Jump to content

Photo

TV 4 Sci-Fi

• Please log in to reply
339 replies to this topic

#276 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 07 May 2008 - 18:46

ST var ju från början en syndikerad serie alltså en serie som såldes till flera bolag samtidigt, men det kan ju finnas geografiska begränsningar utomlands eller så avvaktar de med TNG tills TV6 inte orkar köra den längre, men det lär dröja då TV6 lär köra den en tio rundor till sådär. Troligen har de köpt in ENT och TOS.

Och TAS ÄR inte canon, punkt slut. Det är inte frågan om att räknas eller inte. :)

Sen hoppas jag framgent att de satsar på lite nyare serier och inte minst filmer, finns ju ett rik källa att ösa ur. Utan det lär kanalen förbli kuriosa för hardcorefans som mest tittar för att vila från dåliga rippar från internetkanalen och för att det är kul att se sci-fi på tv. Kvalitet framför kvantitet gäller även sci-fi och hittills är det mycket skåpmat.

En gammal serie jag gärna ser dem köpa in är dock Mission Genesis/Deepwater Black som jag gillade skarpt när den gick på ?SVT? för många år sedan.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#277 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 12:57

Jag vet att TAS inte är canon. Det jag menade är att man inte vet hur programchefen Bo Thörnwall tänker. Han kanske inte är så insatt i ämnet utan räknar med TAS? Vad vet jag. :)

TV6 håller hårt i TNG då dom på sin hemsida annonserar ut att säsong 1 kommer att börja repriseras igen med start den 30/5 08:30

Edited by Cartman, 08 May 2008 - 12:58.

#278 Cactus

Cactus

Lieutenant

• Members
  • 84 posts

Posted 16 May 2008 - 11:47

Vilken Twilight Zone-version är det? 50-tal, 80-tal, 00-tal?

#279 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 May 2008 - 12:59

Jag hittade följande info på TV4's hemsida. Ibland lönar det sig att söka efter informationen man är ute efter... ;)

Twilight Zone
Torsdag 29:e Maj 2008 21:50

Del 1 av 24.

Amerikansk science fiction-serie från 1985. I 24 delar. I fristående avsnitt prövas gränserna för verkligheten och tillvarons mysterier hamnar i fokus i form av övernaturliga krafter, själsliga sensationer och sinnen som förnimmer saker utöver det vanliga.

Edited by Cartman, 16 May 2008 - 12:59.

#280 Cactus

Cactus

Lieutenant

• Members
  • 84 posts

Posted 16 May 2008 - 17:14

Jag hittade följande info på TV4's hemsida. Ibland lönar det sig att söka efter informationen man är ute efter... ;)

Twilight Zone
Torsdag 29:e Maj 2008 21:50

Del 1 av 24.

Amerikansk science fiction-serie från 1985. I 24 delar. I fristående avsnitt prövas gränserna för verkligheten och tillvarons mysterier hamnar i fokus i form av övernaturliga krafter, själsliga sensationer och sinnen som förnimmer saker utöver det vanliga.

Jag skulle skylla på att jag satt på jobbet och inte hade tid att sitta och leta information, men jag hade uppenbarligen tid att sitta och läsa forum...

#281 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 May 2008 - 12:31

:lol:

Tur att vi är så hjälpsamma här på SFN. :D

#282 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 May 2008 - 00:18

Äntligen Mutant X säsong 2. :) Fast jag måste säga att jag har svårt att vänja mig vid omdesignen av serien. Mindre högteknologiskt, Mutant X basen ser mer "verklig" ut och inte alls lika futuristisk, speciell och cool, Jesse ser skabbig ut... Antar att jag får vänja mig. Men jag tycker designen var perfekt som den var förra säsongen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#283 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 02 June 2008 - 15:28

Jag mailade hastigt till tele2 (vad synd att ni inte har tv4 sci fi när andra distributörer har den)

Häpen fick ett svar att den kommer ingå i ett tv4-paket för 69kr i månaden f.o.m 1/7

Frågan är om det här är en dröm? Snart vaknar jag väl naturligtvis :o

#284 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 June 2008 - 16:43

Grattis Supertreck! :thumbsup:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#285 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 June 2008 - 16:53

Vad roligt! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#286 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 02 June 2008 - 17:44

Oj det verkar som dom tio i skogen redan hittat ett hem hos er? Var min nyhet gammal?

#287 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 June 2008 - 17:58

Väldigt bra dubbelavsnitt på Andromeda (Avslutningen säsong 3, första säsong 4). Och ÄNTLIGEN hade de med The Abyss igen.
Jag började undra om de helt enkelt hade sopat den storyn under matta.
Jag hoppas att säsong 4 är bättre än säsong 3 som var en rätt stor besvikelse och att de lärt sig av sina misstag. Hoppas serien är tillbaka på rätt spår igen med lite mer Arc och inte Stand Alone på allt.

Edited by Crusader, 03 June 2008 - 18:19.

