Jag har digital tv via comhem och i deras utbud av kanaler så återfinns ZTV. Jag har det största programpaketet man kan ha och jag har haft kanalen sedan dom beslutade att den skulle ingå i deras utbud igen för ett tag sedan.
Deras satsning på anime tidigare var Naruto, Samurai Champloo och Berserk. Dessa serier återkommer visst igen och jag antar att dom börjar om från början. Kul att Stålalkemisten visas, 52 riktigt bra avsnitt. Även Gungrave är värd att ta sig en titt på och framförallt Paranoia Agent när dom väl börjar visa den serien.
Klart värt att titta upp, även om tiden inte är den bästa. Tur att man kan ställa timern.
Förra gåmgen dom visade anime så var det med japanskt tal och svensk text. Antar att det blir samma sak även denna gång.
Och ja, .hack//Sign gick på TV400.
Trevligt initiativ som jag lätt ska ta del av även om jag sett det mesta och har en del av det som ska visas.
EDIT: Dom verkar inte sända alla serierna från början enligt tv tablån. Berserk börjar med 14-15 och det kanske beror på att dom gjorde ett avbrott mitt i serien förra gången den visades. Samurai Champloo är 26 avsnitt men det som visas är 13 avsnitt. Även här kan dom ha delat upp avsnitten så att 1-13 visades förra gången och 14-26 visas nu. Vet dom inte hur det ligger till men det lär väl visa sig idag.
EDIT 2:
Det kommer mera godsaker på ZTV.
Lördag 1/12 00:00-06:00
Ergo Proxy del 1-12/23
Söndag 2/12 00:00-06:00
Ergo Proxy del 13-23/23
Lördag 1/12
Appleseed 22:00
Edited by Cartman, 26 November 2007 - 15:33.