Höstens nya serier
Posted 30 May 2005 - 15:42
Snart höst igen, vilket naturligtvis innebär att det kommer diverse nya serier som förhoppningsvis skall roa och förfära oss flera år framöver. Nu vet vi naturligtvis att det inte kommer att bli så, utan en hel av dem kommer att dö sotdöden efter ungefär en halv säsong. Här kommer dock en lista över de nya SF/Fantasy-serierna i höst:
1) Fathom (NBC): Handlar om hur en ny sjölevande livsform börjar dyka upp och teamet som undersöker fenomenet.
2) The Ghost Whisperer (CBS): Jennifer Love Hewitt spelar i en serie som inspirerats av mediet James Van Praaghs liv.
3) Invasion (ABC): En utomjordisk invasion är på gång, och de är redan här. Inte en speciellt originell idé med utomjordingar som maskerar sig som människor och arbetar för att göra om jorden mer till deras fysiologi.
4) The Night Stalker (ABC): Uppenbarligen en remake på serien som var X-Files inspiration. Handlar om en privatdetektiv som löser diverse övernaturliga fall.
5) Supernatural (WB): Ännu en övernaturlig serie.
6) Threshold (CBS): En utomjordisk farkost har hittats ute i havet, och ett gäng militärer och vetenskapsmän samlas ihop för att undersöka det hela.
Personligen, det jag tycker låter mest intressant av dessa är Threshold.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 30 May 2005 - 15:51
Sommaren har knappt börjat och du pratar om höstenSnart höst igen
Alla serier låter intressanta
Men när man läser beskrivningarna så ligger nog Threshold på plus.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 May 2005 - 15:59
Posted 30 May 2005 - 16:19

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 30 May 2005 - 16:38
last.fm Filmtipset
Posted 30 May 2005 - 16:39
Posted 30 May 2005 - 18:37
Jo, 'Invasion' och varianter på dessa har man sett hur många som helst (War of the Worlds, V, Odyssey 5 m.m.)...
Vilka serier tror ni överlever till säsong 2 av dessa då?
//Peak
sixty six."
Posted 30 May 2005 - 18:48

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 30 May 2005 - 20:34
Posted 30 May 2005 - 20:40
Fathom har ingenting med serietidningen att göra och baserat på bilder och premiss verkar dne rent ut sagt löjlig
Det vore kul med lite fredags-kulthitserier, typ X-Files, så nu gäller det att CBS vågar satsa på Threshold!
Jaszzdevil: Tror inte dte beror på Buffy (den serien lades ned för ett bra tag sedan
Posted 30 May 2005 - 21:53
Vad jag förstår så har TV-serien 'Fathom' ingenting med serietidningen att göra. Kan visserligen ha fel, men det är det intrycker jag fått.
Nej, den verkar ju inte ha så mycket med serietidningen att göra, iallafall fick jag också det intrycket nu när jag läste lite mer ingående om den. =)
Hadde dock för mig att det åtminstone skulle göras en filmatisering av Fathom med Jessica Alba i huvudrollen, och antog att det var denna serien. Hmm, det kanske bara var ryckten.
Posted 31 May 2005 - 18:34
last.fm Filmtipset
Posted 31 May 2005 - 18:36
Posted 30 August 2005 - 15:43
Någon som vet vad den kommer att heta nu?
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 August 2005 - 15:50
Antagligen för att folk inte skall tro att det är en adaption av serietidningen med samma namn eller nåt..
//Peak
sixty six."
Posted 30 August 2005 - 15:56
Kollade upp Surface på TV.com och där stod:
NOTE: The original title of the series was Fathom but was changed after it came to light that the rights to the name were owned by another company.
Posted 30 August 2005 - 18:27
Originalartikeln
Snart höst igen, vilket naturligtvis innebär att det kommer diverse nya serier som förhoppningsvis skall roa och förfära oss flera år framöver. Nu vet vi naturligtvis att det inte kommer att bli så, utan en hel av dem kommer att dö sotdöden efter ungefär en halv säsong. Här kommer dock en lista över de nya SF/Fantasy-serierna i höst:
1) <b>Fathom</b> (NBC): Handlar om hur en ny sjölevande livsform börjar dyka upp och teamet som undersöker fenomenet.
2) <b>The Ghost Whisperer</b> (CBS): Jennifer Love Hewitt spelar i en serie som inspirerats av mediet James Van Praaghs liv.
3) <b>Invasion</b> (ABC): En utomjordisk invasion är på gång, och de är redan här. Inte en speciellt originell idé med utomjordingar som maskerar sig som människor och arbetar för att göra om jorden mer till deras fysiologi.
4) <b>The Night Stalker</b> (ABC): Uppenbarligen en remake på serien som var X-Files inspiration. Handlar om en privatdetektiv som löser diverse övernaturliga fall.
5) <b>Supernatural</b> (WB): Ännu en övernaturlig serie.
6) <b>Threshold</b> (CBS): En utomjordisk farkost har hittats ute i havet, och ett gäng militärer och vetenskapsmän samlas ihop för att undersöka det hela.
Personligen, det jag tycker låter mest intressant av dessa är Threshold.
Ajdå
Vilken kanalutbud har ni då. Jag ligger risigt till som inte tycks ha några
som bara har kabelvision
till digitalt. Vem vet vad det kan bli då.
Än har dom inget info men det ska tydligen bli färdigt på våren.
Jag lever alltså i totalt mörker medan ni som har kanalerna kan frossa
och götta er.
Kabelvission hade för några år sen en kanal som hette nåt som sci-fi.
Tyvärr så försvann den.
Typisk att man bor på fel ställe.
Vore bra med en karta över de områden som har kanalutbud
med sc-fi och annat så vet man nästa gång var man ska flytta
Posted 30 August 2005 - 18:40
Dock brukar ju en och annan serie dyka upp på de svenska kanalerna, tyvärr oftast på urusla tider om de inte blir en hit i USA (som Lost, till exempel)
//Peak
sixty six."
Posted 30 August 2005 - 19:23
Ingen, förutom de som har snabba internetlinor, har de amerikanska kanaler som listas ovan.
Dock brukar ju en och annan serie dyka upp på de svenska kanalerna, tyvärr oftast på urusla tider om de inte blir en hit i USA (som Lost, till exempel)
Men då kostar det väl att se via nätet elle?r och vad är minimumhastigheten?
Posted 30 August 2005 - 19:28
Det kommer nog så småningom det också. BBC håller ju på och donar med sånt.
//Peak
sixty six."
Posted 02 September 2005 - 20:15
Feed: Sci Fi Wire
Title: Post–Katrina Invasion Ads Pulled
Citing sensitivity over the real-life disaster unfolding on the U.S. Gulf Coast, broadcaster ABC has pulled its promotions for Invasion, its upcoming SF series about a family coping with the aftermath of a fictional hurricane, the Reuters news service reported.
Actions Read on

Posted 02 September 2005 - 20:22
Om serien alls har en framtid ens i ett senare läge är väl tveksamt också.
Posted 02 June 2006 - 10:24

I heal and hide...
Posted 02 June 2006 - 11:44
//Peak
sixty six."