ST var ju från början en syndikerad serie alltså en serie som såldes till flera bolag samtidigt, men det kan ju finnas geografiska begränsningar utomlands eller så avvaktar de med TNG tills TV6 inte orkar köra den längre, men det lär dröja då TV6 lär köra den en tio rundor till sådär. Troligen har de köpt in ENT och TOS.
Och TAS ÄR inte canon, punkt slut. Det är inte frågan om att räknas eller inte.
Sen hoppas jag framgent att de satsar på lite nyare serier och inte minst filmer, finns ju ett rik källa att ösa ur. Utan det lär kanalen förbli kuriosa för hardcorefans som mest tittar för att vila från dåliga rippar från internetkanalen och för att det är kul att se sci-fi på tv. Kvalitet framför kvantitet gäller även sci-fi och hittills är det mycket skåpmat.
En gammal serie jag gärna ser dem köpa in är dock Mission Genesis/Deepwater Black som jag gillade skarpt när den gick på ?SVT? för många år sedan.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now,
Southland Tales"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " –
Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---