Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#251 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 February 2010 - 21:46

Jag har lite ideer som kanske kan funka vad gäller Lady Lynx. ;)

Om hon nu ska vara skurk, sa varför inte göra henne till en betydligt mörkare karaktär än Lon? Gör sa att hon istället för att vara rädd för sin djuriska sida istället njuter mer och mer av den, att fa släppa lös vilddjuret. ( kanske kan hon vara en väldigt introvert och rädd person i mänsklig form, motsatsen till den glade och sociale Alex/Lon)

Invertera även hennes färger mot Lon, sa att hon blir mer mörkt blalila ( trott eller ej, men det är ungefär det som är motsatsen till Lon's brunaktiga färg) ge henne även lite ljusgra klader, (Lon bär ju ofta svarta brallor) . Sen vore ju en kul grej om hon bar MER kläder än Lon, som springer runt i bara kallingarna. En sorts täckande overall, som täcker allt utom huvud, och fingrar/tar. Sen kan man ju lägga in diverse öppningar i den, med samma mönster som hon har pa underkläderna just nu.

Eller nä... svart pa kladerna funkar nog bättre, fast da kanske Lon kan ha en annan färg än svart pa sina brallor i dom avsnitt da dom möter varann?

Nja, kul idé men jag gillar henne som hon är just nu, vi behöver en mer ljusare skurk egentligen i NS

Edited by DarkPaladin300, 20 February 2010 - 21:46.

#252 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 21 February 2010 - 01:17

Gossar, jag har nu uppdaterat Qliphothens profil färdigt, så den kan nu beskådas till allmän förfäran och avsky. :D

Kolla in:
http://www.scifinytt...ndpost&p=214533

PaladinViktor: Men idéen med en overall är väl bra ändå, va? :)

Edited by PredaBot, 21 February 2010 - 01:18.

#253 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 21 February 2010 - 19:45

Två skurkar till.

MORT (Franska för död)
Verkligt namn: MORT
[...] Han har lätt arg av förolämpningar och därmed mer förutsägbar.
[...]

Hehe, påminner om skurken i filmen "Undercover Blues". Skurken kallar sig "El Muerte", men hjältarna envisas med att kalla honom Morty hela tiden, vilket gör honom en smula upprörd (för att inte säga vansinnig).

#254 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 21 February 2010 - 22:06

Många av hjältarna har inga masker och ändå är deras identiteter "hemlig" i skaparguiden, hur går det till? Bara en tanke som slog mig.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#255 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 February 2010 - 01:40

Fråga inte mig, det där är nog nåt som dom olika serieskaparna har tänkt ut nåt avancerat över hur det funkar. :P

Få se... vilka är mina karaktärer?

Spore - Extradimensionell sond, ingen hemlig identitet

Qliphoth - Konstruktion av demonisk kraft, ingen hemlig identitet. Eller ja... han är ju hemlig först, men sen lär han väl bli väldigt väldigt känd för vissa...

Eldhår - Stenålderskung, världens första supervarelse. Känd identitet för alla i hans rike.

Svartmoln - Stenålderskrigare, världens första superskurk. Jo faktiskt, hemlig identitet. Men han är nästan permanent innesluten i sin svarta psi-materia, har inte mycket till liv förutom sina okontrollerbara psioniska krafter, så det kanske inte har sådär jättestor betydelde...

Omnus Infernata - Utomjordisk levande rovdjursbas. Ingen identitet, reagerar nästan helt på instinkt.

Hmm... inte många måste jag säga. Får försöka jobba på en mask av nåt slag till nästa karaktär.

#256 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 22 February 2010 - 06:53

Hur hemlig en hemlig identitet är beror ju på. Man får se det som motsatsen till allmänt känd ibland. Jämför det med en del skådisar som som dyker upp i en bunt tv-serier och filmer som man ändå inte vet vad de heter.

De av mina karaktärer som det kan gälla då.

Otrolige mannen: Slutar bära mask när hans identitet blivit avslöjad enligt beskrivning i profilen.
Personligheten: Klär sig normalt och har normal frisyr och hårfärg i sin civila identitet.
Vita duvan II: Är mest aktiv som duvan och extremt sällan som sig själv och det är egentligen ingen skillnad på identiteterna. Men hennes profil bör uppdateras till att identiteten känd för gruppen och modern. Får även hon sin identitet avslöjad senare enligt beskrivning i profilen.

