Jump to content

Photo

J. J. Abrams regisserar Star Trek 11!?

• Please log in to reply
54 replies to this topic

#1 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 April 2006 - 14:00

Enligt Variety så kommer J. J. Abrams att producera och regissera den elfte Star Trek-filmen.

Likt Star Trek: Enterprise så planeras uppenbarligen ännu en prequel, fast den här gången aningen närmare originalserien.

För mer information, gå hit.

Originalartikeln

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 April 2006 - 14:47

Precis vad världen behöver - ytterligare en Star Trek produktion. :rolleyes: :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 April 2006 - 14:48

Givetvis.. :D

//Peak

sixty six."

#4 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 21 April 2006 - 14:49

Nu hoppas jag verkligen att det blir något av det.
"There once was a man from Nantucket..."

#5 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 21 April 2006 - 14:59

Kommer lite överraskande men jag tycker det verkar jättekul att Star Trek fortfarande lever :) och ser man på meriterna på dom som är inblandade så kan det bli bra.
En prequel till TOS låter också som ett intressant upplägg :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#6 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 April 2006 - 15:02

Mja, jag vet inte. Verkar bli "Spock och Kirk på Akademin", och de gick knappast samtidigt eftersom Spock är äldre är Kirk i serien...

//Peak

sixty six."

#7 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 21 April 2006 - 15:13

Mja, jag vet inte. Verkar bli "Spock och Kirk på Akademin", och de gick knappast samtidigt eftersom Spock är äldre är Kirk i serien...

Ja frågan är ju hur de löser detta på ett trovärdigt sätt, hur Kirk och Spock möts. Kommer inte ihåg heller om eller hur :unsure: detta har skildrats på nått sätt förut...
sen kan man ju spekulera i vad krutet läggs, på akademin eller "first mission"...
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#8 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 April 2006 - 15:14

Intressant med JJ och Star Trek.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#9 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 April 2006 - 10:43

Kul med mera Star Trek men jag vill inte ha fler prequels nu. Enterprise gav oss det nödvändigaste. Jag vill hellre se att man flyttar handlingen lite längre in framtiden, efter Voyager och filmen Nemesis. Men ärligt talat tar jag vad som helst bara det är Star Trek :P

Winter is Coming

#10 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 22 April 2006 - 12:38

En smärre chock!
Av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att detta var Abrams! :blink:
Så fel det kan bli. :)
Hade nog onekligen blivit en intressant Star Trek-film. :lol:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 April 2006 - 22:21

Av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att detta var Abrams! :blink:

Hade kanske varit intressant det också ;)

Winter is Coming

#12 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 23 April 2006 - 17:25

JJ Abrams låter som en välsignelse! :D Men! Kirk och Spock på akademin? nej. låter inte bra. får hoppas på det bästa, men som Rick Hunter säger ser jag hellre en film efter Nemesis och Voyager.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#13 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 April 2006 - 08:46

George Takei's Take On News of STAR TREK XI
http://www.sliceofsc...ar_trek_xi.html

George Takei, the actor who has portrayed Sulu for the past 40-years, and whom fans have watched rise through the ranks from Ensign to Captain had his own take about the recent development over at the Paramount/CBS Sudios. Here is what George had to say.

"This is a startling new development for the "Star Trek" franchise and I am very excited about the news.

When we filmed the pilot in 1965, we were praying it would sell, to think that in 2006 Paramount would be revving up to make the 11th 'Star Trek' feature film would have been beyond the most fantastical of thoughts back in 1965.

I wonder what Sulu would have been up to in those early days at Starfleet Academy?

We've lived much longer than we ever thought, and will continue to prosper in so many unimagined ways in the future."

The current film concept being led by "LOST"'s J.J. Abrams (see related Slice of SciFi story) involves Kirk and Spock in both their Star Fleet Academy days and their earliest missions as Ensigns.

This idea had its germination in the minds of director/producer Harve Bennett and the original Captain James T. Kirk - William Shatner, several years ago but never came to fruition. Neither Bennett, Shatner or Leonard Nimoy (Mr. Spock) have been contacted or approached by Paramount to either comment or contribute to this new project. However, a spokesperson for the studio, Nancy Kirkpatrick has been quoted as saying, "We certainly are hoping to bring Star Trek back to its former glory." If that is the case, then without somekind of contribution by its two most notworthy legends that would be hard to accomplish in the minds of many hardcore TOS Trek fans.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#14 Imperator Yax

Imperator Yax

Commander

• Members
  • 192 posts

Posted 24 April 2006 - 10:50

Skulle gärna se lite nytt ST mtrl men håller med om att det skulle vara bättre med en sequel till Voyager.

Varför inte "integalaktic exploration" eller nåt.
Gärna utan sånt trams som "Vi har lovat romulanerna att inte utveckla någon cloaking device så då gör vi inte det".
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#15 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 April 2006 - 11:30

"The Adventures of young Kirk and Spock" Nja. Det låte ju inte allt för upphtsande. Abrams borde hålla sig till vad han är bra på som t ex:

Ett rymdskepp kraschar på en mystisk planet där ingenting är som det verkar och vi lär känna besättningsmännen genom flashbacks. Eller om en ung kvinnlig dubbelagent inom Section 31 som hjälper riktiga Starfleet intelligence att stoppa Section 31 som i sin tur är ute efter gamla artefakter gjorda av en mystisk profet från Vulcan flera hundra år tidigare. :rolleyes:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#16 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 April 2006 - 12:10

