från TNG) och en del nytt blod.
Enterprise skrivs av Trekkers. Mike Sussman är nog den bästa Enterprise-författaren, men även Manny Coto (Från den nerlagda Odyssey 5) och Judith & Garfield Reeves-Stevens (som skrivit många av de bästa Star Trek-böckerna) rockar också..![]()
Vilket kanske förklarar saken. Jag är ingen trekker, så jag blir inte impad om de försöker briljera med sina kunskaper.
Don't knock it until you've seen it är mitt motto. Jag lägger Enterprise i samma liga som DS9 och Babylon 5. Utan tvekan.
Och jag gråter när du säger så...
Sämst är ju naturlgitvis Voyager. Den hade en bra säsong. Säsong 4.
Storymäsigt kanke, men Karaktärerna var bra mycket mer levande än de i Enterprise.
*minns att det var jag som fick Cappy att se både DS9 och B5 efter egna rekommendationer, så...*...
![]()
Något som jag är djupt tacksam för. Vilket också får mig att gråta då du försöker höja ENT till samma nivå. Får förlåta dig för det (jag menar, du gillar ju Dr. Who också
En sak att vara glad för är ju iaf att skräpet Andromeda slutligen slutar så man får höra av THW vad han hade tänkt sig gå med serien ifall han inte hade fått sparken.
Skall det sluta? Är det säkert?
Men vem är THW? Trodde han hette Robert