Man får väl se Personligheten och Vita duvan lite som Superman/Clark Kent. Det är inte mycket som skiljer men folk antar lite som med exempelvis en del artister och skådespelare att de ska bete sig och se lika dana ut civilt som när de jobbar. Någon som är väldigt uppmärksam och har lite tid att jämföra utseendet skulle nog kunna avslöja Personligheten lätt (och även Graviton som verkligen kör Supermanförklädnaden, glasögon).

Edited by DanielSchenström, 22 February 2010 - 06:55.

#257 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 27 February 2010 - 23:30

jag tänkte bara för att några av de skurkar jag har skapat är ju ganska intelligenta, ta bara Herr Vit som exempel, han utan ansträngningar lista ut det, han är ju en av världens smartaste personer. Många andra karaktärer jag skapat må vara galna, men de är inte riktigt dumma, de skulle nog lätt se likheten med hjältarna och deras hemliga identiteter, men som sagt, de är oftast galna så ingen skulle väl tro dem ändå.

Förresten så vill jag veta om Insektören lever i den moderna eran, för jag har en idé där Ingen, Insetkören, Pitchfork och Herr Vit skulle slå sig samman, eller ja, Herr Vit mer tvingade de andra att hjälpa honom, varför vet jag inte än.

#258 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 February 2010 - 00:40

Som sagt så är vissas hemliga identiteter ganska enkelfunna men det hänger ju en del på att man stöter på folk i deras civila identiteter också, och faktiskt lägger märke till dem. Inte ens om man rör sig dagligen i Stockholm stöter man ju på alla vårt lands kändisar exempelvis. Sen om man känner till den är ju frågan om man gör något vettigt av den kunskapen. Nån som är intelligent men arrogant kanske mer gillar att denne har kunskapen och ingen annan, ett ess i rockärmen. Andra kanske tror på fair play och att det inte är en seger att spöa nån genom en hemlig identitets svagheter.

Det finns många intressanta möjligheter runt identiteterna som man kan få storys av. Jeannes är ju ett stort mysterium som kanske är farligare för den som får reda på sanningen än för Jeanne själv.

Insektören är ju inte detaljerad alls så han kan mycket väl vara aktiv i alla eror. Jag ser det väl som att alla lever i alla eror om inte annat specificerats som Dr Demons död eller nån skriver en story där nån dör.

#259 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 28 February 2010 - 11:19

Det där med hemlig identitet blir väl som svårast när man har för vana att umgås med samma personer när man är uniformerad som när man är civil (vilket superhjältar ofta gör). Det borde vara svårt nog även om man är maskerad, eftersom ens närstående lär få associationer av röst, kroppsspråk och så vidare. Är man riktigt skicklig kan man för all del förställa sådant till viss del... eller ta på sig ett par glasögon... med kryptonskt glas... som automatiskt hypnotiserar alla. :rolleyes:

#260 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 28 February 2010 - 11:55

Hände rätt ofta i Ultimate Spider-Man har jag hört, när flera av hans klasskamrater räknade ut det på association av rösten. Och den där Silver Age-idén om hur Stålis bibehåller sin hemliga identitet med hjälp av kryptonska ögonglas... Jag gillade mer tanken att han sjunker ihop medvetet för att verka mindre, och man måste erkänna, en person ser faktisk annorlunda ut med glasögon på kontra utan. Bör inte underskattas. ;)

När det gäller hemliga identiteter i Virtusversumet så har jag som regel att alla hjältar med hemliga identiter och masker ska vara helmasker för att dölja så mycket som möjligt, till och med hudfärg. Ta Virtus, som amatörskådespelare i sitt civila liv maskerar sin röst för att låta mer hotfull, och det enda man ser är hans blå ögon, som drar ner antalet misstänkta till ett par miljoner. XD Som det är just nu så är det bara hans mamma som känner till hans dubbelidentitet (Det första han gjorde var att berätta). En snygg liten subversion av de klassiska Peter Partker/faster May-relationen (alltså, INNAN det avslöjades att hon vetat om hemligheten hela tiden.) tycker jag personligen. Sen så hjälper telepati-immuniteten han ärvt av sin trångsynta pappa lite om en telepat försöker luska ut det såklart. XD

Edited by Virtus, 28 February 2010 - 11:55.

#261 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 February 2010 - 16:08

Måste bara komma in och vara lite av en viktig-petter här. Det var Mary Jane som det mer eller mindre sades att hon känt till det, men förträngt det, ända sen Spidde's tidiga år.

Faster May fick veta det först under JMS omgång, när hon hittade Peter sovande skadad i sin lägenhet efter en flera dagars fight mot Morlun. ;) ( och precis som Peter alltid fruktat så fick hon nästan en hjärtattack, men bara nästan.)