"The Adventures of young Kirk and Spock" Nja. Det låte ju inte allt för upphtsande. Abrams borde hålla sig till vad han är bra på som t ex:

Ett rymdskepp kraschar på en mystisk planet där ingenting är som det verkar och vi lär känna besättningsmännen genom flashbacks. Eller om en ung kvinnlig dubbelagent inom Section 31 som hjälper riktiga Starfleet intelligence att stoppa Section 31 som i sin tur är ute efter gamla artefakter gjorda av en mystisk profet från Vulcan flera hundra år tidigare. :rolleyes:

:lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#17 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 April 2006 - 16:10

Wylie Times: Varför måste det ena utsesluta det andra? :P

fqq5BYam.jpg

#18 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 25 April 2006 - 09:39

Neither Bennett, Shatner or Leonard Nimoy (Mr. Spock) have been contacted or approached by Paramount to either comment or contribute to this new project. However, a spokesperson for the studio, Nancy Kirkpatrick has been quoted as saying, "We certainly are hoping to bring Star Trek back to its former glory." If that is the case, then without somekind of contribution by its two most notworthy legends that would be hard to accomplish in the minds of many hardcore TOS Trek fans.

Det verkar som de städar ordentligt, Rick Berman verkar heller inte ha med det och göra, och det är nog inte till någon nackdel imho :) kan bli en helt ny approach till konceptet...
Och sen tycker jag att det ska bli spännnande att se hur det hela började s.a.s och om det blir en succe så varför inte en ny serie som tar vid efter Voyager eller en film till :D

Ett rymdskepp kraschar på en mystisk planet där ingenting är som det verkar och vi lär känna besättningsmännen genom flashbacks. Eller om en ung kvinnlig dubbelagent inom Section 31 som hjälper riktiga Starfleet intelligence att stoppa Section 31 som i sin tur är ute efter gamla artefakter gjorda av en mystisk profet från Vulcan flera hundra år tidigare. rolleyes.gif

:lol: :lol:
"Jack Bauer"-24

#19 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 25 April 2006 - 13:00

blähä, jag blir bara mer och mer skeptisk till det här konceptet. de har inte ens pratat med the original dudes, som borde ha mest att säga till om, då det var de som kom på idén från början. vilka ska spela kirk och spock? det kommer inte funka att byta ut dem. lämna karaktärerna från tos och gå vidare, tyckte generations bevisade det ordentligt.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#20 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 April 2006 - 18:31

blähä, jag blir bara mer och mer skeptisk till det här konceptet. de har inte ens pratat med the original dudes, som borde ha mest att säga till om, då det var de som kom på idén från början. vilka ska spela kirk och spock? det kommer inte funka att byta ut dem. lämna karaktärerna från tos och gå vidare, tyckte generations bevisade det ordentligt.

Håller med fullständigt. Lämna Kirk och Spock ifred nu annars blir dom totalt överexponerade! Från början hade dom nån idé om ett krig med Romulans som skulle utspelas strax efter Enterprise, den idén gillade jag mera om dom nödvändigtvis ska göra en prequel.

Winter is Coming

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 April 2006 - 19:49

Abrams Talks Trek 11 Reports
http://www.scifi.com...gory=3&id=35741

Mission: Impossible III director J.J. Abrams told Empire Online that news of his involvement in a proposed 11th Star Trek movie made headlines without his authorization, and he wouldn't confirm reports that the film would center on a young James T. Kirk and Spock at Starfleet Academy.

fqq5BYam.jpg

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 April 2006 - 21:09

Låt oss hoppas det är ett gott tecken! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 26 April 2006 - 10:44

Abrams Talks Trek 11 Reports
http://www.scifi.com...gory=3&id=35741

Mission: Impossible III director J.J. Abrams told Empire Online that news of his involvement in a proposed 11th Star Trek movie made headlines without his authorization, and he wouldn't confirm reports that the film would center on a young James T. Kirk and Spock at Starfleet Academy.

Jahaja :rolleyes: jag undrar varför man går ut med nyheter om innehållet som inte verkar ha någon substans ;) man måste ju förankra saker bättre först innan man släpper det, tycker jag.
Slutar väl med att det blir fördröjt eller att det rinner ut i sanden...
"Jack Bauer"-24

#24 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 26 April 2006 - 14:02

They hear rumors of what the thing was going to be and ran with a story that is not entirely accurate.

låter ju hoppfullt :)

Those characters are so spectacular. I just think that, ... you know, they could live again.

låter mindre bra...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#25 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 03 May 2006 - 09:22

Det ryktas, spekuleras och snokas runt... :D

Affleck is Capt. Kirk? May. 2, 2006
A scooper for "Cinescape" recently dropped a doozy of a rumor that the one and only Ben Affleck may be in talks to play the lead in the recently announced but not necessarily J.J. Abrams directed (just Abrams-produced at the moment) STAR TREK 11 (which may or may not be a prequel or sequel). According to the scooper, "Some others had heard that Ben has also been talking to Paramount about possibly playing a lead role in a new Star Trek film from J.J Abrams. Apparently Abrams is coming down to visit the set in a few weeks, to visit Michelle Monaghan, whom he directed in Mission Impossible 3, so that might add some more fuel to the fire. If it comes off, he's apparently playing the hero. Don't know if that's Captain Kirk or some other nameless male protagonist…but that's the gist of it."

Källa:Joblo.com
Cinescape
Ben Affleck???? :rolleyes: hoppas inte det ligger så mycket i detta för han tillhör inte mina favoriter direkt, alldeles för träaktig.
"Jack Bauer"-24