-Sora, Kingdom Hearts

#288 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 June 2008 - 18:13

Säsong 4 av Andromeda har faktiskt hitils varit riktigt bra. Jag var väldigt orolig efter säsong 3's röriga och småtråkiga Stand Alone säsong men det verkar som att de lärt sig av misstagen för hitils har det typ bara varit Arc avsnitt i säsong 4 om The Abyss och de har för det mesta varit riktigt bra.
Tyr fick också ett maffigt avslut även om jag tycker att det krockade med hans karaktär en aning då han i förra dubbelavsnittet skippade sin plan för att skydda sina vänner på Andromeda och sedan plötsligt försöker döda dem alla, mördar hjälplösa kvinnor och gör avtal med The Abyss.
Fast det blev ändå avslutningen jag ville, och väntade mig. Att han skulle bli skurk och att de fick döda honom. Ett bitterljuvt slut.
Och sedan har Steve Bacic höjt säsongen väldigt mycket också. Jag får hoppas att resten av säsongen är lika bra (speciellt avslutningen på The Abyss) och säsong 5 (fast eftersom serien lades ner efter den så tvivlar jag).
-Sora, Kingdom Hearts

#289 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 24 June 2008 - 18:40

Har tele2.
Snart kommer jag också kunna vara med. Det får kosta vad det kostar att tv4 sci fi bara
ingår i ett tv4-paket. Annat fall typisk att behöva ha kanaler man inte tittar på.

#290 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 25 June 2008 - 22:23

va fan?!??! Tele2, ett tv4 paket!!!
ja vill inte ha ett helt j*vla paket me pissiga kanaler, ja vill bara ha sci-fi kanalen!
men man kanske kan byta ut ett va de paketen man redan har. för i min hyra ingår 2 paket å man slipper betala. å då kanske ja kan byta ut dokumentär paketet mot det skruttiga tv4 paketet.. för nöje tänker ja behålla.

#291 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 July 2008 - 07:08

Tjena tele2are- Är med i gänget nu :)

Vanligtvis brukar dom på tele2 svara att man får vänta tills info kommer när man kan beställa.
Jag smygfrågade i alla fall och det gick att ha tvt4-paketet.

Det har inte dimpit ner nåt info om det nya kanalpaketet hos mig.
Ska tele2s kunde få info flera veckor senare när paketet trädde kraft den fösta juli?

#292 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 July 2008 - 07:34

TV4-paketet finna iaf med på Tele2s hemsida:
http://www.tele2.se/...lvalspaket.html

69:- mån så får man TV4-Guld, TV4-Sci-fi, TV4-Sport, TV4-Plus, TV4-Fakta, TV4-Komedi & TV4-Film

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#293 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 July 2008 - 14:47

TV4-paketet finna iaf med på Tele2s hemsida:
http://www.tele2.se/...lvalspaket.html

69:- mån så får man TV4-Guld, TV4-Sci-fi, TV4-Sport, TV4-Plus, TV4-Fakta, TV4-Komedi & TV4-Film

Alla kanske inte har Internet. Hur ska de veta att paketet finns tillgängligt?

OBS ehh
Visste inte att serien V inte klassades som Science Fiction. Varför visas den på TV4Guld?

Edited by Supertreck, 04 July 2008 - 15:19.

#294 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 July 2008 - 19:09

TV4 Guld visar alla gamla klassiska-/kult-serierna. V är klassat inte bara som SF utan även som kult. :)

Finns det ingen månadstidning/hyentsblad som går ut regelbundet? Det finns på boxer iaf...

Edited by XC, 04 July 2008 - 19:09.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#295 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 July 2008 - 20:58

TV4 Guld visar alla gamla klassiska-/kult-serierna. V är klassat inte bara som SF utan även som kult. :)

Finns det ingen månadstidning/hyentsblad som går ut regelbundet? Det finns på boxer iaf...

"Titta han flyger" är väl i så fall bättre kult som visades redan 1982 i svensk tv?

V kom inte hit förrän 1986

Dessutom kom "Titta han flyger" till Sverige nästan ett år efter den visades i USA

I USA visades V redan 1983.

Edited by Supertreck, 04 July 2008 - 21:10.

#296 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 July 2008 - 21:00

Det är TV4 som lägger tablån inte jag. Den licensen kanske var uppköpt av någon annan kanal...

fqq5BYam.jpg

#297 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 July 2008 - 21:16

Måndagstidning!
Tyvärr du. Tele2 är tydligen inte ett så nischat företag som sysslar med sådan lyx. :(

#298 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts

Posted 04 July 2008 - 23:21

Tele2 suger big time!!
ja fick infon om att man även kunde köpa tv4 sci-fi styckvis så det gjorde ja, men det va f*n 4 dar sen å kanal f*n finns ännu inte, får bara svaret: inget kort för att avkoda kanal.
å ja ha ringt å gnällt varje j*vla dag sen den 1 men det händer lixom inget. å varje dag ge de j*vla idioterna mig löftet att kanalen ska dyka upp under dagen.. jo tjena. visst.

de ska bara vet så döda de är!!!
ska nog börja bomd hota dom eller nått.
iaf ska ja kräva att ja få resten av året gratis, asså de kanaler ja har, för nån sci-fi ser ja då inte röken av..
de e helt j*vla hjärndöda där upp, de kan inte ens sitt jobb, att förse folket me tv!!

å ja! jag e fly förbannad!!!!

#299 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 July 2008 - 12:03

Fråga nästa gång om du måste be Sverker Olofsson om hjälp för att få in kanalen. :)

fqq5BYam.jpg

#300 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts

Posted 06 July 2008 - 23:48

vem i hela friden e nu Sverker Olofsson igen?? känner igen namnet men kan inte koppla vem han e just nu.

iaf, så ha ja fortfarnade inte fått kanalen.
å nu skyller de på nått nytt. att de ha lite probem me att bara sända ut just den kanalen. men att de jobbar på problemet. ya right. jobba snabbare då för helvet!! en hel vecka, ska det ta sån tid???

Tele2 puckon