Eller ja... nu tänker kanske Sebbe här ovan på storyn där Faster May "dog", efter en tid i koma... Där sa Faster May att hon vetat om det, men den storyn blev ju retconnad riktigt snabbt till att det var en bedragare som Norman Osborn skapat... Föredrar JMS version faktiskt, tror jag.

#262 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 28 February 2010 - 17:12

Jaja, jag blandade ihop de båda tillfällena. Men det spelar ingen roll nu i Post-Brand New Day continuity. Och den viktigpetter som har varit ett irritationsmoment under första hälften av februari bör inte peta på björnen som sover. ;) Själva temat här var att Peter inte fattade hur stark hans "mor" (citationstecken menade symboliskt) var förrän under JMS-storyn du nämnde, medan Virtus vetat det ända sen barnsben med sin egen mor Inger. Sant, hon är väl inte fullt lika gammal som May är, men ändå.

#263 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 28 February 2010 - 19:21

En ny skurk. Hans skurknamn är felstavat med flit.

DOCKHAN
Verkligt namn: Roger Holms
Yrke: Skräddare
Identitet: Okänd
Laglig status: Svensk medborgare
Civilstånd: Ogift
Kända släktingar: En bror som är inlåst på Havsbergets Mentalsjukhus. En mor som är en känd häxa som säljer amuletter.
Födelseort: Gromköping
Operationsbas: Gromköping.
Historia: Roger hade en bra barndom, han var bra i skolan och älskade gåtor och spel där man skulle lösa pussel. Han fick snabbt en hobby att samla på figurer, hans hobby fick honom skaffa ett jobb vid 15 års ålder för hans snälla mamma kunde inte betala för hans hobby, men hon gav honom en amulett som skulle ge honom ett långt och lyckligt liv. När han växte upp så blev hans bror galen och försökte mörda deras familj, hans egna psyke knäcktes när hans far kom hem och skadade honom för att han inte hade ett manligt jobb. Han sökte tröst bland kvinnor men fann inget, han fick problem när han råkade ha sex med en underårig flicka, efter en tid i fängelse så startade han eget som skräddare, men enbart som täckmantel, han hade märkt i fängelset att han var pedofil, och han gillade det. Han gick ut om nätterna med en tygmask över ansiktet och våldtog flickor. En dag gjorde han misstaget ge sig på Superstjärnans syster, som blev räddad i tid, och det slutade på en leksaksfabrik. Han fick av misstag smält plast över sig och medan han långsamt dog av smärtorna inför en skrämd Superstjärnan som desperat försökte läka hans skador med sina krafter. Hennes läkande krafter och Rogers amuletts krafter smälte samman och aktiverade en okänd förmåga i amuletten. Någon timme senare vaknade han upp i en docka, vilket sänkte honom längre ner i vansinne. Han övergav sitt namn och fortsatte som Dockhan, i ett försökt att starta ett brottsimperium. Hans första brott var mordet på sin egna far.
Längd: Som Roger: 178 cm, som Dockhan: 50 cm.
Vikt: Som Roger: 87 kg. Som Dockhan: 3 kilo.
Ögon: Som Roger: Bruna. Som Dockhan: Blåa
Hår: Både som Roger och Dockhan: Rött.
Styrkenivå: Kan om han anstränger sig lyfta 14 kilo.
Känd övermänsklig kraft: Super intelligent, han behöver inte andas, äta eller dricka. Han kan om hans kropp blir skadad släppa ut sin själ och hitta en ny dockkropp. Han känner ingen smärta, kyla eller värme. Han är en mästare på att manipulera människor. Byggt om sin kropp så att den har dolda vapen.
Personlighet: Han är lugn, men på ett hotfullt sätt. Ser allt på ett lätt sätt, nästan oförmögen att bli arg, har två personligheter vid medvetande samtidigt, fast en av dem har mer kontroll än den andra. Han är kallblodig, och sadistisk. Lider av en vilja att bli sedd som en intelligent man. Är girig och paranoid.
Svagheter: Han känner inget, varken lukt, smak eller någon känsla alls, vilket gör honom lätt att lura. Bryr sig bara om pengar och små flickor, och därför ganska förutsägbar. Hans största svaghet är att han ser ner på andras intelligens, och hans personliga hat mot Superstjärnan, vilket gör honom blind för mycket annat.
Övrigt: Han går oftast klädd i en klänning för hans kropp är oftast i formen av en flicka.

