Jump to content

Photo

TV 4 Sci-Fi

• Please log in to reply
339 replies to this topic

#326 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 05 October 2009 - 22:49

Ni kan ju testa och om Comhem är lika trevliga som Tele2 att ni får kanalen trots före datumet när det är klart.
Jag uppdaterade kanalerna ofta och när tv4 Sci-Fi dök upp så mailade jag genast till Tele2.
De bad mig kolla om jag fick bild och ljud på en annan kanal vilket jag hade. Efter det hade jag tv4 Sci-Fi

#327 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 October 2009 - 12:45

Cartman: ingår i largepaketet (hade blivit förvånad om den inte gjort det) - bara att luta oss tillbaka och njuta ^_^

För övrigt så kör ComHem frivisning 28/10-31 december! :thumbsup:

TV4 Science Fiction i vårt Digital-tv-utbud

Den 28 oktober lanserar vi TV4 Science Fiction - en kanal helt dedikerad den science fiction-frälste!
Kanalen är laddad med gamla favoriter och helt nyproducerade serier från världens ledande science fiction-producenter. Bara att gotta sig i serier som kultserien Millennium, Star Trek-serien Enterprise och originalserien Star Trek med Spock, Kirk och övriga i gänget. Vi frivisar kanalen mellan 28 oktober-31 december och du hittar kanalen på plats 70. TV4 Science Fiction kommer att vara valbar i Medium 8 Favoriter, ingå i Digital-tv Large och finnas som Tillvalskanal.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#328 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 October 2009 - 12:49

Tack. :hug:

Det bästa jag har läst idag. :D

#329 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 October 2009 - 12:53

Tack. :hug:

Det bästa jag har läst idag. :D

Allt för att lysa upp din dag min kära vän :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#330 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 October 2009 - 13:24

:D

Även om jag har flera av tv-serierna som dom har visat tidigare (och kanske kommer visa igen) så är det skönt med en kanal som samlar bra tv-serier/filmer på ett ställe. Sedan blir det säker att man sitter och slötittar på något när man inte ids att plocka fram dvd-boxarna.

#331 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 October 2009 - 23:39

:D

Även om jag har flera av tv-serierna som dom har visat tidigare (och kanske kommer visa igen) så är det skönt med en kanal som samlar bra tv-serier/filmer på ett ställe. Sedan blir det säker att man sitter och slötittar på något när man inte ids att plocka fram dvd-boxarna.

Instämmer. Det sistnämnda lär nog inträffa ett antal gånger :P

#332 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 January 2011 - 00:36

Nu när jag bytte leverantör i december (och fick TV4 SF!!!) så trodde jag att det skulle bli min nya favoritkanal.

Ack så fel jag hade. De kör ju iaf just nu bara sånt jag redan har sett (Star Trek och sånt).

Min favoritkanal blev istället TV4 Guld. Där kan jag se serier som jag inte sett på bra många år. "Hill Street Blues" (Jo, Belker är cool), "Mike Hammer", "Murder, She Wrote", "The Perusaders" (Snobbar som jobbar) och nyss började de med säsong 1 av X-Files.

Inte att förglömma att Doctor Who tydligen flyttat dit.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#333 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 10 January 2011 - 16:13

Instämmer att kanalen blivit en besvikelse, bara b-serier istället för någon av dom många nyproducerade satsningar t ex 5:ans superhjälte-sitcom "Not an ordinary family" hade passat in. Är även besviken på att kanalen inte gjort egna studioprogram där kända namn diskuterar sina favoriter, hade inte behövt kosta så mycket att producera med lite klipp och nördig diskussion.

TV4 Guld är däremot riktigt bra, som Peak skrivit är det kul att återse gamla favoriter som Spanarna på Hillstreet mm. Jag fastnade själv i piloten till Familjen Machanan igår, där hjälten Luke från början hade namnet Seth Macahan. TV4 Komedi är något sämre, lite för mycket okända brittiska sitcoms. Fast Pang i bygget & Python funkar fortfarande.

