Doctor Who visas på SVT?
Posted 08 July 2005 - 12:02
I alla fall om man skall tro Göteborgsposten. I en notis där det konstaterades att SVT köpt in "Veronica Mars", så avslöjades det även att andra serier köpts in:
"Andra serier vi planerar att sända på torsdagar 20.00 är till exempel säsong två av Mitt liv som död och den mycket populära BBC-serien Dr. Who, säger Per Ögren, som är programchef för film- och fiktionsinköp, i ett pressmeddelande."
Antar att det är den nya serien som avses, även om det skulle ha varit roligt om man hade fått se gamla serien även här i Sverige. Några säsonger visades för mycket länge sedan på ZTV.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 08 July 2005 - 12:17
Bekräftelse kommer kanske senare med uppgifter om saken även på SVT:s hemsida, får man hoppas.
Posted 08 July 2005 - 12:21
Undrar om man kan hoppas på en höst/vinter-sändning...
Kanske skulle skriva och fråga.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 08 July 2005 - 13:30
Posted 08 July 2005 - 15:02
Dubbelpost på dig Marie förresten!

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 July 2005 - 15:17
Nu vet vi också att den tiden som nämns i artikeln, torsdagar klockan 8, börjar användas direkt efter nyår och Veronica Mars är första serien ut. Om dom sedan kommer fortsätta med Dead Like Me eller Doctor Who, det vet vi inte mycket om ännu.
Man kan alltid hoppas att de kanske t o m visar två serier varje torsdag, så det inte dröjer för sablans länge innan DLM eller DW kör igång. Fast det lär väl vara att hoppas för mycket.
Posted 08 July 2005 - 15:52
Asch.Dubbelpost på dig Marie förresten!
Det var mackel med anslutningen när jag postade det där, måste vara därför det blev en dubbelpost. Övergurun himself får väl radera den ena år mig.
Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!!!!!!!!!
Posted 08 July 2005 - 16:32
Jodå, de flesta är lätta att få tag på. Men SVT och Tv3 är extremfallDet är inte ofta man får svar på sådana frågor från de svenska kanalerna nej... Och ibland svarar de inte helt sanningsenligt heller...
Förhoppningsvis dröjer seriestarten inte allt för länge!
Posted 09 July 2005 - 12:25
Kanal 5 är lika dåliga de. Vi (NTFA) gjorde ett par försök att få information om sändningstider och annat när de visade Transformers: Armada, men de sket fullständigt i oss.Jodå, de flesta är lätta att få tag på. Men SVT och Tv3 är extremfallDet är inte ofta man får svar på sådana frågor från de svenska kanalerna nej... Och ibland svarar de inte helt sanningsenligt heller...
![]()
Förhoppningsvis dröjer seriestarten inte allt för länge!![]()
För att återgå till nyheten: Doctor Who på SVT? Det gör mig faktiskt en bit irriterad. Varför kan man visa Doctor Who om man inte längre är intresserade av att visa Enterprise? Star Trek är ju i alla fall känt för den svenska allmänheten, vilket man knappast kan säga om Doctor Who.
Posted 09 July 2005 - 13:33
Men svaret är nog att de hoppas att den enorma tittarsuccé Dr. Who har varit i Storbritannien under säsongen (serien har sopat mattan med all konkurrens och ITV gav upp med att försöka konkurrera med någon som helst nyare programmering i tidssloten - man lade ned Celebrity Wrestling som låg på samma tid och började istället visa gamla långfilmer, det säger ju allt
Posted 09 July 2005 - 22:40
last.fm Filmtipset
Posted 09 July 2005 - 22:42
det är väl billigare att köpa in dr who än star trek.För att återgå till nyheten: Doctor Who på SVT? Det gör mig faktiskt en bit irriterad. Varför kan man visa Doctor Who om man inte längre är intresserade av att visa Enterprise? Star Trek är ju i alla fall känt för den svenska allmänheten, vilket man knappast kan säga om Doctor Who.
Posted 09 July 2005 - 23:55
Posted 10 July 2005 - 23:08
Posted 11 July 2005 - 09:50
tråkigt nog, hur ska jag nu kunna se fortsättningen. har inte lika snabb uppkoppling nu förtidenTydligen inte, då de bestämt sig för att inte köpa in fler säsonger av Enterprise ...
Posted 11 July 2005 - 10:54
Tråkigt att höra att du har fått försämrad uppkoppling på din nya adress. Men det problemet går väl att avhjälpa?
Posted 21 August 2005 - 04:13
även om det skulle ha varit roligt om man hade fått se gamla serien även här i Sverige. Några säsonger visades för mycket länge sedan på ZTV.
Doctor Who visades faktiskt på SVT redan i mitten av 70-talet, men det var bara någon enstaka säsong.
Posted 21 August 2005 - 13:14
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 21 August 2005 - 13:48
Edit: Kommentaren borttagen.
Edited by Marie Morot, 22 August 2005 - 22:49.
Posted 27 August 2005 - 13:44
(Vill du veta mer tar vi det via en privat kanal.
Posted 27 August 2005 - 17:24
Men för att återgå till Dr Who så hoppas jag att få se den.Det lilla jag har set ( på träffet hos Marie ) verkade denna serien rigtig bra
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 10 September 2005 - 09:42
Parkinson är en talkshow, för de som inte känner till det.