#264 Longshot

Longshot

Ensign

• Members
  • 40 posts

Posted 28 February 2010 - 20:54

Marc Saunders från License To Kill är ju bara en gäst, men hans verkliga identitet är inte okänd. Snarast tvärtom.
En del av problemet i 'hans' värld är snarare att han är alldeles extremt känd.

Posted Image

Edited by Longshot, 28 February 2010 - 21:04.

#265 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 28 February 2010 - 22:13

Mikael, är det du?

Ja, tekniskt sett så räknades väl den hemliga identiteten ända tills avsnittet när ett nyhetsteam fångade honom på film. Han slutade helt enkelt bry sig om att hålla det hemligt, var den bilden jag fick av att ha läst alla delar i serien.

Men hans öppna identitet funkar, som sagt. Han kan inte skadas av något vi sett hitills, och när det kommer till hans nära och kära så har jag inte sett någon ångest över det. Inte mycket skillnad mot de poliser i det civila, tycker jag. Bara med superkrafter.

#266 Longshot

Longshot

Ensign

• Members
  • 40 posts

Posted 01 March 2010 - 00:03

Jo det är jag. Tycker att det här forumet är kul och intressant, så jag tänkte bidra med något litet. :)

#267 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 01 March 2010 - 01:54

Sväng gärna förbi Förgöraren (Det Övergivna ver. 2.0), vi har kommit en liten bit på väg, kan man säga. ;)

#268 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 01 March 2010 - 16:20

För övrigt såg jag Black Canarys debut i Smallville för inte så länge sedan. Tycker att den förklädnaden var lyckad. Hon var inte särskilt lik sig. Men i verkligheten lär det ju inte hålla när någon väl får upp misstanken och bestämmer sig för att bevisa den... vilket det ju förresten inte gjorde i programmet heller.

"Maybe we should call her the Yellow Raven."

#269 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 23 March 2010 - 20:12

Hej, har en längre tid funderat på om jag kanske ska ha med en egen karaktär i NS.... Har kommit på en nu. Kallar honom Förintelsen (går att ändra på). Har inte skrivit en riktig profil men vet någolunda hur den ser ut. Han e en blandning av Iron-man samt en transformer... Ett geni har tillverkat rustningen med statliga medel. När försvaret ville åt projektet gick nått snett.... Geniet försvann. Många år efteråt hittar en tonåring dräkten. Med hjälp av geniet, som sitter i rullstol, guidas han när han använder dräkten. Pojken är oteknisk och lämnar för det mesta förödelse efter sig....
I storlek är dräkten nästan lika stor som Hulk men det varierar pga att den förändras beroende på vad för uppdrag de har. Det går att bygga på dräkten samt ta av delar. Den kan byggas på så pass mycket att den ibland kan "transformera" (är deta ett svenskt ord?).
Hoppas denne har en plats i NS...

#270 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 March 2010 - 20:16

Lite warhammer över honom tycker jag, men annars tycker jag att det är tuff design och tuff story.

#271 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 23 March 2010 - 20:47

Lite warhammer över honom tycker jag, men annars tycker jag att det är tuff design och tuff story.

Okej, kul....ska kolla upp Warhammer, blev nyfiken. Tackar för det!!!!

#272 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 March 2010 - 20:52

Kolla upp Space Marines eller Chaos marienes i Warhammer 40K. I mina ögon finns det vissa likheter, gör inget, för jag gillar Warhammer.

#273 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 March 2010 - 21:43

Coolt! Vore kul om den kunde transformera. Särskilt om den kunde transformera till bilar! Jag är bara tveksam till namnet.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#274 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 March 2010 - 22:06

Jag håller lite med, för namnet ger lite skurkvibbar liksom, men annars var det passande, kanske NS tog honom för en skurk i början och gav honom det namnet och han bytte sedan för att passa in? Jag vet inte, det är du som bestämmer.

Edited by Sret, 23 March 2010 - 22:06.

#275 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 23 March 2010 - 23:21

Jag trodde det var meningen att han skulle vara en skurk...? :o Han skulle passa väldigt bra som skurk överlag, tycker jag för övrigt. :)

Å andra sidan kanske det är lika bra att han inte är en skurk, då jag har en skurk som heter Black Body ( dom som har läst lite fysik kommer nog snart på vad det är för referens ;) ) som har en rustning. Rustningen ändrar färg beroende på hur mycket elektromagnetiska vågor den absorberar.

Edited by PredaBot, 23 March 2010 - 23:43.