#334 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 January 2011 - 17:39

Jo, jag såg också Macahan-piloten igår. Tror aldrig jag såg serien när den gick ursprungligen, så... Lite värdekasst verkar det vara att de hoppat över (nästan) hela säsong 4 och säsong 5 av Hill Street Blues, om jag inte ser helt fel. De hoppade från 4x02 till 6x01 av någon anledning.

//Peak

sixty six."

#335 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 January 2011 - 19:08

Håller med Tv4 sci-fi skulle behöva köpa in några nya serier. Tv4 Guld är ju guld, jag håller på följer Zorro på kanalen. Kul att de börjar visa om Snobbar som JObbar, har velat sett den ett tag nu. Timern är satt. :)

Hatar när kanalerna hoppar över säsonger, tror dom att vi inte märker? <_< Jag kollade på CSI: NY i somras, helt plötsligt hoppade de från säsong 3 (lr 2) till säsong 5, så himla irriterande.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#336 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 10 January 2011 - 19:32

Jo, jag såg också Macahan-piloten igår. Tror aldrig jag såg serien när den gick ursprungligen, så... Lite värdekasst verkar det vara att de hoppat över (nästan) hela säsong 4 och säsong 5 av Hill Street Blues, om jag inte ser helt fel. De hoppade från 4x02 till 6x01 av någon anledning.

Hur kunde du missat Machahan på 80-talet? Ok den är rätt b idag, men då fanns inte så mycket annat att titta på som var lite actionbetonat.

Har också noterat att TV4 Guld inte är så konsekventa i sändningarna. Det är väl bara miniserier som Törnfåglarna, Nord & Syd osv. som de visat i rätt ordning.

#337 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 January 2011 - 19:55

Jag var inte sådär jätteintresserad av westerns på den tiden.. ;) Det är väl fortfarande inte någon favoritgenre, även om jag inte är lika antipatisk som förr.. :P

//Peak

sixty six."

#338 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 April 2011 - 04:56

Jo, jag håller med. De byter serier lite för sällan och kör isönder andra. Att de fortsätter visa Star Trek är jag glad över för jag missade slutet av DS9 och TNG. :D
Men sedan visar de också en hel del gammla serier som man sällan får chans att se. Och en hel del floppar som den oavslutade "Harsh Realm", "Dresden Files", "Warb of the Worlds" eller X-Files spin-offen "Lone Gunmen".
"Doctor Who" visar de fortfarande även om de även visar den på TV4Guld nu i Repris (Visade den även på TV400 ett tag).
Och "Dead Zone", "Dark Angel", "Torchwood", den mycket underskattade "7 Days", Franska ungdomsserien "Grand Star" och "MillenniuM". För att inte glömma Japansk anime.

Problemet är väl att Sci-Fi är inne just nu och kanaler som TV6 köper upp de nya snabbt. Dessutom så är kanalen reklamfri så de har väl inte råd med dyra nya serier. Men lite nytt har de. 5 Maj börjar t ex "Caprica" som visst är deras storsatsning.

Men jag tittar också mäst på TV4Guld just nu. Speciellt sedan jag missade en hel del avsnitt av vissa serier och bestämde mig för att vänta tills de visas igen. Sedan blev det bara inte av eftersom de inte skriver på hemsidan vilken säsong de är på av t ex DS9 utan man så kolla ibland och sedan leta avsnittet på nätet och kolla. <_< Fast de verkar vara på säsontg 2 just nu så man kanske skulle börja se igen. :D Tror det vara säsong 4 jag sett till.

Varför de inte köper in nya Doctor Who (som ingen Svensk kanal visar) förstår jag inte. Den kan väl inte vara mycket dyrare att köpa in än Torchwood? Eller moderna klassiker som Buffy och Angel som alltid är populära. Visseligen så har de sagt att Buffy är för långt från Sci-Fi genren men ärligt talat, serier som "The Sentinel" var ju knapast närmare.

Edited by Crusader, 10 April 2011 - 05:01.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#339 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 April 2011 - 12:05

Åh, ska de visa Caprica? Yay!

#340 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 April 2011 - 18:00

Är tv4 Sci fi:s storsatsning en tv-serie som lades ner i förtid? Imponerande. ;)
*Hockey och superhjältar*